A legrosszabb statisztikát hozta az idei dalverseny a köztévén
A teljes lakosságból alig több, mint 200 ezren nézték a múlt hét szombat este A Dal című állami dalverseny legújabb évadának első részét a Duna TV-n. A SorozatWiki nézettségi adatai szerint a célközönségnek számító 18-49-es korúak köréből mindössze 1,6%-ot érdekelt a műsor, ami körülbelül 23 ezer embernek megfelelő mennyiség. Ebből adódóan kiszámolható, hogy a nézők túlnyomó részét az 50 fölöttiek képezték.
A Köztévé blog egy ábrával szemléltette is, hogy a 2012-es induláshoz képest hogyan alakultak a nézettségi számok.
Az ábrából kivehető, hogy a kezdeti 16,4%-hoz képest elég kevés az idei adat, ami 5% alá esett. A piaci korcsoport adata pedig olyan alacsony, hogy a statisztikai hibahatáron belülre esik, magyarán szinte mérhetetlen.
Nem váratlan a nézettség csökkenés azt figyelembe véve, hogy idén már nem az Euróvízió kvalifikációs versenyének számít A Dal, hanem csak egy egyszerű zenei műsor, amelynek győztesei mindenféle pénzeket kapnak és közmédiás promóciót.