/kult/a-legforrobb-tanceloadas-csak-18-even-felulieknek/
hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

A legforróbb táncelőadás csak 18 éven felülieknek

A Duda Éva Társulat fiatal művészei és ismert táncosai a tangó nyelvével mesélik el az érzelmi kitörés történetét.

Link másolása

hirdetés

A Duda Éva Társulat magját neves táncművészek és ifjú tehetségek alkotják. A pályájuk elején járó fiatal, lendületes előadók, valamint komoly szakmai múlttal rendelkező, neves művészek dolgoznak együtt és hatnak egymásra. Az újító törekvésű kísérletezés mellett a tiszta kommunikáció, a kreatív és személyes megoldások, valamint a minőség a társulat védjegyei.

Az Egy csókkal kezdődött? - Outbreak produkciót decemberben és januárban láthatjátok a MU Színházban.

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel (4)

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel (7)

Egy csókkal kezdődött?

hirdetés

Egy szellemes és abszurd trió a színpadon, két férfi és egy nő. Mindenki egyért, egy mindenkiért – hogyan bontakozik ki ez az elv a valóságban, és hogyan változik egy koreográfiában? Kitől vagy mitől függ? Ki kitől mit kap és miért? Az előadás több rangos fesztiválon is sikerrel szerepelt, többek közt Angliában, Németországban és a Sziget Fesztiválon.

Előadók: Simkó Beatrix, Újvári Milán, Rusu Andor

VIDEÓ: részlet az előadásból

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel (6)dudaeva5

Outbreak

Veszély, melyben a test önmagát fedi fel. Bátorság, melyben a test őszinte értékeit vizsgáljuk. A testre, mint metaforára kell tekintenünk. A test teljes, de mégis folyamatosan szétszakított, önmagából kitört állapotát láthatjuk. A test nem személyesít meg, nem eszköze az imitációnak és a kinyilvánításnak. Névtelen.

Előadók: Egyed Beáta, Simkó Beatrix, Csuzi Márton, Rusu Andor, Takács László

Rendezés, koreográfia: Rosana Hribar és Gregor Luštek

VIDEÓ: részlet az előadásból

Gregor Lustek és Rosana Hribar koreográfus páros a szlovén táncélet kiemelkedő alakjai, előadásaik fókuszában a rendkívül személyes, intim, lélekközpontú kapcsolatok jellemzőek. Mozgásviláguk megidézi a tangó fülledt, intim világát, érzéki humorral ábrázolva a szereplők viszonyait.

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel_promo

Duda Éva Társulat

OUTBREAK

Egy csókkal kezdődött?

December 14. 20:00, Mu Színház

Január 10. 20:00, Mu Színház

Az előadást 18 éven felüli nézők számára ajánljuk!

infó: evaduda.net

Csak te vagy, és akivel táncolsz

A Duda Éva Társulat új bemutatójának két koreográfusa Gregor Lustek és Rosana Hribar, a szlovén táncélet kiemelkedő alakjai, számtalan nemzetközi díj birtokosai.

Előadásaikra a rendkívül személyes, intim, lélekközpontú kapcsolatok jellemzőek, lehengerlően precíz és intenzív tánctechnika áll munkáik mögött. Az Outbreak című, most bemutatandó produkcióban a túlfeszítettség, a kitörni vágyás és a szenvedély megfogalmazásához a tangót építették bele az alkotók az előadás szövetébe. Többek között erről és közös munkamódszerükről meséltek.

- Mindketten táncosnak indultatok, csak később lettetek koreográfusok. Hogyan kezdődött a koreográfus-pályátok?

Gregor: Nehéz kérdés. Amikor az első koreográfiánkat csináltuk, egy híres szlovén koreográfus azt mondta, “Isten hozott benneteket a másik oldalon”, amivel a táncos szakma két oldala közötti különbségre célzott.

Rosana: Szerintem a táncosok többsége idővel vágyik rá, hogy a saját ötleteit is megvalósítsa. Különböző emberekkel dolgozol, tapasztalatot, tudást szerzel, kidolgozod a saját módszereidet. Természetes, hogy ezt meg akarod mutatni.

- Gyakorlatilag mindig együtt dolgoztok, ami elég ritka ebben a szakmában.

Rosana: Igen, régóta partnerek vagyunk, sokat táncoltunk együtt, kialakult köztünk egy szoros kapcsolat. Ami az esztétikai elképzeléseinket illeti, azok között elég nagyok a különbségek, de a gondolkodásunk közös.

- Hogyan tud két ember együtt koreografálni? Az egyikőtök azt mondja, hogy a táncos emelje fel a bal lábát, mire a másik, hogy ez jó, csak inkább a jobbat? Mi a módszeretek?

Gregor: Nincs módszerünk.

Rosana: Nyilván sokat vitatkozunk, de ugyanazt akarjuk elérni. Közben pedig sokszor nagyon különbözik az, ahogy ő hogyan csinálja, és az, hogy én hogyan csinálom.

Gregor: Egyszer kitaláltunk egy közös módszert. Amikor a Duet 12-t vagy a 14-et csináltuk. Az elején megegyeztünk, hogy ha az egyikünk nemet mond valamire, a másiknak akkor is engednie kell, ha amúgy nagyon ragaszkodna az eredeti elképzeléshez. Nem könnyű elviselni, hogy tudod, valami nagyon jó lehetne, de a másik nemet mond rá. Mégis elfogadtuk ezt a szabályt.

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel (5)dudaeva3dudaeva2

Rosana: Igen, ez szörnyen frusztráló. Viszont nagyon fontos ez a partnerség a munkában, mert így folyamatos párbeszéd zajlik közöttönk. Olyan, mintha állandóan lenne velem egy dramaturg, vagyis még jobb, mert ő táncos, koreográfus is. Nagyon fontos, hogy meglegyen ez a párbeszéd munka közben, különben az ember túlságosan közel kerül a munkájához, elveszíti a szükséges távolságot, ami egyfajta vakságot okoz. Ez viszont lehetővé teszi, hogy megőrizzük a gondolkodásunk frissességét.

Gregor: Ha az ember történetesen rossz irányba indul, akkor sem veszi észre, hogy az út, amelyen jár, határozottan nem a kívánt célhoz vezet. Máskor pedig, ha nem találjuk a megoldást, jó rájönni, hogy mi a baj oka. Minél hamarabb megtalálod a hibát, annál közelebb jutsz a megoldáshoz.

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel_promo_2

- Hogyan kezdtek egy új produkciót?

Rosana: Először keresünk valami alapötletet, koncepciót, de az, ami elméletben működőképesnek tűnik, nem biztos, hogy a gyakorlatban is az. Ilyenkor a próbákon az egészet át kell dolgozni.

Gregor: Nem mindegy, hogy kikkel dolgozol. Ha ismered őket, ha tudod milyenek a képességeik, milyen a karakterük, akkor könnyebb, mint ha ismeretlenekkel dolgozol. Lehet akármilyen koncepciód, teljesen megváltozhat, ha látod a táncosokat. Velük dolgozol, ők lesznek a színpadon.

Duda_Eva_Tarsulat_Outbreak_foto_Domolky_Daniel (1)

– Mi a Duda Éva Társulat számára készülő előadás koncepciója?

Rosana: Szerintem a cím – Outbreak / Kitörés - már önmagában sokat elárul. Ezt a kitörés-érzést a személyes sors generálja – mivel valamennyien individuumok vagyunk, a táncos is az, neki is minden kapcsolatban megvannak a maga frusztrációi. Hogy fejezzük ki az érzéseinket? Hogyan mondjuk el a frusztrációinkat a tánc nyelvén? Hogyan mondod el például, hogy húsz éve táncolsz már, de még mindig nem táncoltad ki magadból, ami benned van?

Gregor: Mostanában sokat gondolkodtam az életünk ritmusáról, arról, hogy mi a ritmusa annak, ahogy mi élünk. A való életben túl sok olyan dologgal találkozunk, ami elvonja az ember figyelmét. A sok hirdetés, vagy éppenséggel a telefon, ami mind-mind megszakítja, megtöri a ritmust, amely szerint élsz. Ha az Interneten rákeresel az Outbreak/Kitörés szóra a vulkánkitörés az első helyeken jön elő. Az embereknél a kitörés mindig az agresszióról szól. De mi van, ha a kitörés nem más, mint a semmi, a teljes csönd, a teljes szépség? Ha a kitörés teljes kontrasztban áll a szó jelentésével?

Rosana: Mi nem az agressziót és a hisztériát keressük. Annak más rétegekben kell előtörnie.

Gregor: Lehetséges, hogy a kitörés valahol ott van, de sosem mutatkozik, nem tör elő. Megmarad a vágy szintjén. Tudsz a létezéséről, tudsz róla, mint lehetőségről, de soha nem tör elő, nem válik láthatóvá.

Rosana: Szükségletként érzékeled, valójában azonban soha nem történik meg.

- Az előadás zenéjéül a tangót választottátok.

Rosana: A tangó itt egy klisé. A szenvedélyé, az érzelmeké. Szándékosan klisét akartunk, és az anyag jól illeszkedik ehhez. Olyan zenét keresstünk ehhez a szenvedélyhez, amelyet az ember mindhalálig táncolna, ezért választottuk a tangót.

Gregor: A tangó a kapcsolatról szól. Általában egy párról. Ha a kapcsolatuk intenzív, a zene is működőképes. Mindig a kapcsolódásokat, a kötődéseket keressük. A tangó ezeket fejezi ki.

Rosana: A tangó a feszültséget fejezi ki, a feszültség 100 százalékos jelenlétét, ami nem hagy alább.

Gregor: Valamiféle biztonságot is ad. A tangó két emberről szól. Táncolsz valakivel, jelen vagy, és megszűnik a környezet, nincsenek zavaró tényezők. Csak te vagy, és akivel táncolsz. Nincs harmadik, negyedik ember körülötted, nem számít a környezet, mindig kapcsolat van közöttetek. Ezért biztonságos.

- Nem ez az első alkalom, hogy Magyarországon dolgoztok. Más itt dolgozni, mint Szlovéniában?

Rosana: Igen, tavaly csináltunk egy előadást Évával. (Egy csókkal kezdődött?)

Gregor: Szeretjük ezt a társulatot, mert nagyon jó, ahogy a testükkel dolgoznak, amellett, hogy nagyon fizikálisak, a testüket kommunikációs eszközként használják. Szeretünk velük dolgozni.

Rosana: Ismerek néhány magyar táncost, láttam néhány magyar előadást, és feltűnt, hogy sokkal inkább a tánc fontos, mint a koncepció, és a táncosok kitűnőek.

Készítette: Győri Alizdudaeva4

Ha te is megnéznéd az előadást, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk