?> /kult/a-hiphop-a-tudattalanra-is-kepes-hatni/ A hiphop a tudattalanra is képes hatni | szmo.hu
hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

A hiphop a tudattalanra is képes hatni

Mit jelent manapság az underground? Miért annyira népszerű a Halott Pénz és a Wellhello? Kettős Tamással beszélgettünk.

Link másolása

hirdetés

Kettős Tamás igazi polihisztor művész: festészettel, költészettel, prózával és zenével egyaránt foglalkozik. Bár utóbbit is már tizenéves kora óta űzi, a hiphopban szokatlan módon csak 40 felett mélyült el igazán. Vadszamarak nevű együttese üde színfoltot jelent a hazai underground színtéren, dalaikban a hihetetlen tempóban darált szövegek funkos, rockos zenei körítéssel párosulnak. A zenekar múltja, jelene és tervei mellett a magyar hiphop közeg, valamint a kortárs művészet helyzetéről is beszélgettünk.

– Hogyan fedezted fel magadnak a hiphop műfajt?

– Mindig is rendszeres zenefogyasztó voltam: folyamatosan szólt a lemezjátszó, aztán a magnó, aztán cédé, meg a digi ez-az, plusz sok koncertre is jártam. Igaz, inkább más stílusok mozgattak meg, a rap sokáig kívül esett az érdeklődési körömön. Úgy tíz éve jött a fordulópont, amikor beleszaladtam egy-két magyar underground hiphop lemezbe: Bankos és Norba MLKK című albumába, meg korai NKS-be, Bobakrome-ba, és leesett az arcom. A kiterjedt földalatti szcénától. Attól az underground hálózattól, amelyikről addig fogalmam sem volt. Akik magyarul tolták, de mindenkinek külön szlenggel, flow-val, nyelvezettel rendelkezett. Nagyon betalált, amilyen elementárisan, dühösen, elevenen tolták a fejek.

Kvázi ősz fejjel, földig érő fehér szakállal látogattam a hiphop bulikat, freestyle partykat. Nem vagyok ugye egy tipikus "repp arc", 40-es forma voltam már akkor is, de tanuló lettem. Lestem, füleltem, ömlesztve kaptam vagy 17 kiló hazai hiphopot innen-onnan, amik aztán hónapokra beragadtak a cédélejátszóba - asszonyom majd kivert a házból. Hát mondom,

"
ilyen elementáris erővel semmilyen más stílusban nem tört fel magyar nyelv, ilyen nyersen eddig senkitől nem kaptam a pofámba a mivant.

Innentől nagyon inspirált ez a dolog: feljöttek a régi zenei törekvések, a félbehagyott elképzelések, gondoltam hozzászólok a polémiához én is.

hirdetés

kettos2

Névjegy

Kettős Tamás 1967-ben született Székesfehérváron. Hároméves korától Vácon élt, ott nőtt fel egy vele együtt felnövő lakótelepen. Zenei általános iskolába járt, hat évig hegedült, a mindennapos ének órák mellett  játszott szimfonikus zenekarban is. Első saját együttesét 19 évesen alapította meg Éjszakai Bitlisz néven, Vác mellett több másik városban is koncerteztek.

Jelenlegi formációja, a Vadszamarak nagyjából 5-6 éve működik, a budapesti underground klubélet rendszeres szereplői. A zenélés mellett képzőművészként is aktív: rendszeresen alkot egy bútordíszítő műhelyben, vendéglátóhelyeket dekorál, illetve festményeket készít hobbiból és megrendelésre egyaránt. Mindezeken túl a slam poetry színtéren is időről időre felbukkan.

– Mikor döntöttél úgy, hogy zenekari formában is megvalósítod az ötleteidet?

2008 környékén történt, hogy összefutottam egy kis csapattal Vácon, a Duna-parton. Ismertem őket a telepről, eggyel fiatalabb generáció voltak nálam, akkoriban kezdtek el mozgolódni: név szerint Pempő, Tibcsi, Sanya és Pepe. Állandóan ott ültek egy fűzfa alatt, kongáztak és gityóztak naphosszat. Le-lecsücsültem hozzájuk, bandáztam velük néha. Nem voltak egy konkrét csapat, de spontán módon Vadszamaraknak neveztem el őket. Időnként fújtam velük én is, aztán elkezdtünk együtt zenélni.

Akkoriban már elég sok szöveg járt a fejemben, ezekhez kerestem a megfelelő embereket. Ezekben a srácokban meg az fogott meg, hogy hihetetlen energiával ütötték a ritmusokat. Korábban Párizsban is sokat utcazenéltek, játszottak szenegáli és mali zenészekkel is, úgyhogy volt egy sajátos zenei atmoszférájuk, és szabadzenei múltjuk bőven. Irgalmatlan tempót hoztak, néha éjszakákon át, és legalább annyira periférikus, illegál volt a csapat, mint az underground hiphop akkoriban.

Tamás két szövege slam poetryként előadva:

– Hogyan alakult ki ebből a fix csapat?

– Az ős-Vadszamarak eléggé minimál formáció volt: rajtam és a két ütős srácon, Pempő Gyuszin és Virág Tibin kívül tagja volt még Magyarkúti Balázs nagybőgőn, ő is hozott egy erős déli lüktetést, és

"
olyan erős monoton, repetitív alapot, hogy neki lehetett támasztani a biciklit.

Ez a felállás igen rendhagyóan szólt, és bitang erősen jelen tudott lenni. Így kezdtünk el koncertezni már Budapesten is. Érdekes módon gitárosunk sokáig egyáltalán nem volt. Idővel elkeveredtünk az R33-ba, egy nagyon intenzív zenei közegbe, sőt, kommunába, ahol vagy húsz zenekar dolgozott. Akkor még a Dürer Kert felett, a mai Keleti Blokk helyén működött, és itt virultunk mi is.  Itt ismerkedtünk meg Pernyével, a hely vezetőjével, aki aztán gitárosként csatlakozott a zenekarhoz, sajátos rockos-pszichedelikus témáival színesítve a hangzást.

Az R33 lett a bázisunk, a Dunakanyar után mintegy második otthonunk, költöztünk vele a Közvágóhídra. Napokat-heteket bandázunk bent Pesten, és a rengeteg hatás és találkozás miatt a Vadszamarak egyfajta zenei műhely jelleget kezdett ölteni, amiben a stabil tagokon túl folyamatosan cserélődtek a jobbnál jobb vendégzenészek. Sok másik remek arc mellett Ef Zámbó Öcsivel (Bizottság, Ef Zámbó Happy Dead Band) is közösködtünk jó párszor: eleinte én voltam meghívott MC a Happy Dead Band koncerteken, majd ő kezdett billentyűzni nálunk. Innentől éveken át koncerteztünk aktívan Kettős Tamás és a Vadszamarak néven.

A Rianás című dal stúdióverziója az eredeti felállással:

Egy 2009-es koncertfelvétel részlete:

– Miért ment szét pár éve ez a felállás, és hogy állt össze a mostani?

– Underground zenésznek lenni, tudod, nem kifizetődő dolog.

"
Ha pusztán ebből szeretnél megélni, az lehetetlen. Még a lemezünk sem jelent meg, amikor az ütős srácok jóformán az éhhalál elől menekülve visszamentek Franciaországba.

Most is ott vannak, a bejáratott helyeiken utcazenélnek Marseille környékén. Bár így a nagyon erős ritmusszekció kiesett, a többiekkel még játszottam egy darabig, de csak nem talált meg minket a világhír. Ezért úgy döntöttem, hátradőlök kicsit, inkább festettem a Dunakanyarban.

Majd úgy hozta az élet, hogy Pestre kellett költözzünk kis családommal. Itt olyan két és fél, három éve egy kiállítás-megnyitón megismerkedtem Szolnok Bence Dániellel és Major Bálinttal, két kedves akusztik fejjel. Ők addig a blues szcénában mozogtak, de nagyon megtetszett a zenéhez való hozzáállásuk, lelkes naivitásuk és ugrásszerű fejlődőképességük. Rendesen összebarátkoztunk, pedig ugye ketten nincsenek annyi idősek, mint én. Megkérdeztem őket, hogy ha tartósan együtt zenélnénk, milyen néven tennék ezt, mire azt felelték, hogy ők nagyon szeretnék Vadszamarakként folytatni. Így aztán ők lettek az új gitárosok. Ehhez csatlakozott egy elképesztő basszeros, Bordás Peti, aki a Vojasa-val néha a punk és a cigányzene ötvözésére is kísérletet tesz, valamint a DeNada francia pop-rock-ska-reggae-punk formációt is erősíti.

És ugye a dobos. Egy évig kerestem dobost, és mindenkit óhatatlanul Tibcsivel és Pempővel hasonlítottam össze, míg egyszer Egerben, az Artalom fesztiválon, ahol egyedül léptem fel, az utánam jövő produkcióban megláttam Szegő Dávidot, a fiatal jazzdobos fiút, aki Ágoston Bélával muzsikált ott, s akit hallva rögtön tudtam, hogy ő az. Elfoglalt legény (MonKeys trio, Ágoston Béla összes, Bélaműhely, Andaxínház, Santa Diver), de azóta vele koncertezünk, és persze vele vettük fel az új lemezünket is.

Íme a Ragyok aki vagyok című friss album:

kettos12

kettos5

Az aktuális felállás az idei Művészetek Völgyében, Taliándörögdön

– Szövegíróként mi ihlet meg téged? Úgy vettem észre, az önéletrajzi vonal nagyon erős a dalaidban.

– Ez valahol magától értetődő, hiszen az embernek mégiscsak a saját élete jelenti a legfőbb identifikációs pontot. Ugyanakkor az is hozzátartozik ehhez, hogy ha mélyebbre hatolunk, csomó szöveg nem csak rólam szól. A Fentről látszik című számnak például csak az egyik rétege az, hogy felnőttem egy lakótelepen - emellett csomó áthallás van benne a mai közéleti, politikai helyzetre is. Tehát igyekszem a "mivanvelem" sztorit, az egotripet elemelni, általánosabb és aktuális problémák szintjére, hogy ebből más is kihallhassa magát.

Maga a hiphop mellesleg igazi mágikus műfaj: ha valaki nagyon gyorsan darálja a szöveget, akkor szűrés nélkül nagyon mélyre képes beküldeni az üzenetet. És nemcsak a tudatba, mert a tudat képtelen integrálni ennyi infót gyorsba, hanem a tudattalanba. Azt talán mondani sem kell, hogy ezzel a mágikus természettel vissza lehet élni, és ez veszélyes.

Rengeteg előadó épp erre játszik, hogy pillanatok alatt rád dobok sok infót, egy nyelvi játékot, nyelv-cselt, de akár egy átkot, mélyütést, horgot is, ami aztán ott tokosodik vagy fekélyesedik a mélyben, veszi el az erőt, rángat, mindenesetre hatalmat gyakorol.

A freeben, meg a szópárbajokban, meg a vitában, a leugatásban, a sújtásban, a legyalázásban jelen van az öntudatlan voodoo, meg az öntudatlan átok. Sok repper alap használja, én direkt nem teszem - emiatt nincsenek negatív, átkozódó, nőgyalázó, lehúzós szövegeim.

kettos10

Fotó: ogi (Fesztblog)

– Az utóbbi években egyfajta hiphop-robbanás volt Magyarországon, a punnany massiftól a Halott Pénzen át a Wellhellóig sorban futottak fel a hihetetlenül népszerű, mindenhol teltházakat vonzó csapatok. Szerinted hogy törhetett ki ilyen szinten a műfaj az undergroundból?

– Még a legnyersebben induló előadóknál is jó esély van rá, hogy idővel letisztulnak vagy elmennek populáris irányba. Ez a letisztulás esetében egyáltalán nem baj, sokkal inkább törvényszerű. Nekem Nick Cave ennek az iskolapéldája. A mainstream meg folyamatosan táplálkozik az undergroundból, ez nemcsak a zenében, de más művészeti ágakban is így van, a költészettől a festészetig.

Tulajdonképpen már akkor látszott, hogy nagyobb tömegekre is hatni fog a hiphop, amikor azt MTV zenecsatornára beszivárogtak az első, fekete bőrű képviselői. Aztán jött a fúziós zenék tömkelege, elég csak a Faith No More-t, a Red Hot Chili Pepperst, vagy a Fishbone-t említeni. Az ő sikerük szerintem mind előrevetítette a mostani folyamatot. Persze a valódi sikerhez mindenképp oda kellett tenni egy-két fülbemászó, jól énekelhető refrént, ez elkerülhetetlen volt.

kettos6

Ez és a következő kép: illusztrációk Végh Attila "Virrasztó Jenő kalandjai" című kisregényéhez

kettos13

– Hogy a másik énedről is szót ejtsünk: mi inspirál téged képzőművészként, milyen témákat festesz meg szívesen?

– Ez igen egyszerű kérdés, de kell hozzá egy bolond következetesség. Mert kölyökkoromban (ahogy mindenki, így te magad is) a művészet összes ágát kipróbáltam és műveltem. De az összeset! Rajzolni éppúgy evidens volt, mint festeni, homokvárat építeni, sarazni, tehát építeni, de táncolni, énekelni, vagy hazudozással, füllentéssel költeni, mesézni: játszani! Nekem ezek közül kiváltképp a kép vált ki, festeni! Szeretek festékgombócokat elfogyasztani, kenni. Elképesztő a képek sokasága ma. Nincs kánon. Mindenki azt csinálja, amit. Hát én

"
saját magánmitológiai hőseimet festem, akik szembejönnek velem, ha becsukom a szemem.

Érint és foglalkoztat az absztrakt, de mint struktúra, általában átmegy nálam háttérmotívumba. Ráfeszülnek a figuráim egy-egy sokszorosított motívumra, mint például a lakótelep megannyi ablaka-dabra... Igen, ez néha sokszorosított háttérzaj, amire válaszként és kérdésként reflektálnak jelenlétükkel a figurák, akik megtalálnak személyességükkel, vagy személyiség feletti ikonográfiájukkal. Figyelek a naiv, belső, színtiszta hangra, de érzékeny vagyok, mint a "profik", akik rezdülnek a külső zajra. Ma éppen ilyen idő van, hogyan lehetne másképp, minden ajándék.

kettos8

kettos9

kettos7

– Mekkora az igény manapság a kortárs művészetre? Kik veszik meg a képeidet?

– Igény? Az mindig van. Bennem ugyanúgy megvan a kíváncsiság, mint minden élő fejben. Attól él, aki él, hogy kíván és kíváncsi. "Aki nem kíváncsi, az hamar megöregszik, megméri a mérleget és koporsóba fekszik..." - ahogy a sláger mondja. De az igazi respekt azoktól jön, akik maguk is kreatívak, és eleven szelekre elevenen rezegnek. Egy jó néző, a művészet nagyságát emelő, sőt előidéző, generátor erő. Van akit inspirál egy kép, s elég ha látja, van aki hazaviszi, s az inspirálja, hogy legyen új szobája falán: új ablak vágva. Van olyan. Jó az!

– Mennyi van szerinted a Vadszamarak mostani felállásában, hová szeretnétek eljutni?

Szoktuk volt mondani: old school elemekkel új zenei ösvényt vágni. Kirügyeztetni a szóbokrokat. Játszani. Felfedezni. A Vadszamarak nyitott, zenei műhely jellegét megtartani. Nagyon fontos számunkra az összetett, instrumentális zenei rész, és az improvizáció lehetősége. Hogy egy-egy tétel soha se szólaljon meg ugyanúgy többé. Szeretném, ha mindig egyenrangú lenne a kettő, a zene meg a szöveg. Tudod, a tartalom és formája. Ez a kísérlet, és szerencsére szépen csiszolódik az új felállás.

A Vadszamarak lemezbemutató koncertje november 6-án lesz a Blaha Lujza téri Müszi mozitermében. Részletekért KATT IDE.

Tamásnak ugyanezen a napon kiállítása is nyílik a Kredenc Bistro nevű helyen, erről bővebb infók ITT.

A fenti interjú kibővített változatát pedig IDE KATTINTVA olvashatjátok el.

Ha tetszett az interjú, oszd meg!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT

Temetkezési vállalkozó akart lenni, Demóna lett – amit nem tudhattál a 46 éves Angelina Jolie-ról

Június 4-én ünnepli születésnapját a színésznő, aki négy éves kora óta festi a haját, és egy pszichopata szerepéért kapott Oscar-díjat.

Link másolása

hirdetés

Jolie nagy utat járt be filmesként és magánemberként is az elmúlt évtizedekben: először rácsodálkoztunk földöntúli szépségére, majd Oscar-díjat kapott egy szociopata, intézetbe zárt lány szerepéért, mára pedig Demónaként a legnépszerűbb a széles közönség körében.

Anélkül, hogy bármiféle következtetést levonnánk mindebből, összegyűjtöttünk pár érdekességet Angelina Jolie-val kapcsolatban.

Bizzar gyermekálmok

John Voight színész lányát már elég korán felfedezte a média világa, hiszen már kamaszként is annyira gyönyörű volt, hogy nem lehetett nem észrevenni különleges arcvonásait. 14 évesen már modellkedett is, azonban ha a gyermek Jolie-t megkérdezték, mi lesz, ha nagy lesz, azt válaszolta: temetkezési vállalkozó.

Kígyószerelem

hirdetés

Fiatalabb korában annyira hüllőmániás volt, hogy több ilyen házi kedvence is volt, köztük két kígyó. Így aztán nem esett nehezére a Nagy Sándor, a hódító (2004) című filmben a kígyós jelenet forgatása.

Veszély-szenvedély

Jolie híres arról - különösen fiatal korában szivárogtak ki róla ilyen hírek -, hogy hajszolja a veszélyes helyzeteket. A Lara Croft: Tomb Raiderben (2001) például maga végezte el az összes kaszkadőrfeladatát beugró helyett, így több vágást is szerzett a csilláros jelenetben. Emellett felgyújtotta a selyempizsamáját a csilláron, miközben ugrásokat végzett a házban. Komoly égési sérülésekkel került kórházba, de másnap már forgatott is.

Késes szex, meg a többi

Jolie-ról sok botrányos mendemonda keringett az előző évezredben, azaz a húszas éveiben, de máig úgy gondolják róla sokan, hogy van egy sötét oldala. Például állítólag nem vetette meg a több résztvevős ágyjeleneteket, valamint a késsel-vérrel-tűzzel való játszadozást sem. Egy interjúban erre csak annyit mondott, hogy hát az ember fiatal, előkerül a kés, és ennyi, nincs ebben semmi pláne. Egy filmbemutatóra például úgy érkezett akkori férjével, Billy Bob Thorntonnal, hogy közölték a riporterrel, odafelé a limóban szexeltek. Ma már inkább a példás családanya imidzsre törekszik.

Drága színész

Ő volt a harmadik színésznő, aki belépett a 20 millió dolláros klubba, azaz az akkor legjobban fizetett színésznők sorába. Julia Robertst és Cameron Diazt követte ezzel - méghozzá a Mr. és Mrs. Smith című filmmel 2005-ben, ahol ma már exférjét, Brad Pittet is "megkaparintotta", ahogy a rossz nyelvek fogalmazzák.

Gyász

Imádott édesanyja, Marcheline Bertrand petefészekrákban hunyt el 2007-ben; hét és fél évet küzdött a betegséggel. Ez az esemény meghatározó Angelina életében, mert bálványozta édesanyját, aki megígértette vele, ha ő is örökölte a hibás, a betegségét okozó gént, kioperáltatja a petefészkeit. Ez később meg is történt.

Nem bízta a természetre

Valamennyi gyermekét tervezett császárral szülte, és mindegyiküket pontosan tíz hétig szoptatta csecsemőkorukban az IMDb triviája szerint. Vajon miért pont tíz hétig?

Egyáltalán nem veszélyeztetett terhes

Két hónapos terhes volt Angelina, amikor befejezte az Elcserélt életek forgatását 2008-ban. Knoxot és Vivienne-t hordta a szíve alatt. Születésük után 8 hónappal már munkába is állt: a Salt ügynököt forgatta 2010-ben. Lányával, Shilohval hat hónapos terhes volt, amikor Az ügynökség című filmet leforgatta 2006-ban.

Szöszi

A hajszíne eredetileg természetes szőke, de barnára festi. "A hajam sötétszőke. Amikor négy vagy öt éves voltam, anyukám sötétbarnára festette, és úgy döntött, úgy is hagyja. És én is megmaradtam mellette" - mondta erről.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés
KULT

„Tőlem arzént is belém nyomhattak volna” – Vad Fruttikkal nyitott a Budapest Park

Bő másfél év után tarthattak újra koncertet több ezer fős közönség előtt. Megkérdeztük a zenekart, a hely alapítóját és a rajongókat is, milyen érzéseik vannak most és mit gondolnak a kötelező védettségi igazolványról.

Link másolása

hirdetés

Fellélegezhettek az élő zene rajongói, amikor az átoltottság elérte az 5 milliós határt, ugyanis a kormány végre engedélyezte a zenés-táncos rendezvényeket a védettségi igazolvánnyal rendelkezőknek. Ezek november óta teljesen be voltak tiltva, de előtte is legfeljebb 500 főben limitálták a közönséget.

A Budapest Parkban utoljára a 2019-es szezonzárón gyűlhetett össze ennél több ember, így bő 600 napot kellett várni, amíg újra ekkora tömeg bulizhatott.

Elmentünk a Vad Fruttik koncertjére, ahol a zenekar frontemberét, a hely alapító-vezérigazgatóját, valamint több rajongót is megkérdeztünk.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
KULT

Felgyújtotta saját könyveit egy brit írónő, mert nem tetszett neki a fülszöveg

Jeanette Winterson annyira gyűlölte regényei legújabb kiadásának borítóit, hogy máglyát rakott, és felgyújtotta mindet.

Link másolása

hirdetés

Elégette saját regényeit, az erről készített fotót pedig Twitterre posztolta ki Jeanette Winterson brit írónő - írja a Guardian.

Winterson azért folyamodott ehhez a radikális döntéshez, mert nem tetszett neki a kiadó által készített borító és a fülszöveg. Szerinte "túl nyilvánvaló és unalmas" szöveget írtak hozzá, amely egyáltalán nem tükrözi könyvei szellemiségét.

Úgy véli, hogy ezáltal egyszerű feminista fikcióvá silányították életművét, és a szövegek valójában semmit sem mondanak arról, hogy miről ír igazából, ezért döntött úgy, hogy elégeti a könyveket.

"A kiadónál már dolgoznak a probléma megoldásán, de ezeket a kópiákat nem akarom megtartani. A nagy részét eladományoztam jótékony célra, de kellett egy szimbolikus égetés a lelkem felemelkedéséért. Író vagyok, de még én sem venném meg a saját könyvemet ezzel a silány fülszöveggel." - mondta el az írónő a lapnak.

hirdetés

A szimbolikus tett azonban nem mindenkinek nyerte el a tetszését: többen is azért támadták, hogy rendkívül pazarló dolog egy rakás könyvet elégetni csak azért, mert neki nem tetszik valami. Az egyik felhasználó szerint újra lehetett volna csomagolni, amely egyrészt izgalmas kreatív kihívás lehetett volna, másrészt jóval környezetbarátabb is. Mások azonban dicsérték Wintersont a húzásáért, egy Twitterező szerint ez egy művészi kinyilatkoztatás, amiért nem szabadna elítélni a szerzőjét.

Winterson már első regényével, az Oranges Are Not the Only Fruittal hírnevet szervett magának 1985-ben, amelyet mindössze 23 évesen írt. Azóta több mint egy tucat könyve jelent meg, II. Erzsébet királynő a Brit Birodalom Parancsnoka (CBE) címet adományozta neki az irodalom terén elért érdemei miatt.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

Horrorfilmekkel robbantottak a mozik: tarolt a Hang nélkül és a Démonok között új része Amerikában

Szuper hír: újra beülnek az emberek a mozikba, ráadásul két minőségi horror-franchise csábította be őket.

Link másolása

hirdetés

Egymást követő két hétvégén is a régi időket idéző nézőszámokat produkáltak az amerikai mozik. Az iparági szakértők nagyon optimisták Amerikában, hiszen még csak az Észak-Amerikai mozik 75 százaléka nyitott ki, mégis látványosan pörög az üzlet. Úgy tűnik, az emberek bátorsága visszajött, hiszen ezt megelőzően sokáig üresen kongtak a mozitermek. A nagy nyertes a hétvégén a Démonok között-franchise 3. része volt.

A Hang nélkül 2 a múlt hétvégén 48 millió dollárt kaszált Amerikában, ami az első nagy bevételű premier volt hosszú idő után, a jó bevételei pedig ezen a héten is megmaradtak, most a második helyet szerezte meg 19,5 millió dolláros bevétellel a dobogó tetejére került Démonok között: Az ördög kényszerített című horror mögött. Így a Hang nélkül 2 már 88 millió dolláros össz-amerikai bevételnél tart és 138 milliós bevételnél világszerte.

A film a jól sikerült első rész után várható volt, hogy számíthat az érdeklődésre a nézők részéről, de azért a szakértők kisebb összegeket prognosztizáltak. Az első rész különlegessége az volt, hogy egy egész család némán retteg, nem szólalhat meg a film játékideje alatt, mert egy szörnyeteg lény a hangra megy rá - különben végük.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk