BUDAPEST

Mi legyen a Nyugati téri felüljáróval: bontsák vagy maradjon?

Miközben Tarlós István nyugtatja a kedélyeket, az Indóház blog szerzője utánanézett, miről is van szó. Egy különleges képen pedig össze is tudjátok hasonlítani, milyen volt a tér a felüljáró nélkül, és milyen most.
Zöldi Péter cikke azIndóház közlekedési portálon, címkép: Fortepan - szmo.hu
2017. szeptember 08.


Link másolása

A főpolgármester szerint nincsen miért megijednie azoknak, akik a Nyugati pályaudvar melletti felüljáró gyalogoshídjának bontása miatt már a teljes szerkezet elbontását vizionálják. Elmondása szerint ilyen terv csak koncepció szintjén létezik, most biztosan nem kerül sor a bontásra.

Ez a főpolgármesteri mondat jól rávilágít arra, hogy Budapest közterületi rendszerének és közlekedésének alakítását a krónikus pénzhiány mellett évtizedes klisék, félelmek és dogmák nehezen, vagy egyáltalán nem átléphető árnyékai súlyosbítják. Az rögzült bennünk, – és elsősorban a döntéshozókban – hogy a város üzemeltetésének eszközei (utak, hidak, vágányok, alagutak, aluljárók, stb...) statikus, örökkévaló dolgok, melyeken épeszű ember nem változtat. Hozzátenni hozzátehet, de szerepük átértékelése, revíziója halálos bűn, ezért ami megvan, azt nem bolygathatjuk, annak ott kell állnia, ülnie, feküdnie az idők végezetéig, hatását legfeljebb újabb és újabb elemek hozzátételével módosíthatjuk kismértékben.

Eközben természetesen a város fizikailag folyamatosan változik, egyes területei fellendülnek, mások elsorvadnak, a benne lakók, a várost ilyen-olyan célból használók igényei módosulnak. A háború pusztítása után komolyan felmerült terv, hogy a sérült belső városnegyedek újjáépítésének vesződséges feladata helyett esetleg a teljes bontás és új városrendezési elvek mentén új épületek, utcahálózat, szerkezet kialakítása lenne az üdvözítő, nem (csak) eszement bosszú a korábban uralkodó társadalmi osztályon, hanem – bár erős túlzásokkal – az igény változását is tükröző gondolat volt. Ha ma ezen nevetünk, vagy borzongunk, abban ugyanúgy a várossal szemben elvárt igényeink újbóli, immár sokadik megváltozása érhető tetten, mert ma ismét természetes értéknek tekintjük a XIX. század során létrejött szerkezetet, környezetet.

feluljaro2

1949. Nyugati (Marx) tér a Bajcsy-Zsilinszky út és a Szent István körút találkozásánál. A felüljáró még talán gondolat sem volt... Fotó: www.fortepan.hu

feluljaro3

1949. Nyugati (Marx) tér a Váci út és a Lehel (Élmunkás) tér felé nézve, jobbra a Westend-ház. Az előtérben egy amerikai gyártmányú GMC CCKW 353 2.5 tonnás teherautó. Az út felett megy ma a felüljáró. Fotó: www.fortepan.hu

Látható tehát, hogy véleményünk, elvárásaink változásának dinamikáját a fizikai környezet, az adottságok megváltoztatása csak nehezen tudja követni. A világ gazdagabb és szegényebb országaiban és városaiban mindenhol tapintható ez a feszültség, de ennek enyhítésében azért vannak különbségek. Aki példának okáért Berlinben vagy Rotterdamban járt, az láthatta, hogy komplett, többvágányos vasútvonalakat bontanak el földművel együtt, hogy más, az átalakuló városszerkezet által megkívánt nyomvonalon vezessék el, vagy éppen a hálózat egyéb változásai miatt megszüntessék.

Kis pénz, kis foci: Budapesten eddig egyetlenegy nagy horderejű visszabontás történt az elmúlt évtizedekben kialakított közúti infrastruktúrában:

a Ferenciek terei közúti aluljáró megszüntetése.

A városvezetés itt is teljes mellszélességgel állt ki a beavatkozás ártalmatlanságát hangoztató közlekedéstervezői szakma ellen, de valamiképpen mégiscsak végbement a lehetetlennek tűnő vállalkozás, a jósolt világvége pedig elmaradt.

Most hasonlóképpen valamiféle iránymutatásra várunk, hogy a "koncepció" testet ölthessen, tehát a kiszolgált, csak problémákat generáló, Nyugati melletti közúti felüljáró végre eltűnhessen. Hogy úgy tűnhessen el, mintha nem is tűnt volna el: nyilvánvalóan ez a politika elvárása. A közlekedés- és várostervezői szakma pedig nem tud és nem is akar ilyen megoldást szállítani. A bontás fizikai folyamata maga nem igényel különösebben megerőltető logisztikát, az alacsonyabb forgalmú időszakokban, éjszakai részleges útpálya-lezárásokkal megoldható, nem igényel beavatkozást egyéb szerkezetekbe, pusztán a terelőszigetek rendszerét kell megváltoztatni, ahhoz, hogy a jelenlegi híd alatti parkoló helyén 2×1 forgalmi sáv, noch dazu:

villamospálya kösse össze a földfelszínen a Váci utat és a Bajcsy-Zsilinszky utat.

Akkor hát mi célt kell szolgálnia az iránymutatásnak?

feluljaro4

1978. Nyugati (Marx) tér az aluljáró és a felüjáró építési munkálatai alatt. Szemben a Nyugati pályaudvar és a Teréz (Lenin) körút. Fotó: www.fortepan.hu

feluljaro1

Amikor még bőven volt kapacitás...

Nyilván a világvége elkerülését. Megjegyezendő, hogy önmagában abszurdum volt a régi terv, amely a sugárirányú kapacitásokat részesítette előnyben a tangenciális, elkerülő irányokkal szemben, különösen úgy, hogy a Belvárost aszimmetrikusan terhelte: e felüljárónak ugyanis nincsen meg a párja, ahol – példának okáért az Üllői úton – a Nagykörutat szintén különszintben keresztezve, a városközpontba bevezetett forgalom onnan kivezethető is lenne.

Mivel a felüljáró kapacitását az Alkotmány utcai csomópont áteresztőképessége alulmúlja, nyilvánvaló, hogy a jelenlegi terhelés mellett nem a sugárirány gördülékenységének biztosítása, hanem a Nagykörút forgalmát lehetővé tevő fázisidő növelése a felüljáró jelenlegi legfontosabb feladata. Ez lehet, hogy az építés idején nem így volt, de a forgalmi terhelés mellett ma így értelmezhető, különös tekintettel a körúti villamosforgalom gördülékenységére, mely ma a térségben az elsőrangú forgalomszervezési szempont.

A Nagykörutat a csomópontban keresztező, a gyalogos aluljáró használatát fakultatív lehetőségként biztosító gyalogátkelőhely építése a villamosperonok aluljárólépcsőinek vonalában eldöntött tény. Ez egy olyan új lámpafázist kíván, amely minden körúti mozgást és nagyíves kapcsolatot egyidőben blokkol. A gyalogosközlekedés fázisidejét nyilvánvalóan a villamos fázisidejével összhangban állapítják meg, ennek árnyékában azonban a Váci út és Bajcsy-Zsilinszky út közötti szintbeni közúti kapcsolat is létrehozható. A hangsúly a lehetőségen van, és nem a kapcsolat komfortjának megtartásán, vagy növelésén. Ha pedig azt vizsgáljuk, hogy az itt a városközpont felé irányuló forgalom a központban hol tud felszívódni, vagy ott hogyan tud áthaladni, nyilvánvalóvá válik a Nagykörút vonalának, mint belvárosi forgalomterhelési védvonalnak a szerepe. Ezt a védvonalat nem jó, ha rések szaggatják, márpedig a felüljáró egy ilyen résnek tekinthető.

Az egeret a kép fölött mozgatva össze lehet hasonlítani, milyen volt a Nyugati tér felüljáró nélkül és felüljáróval

De nézzük távolabbról a kérdést és szakadjunk el kicsit a közúttól. A felüljáró bontásához ezer szállal kötődő projekt a kiskörúti és a Lehel úti csonka villamosvonalak összekötése, melynek révén közvetlen kötöttpályás kapcsolat jöhet létre Dél-Buda és Angyalföld között. Jelenleg a Lehel úti villamosvonalon irányonként nagyjából tízpercenként halad el egy szerelvény, legfeljebb háromszáz fős szállítókapacitással. Ezek a szerelvények tehát óránként 1800 főt lennének képesek átjuttatni a Nyugati téri csomópontban, a felüljáró helyén, ez pontosan megegyezik az egy forgalmi sávon ideális esetben, folyamatos forgalom mellett továbbítható személygépkocsik számával. Az elviselhető zsúfoltság érdekében a villamosszerelvények utaskapacitását kétszáz főre csökkentve (óránként 1200 fő) a tényleges közúti kapacitáshoz képest (körülbelül 600 jármű óránként) kétszeres előnyben van a villamos. Tehát abban a pillanatban, amikor a budapesti közlekedéstervezés számára nem az egységjármű, hanem az elszállítandó személyek száma válna a hatékonyság mérőeszközévé, a Tarlós István által emlegetett "koncepció" rögtön sürgető cselekvési tervvé, végrehajtási utasítássá változna át.

Addig viszont marad a hoztam is, nem is, mint a mesebeli okos lány esetében. Csak ez itt éppen az oktalanságot szolgálja.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Bejártuk a budapesti Madame Tussauds-t: Palvin Barbara, Zámbó Jimmy és Hosszú Katinka is kapott viaszfigurát
Összesen 51 életnagyságú figura várja a látogatókat csütörtöktől a belváros közepén, de mélyen zsebbe kell nyúlni hozzá: a felnőtt belépőjegy több mint 12 ezer forintba kerül.

Link másolása

Tavaly év végén jelentették be, hogy Budapestre érkezik a világ egyik legnagyobb turistalátványosságának számító Madame Tussauds panoptikum. A magyar főváros olyan helyszínek mellé zárkózott fel ezzel, mint London, Amszterdam, Berlin, Las Vegas, Tokió vagy Sydney – összesen már a 24. a sorban, azonban az első, amely franchise-rendszerben működik.

Ez lehetőséget adott arra, hogy sokkal inkább testre szabják a kiállítást: természetesen vannak kötelező körök, amelyek valószínűleg sehonnan nem hiányozhatnak, ugyanakkor számos egyedi elem is, amivel csak itt lehet találkozni.

A magyar főváros nemcsak helyszíne, hanem inspirálója is a tárlatnak, a belső terekben egy sor hazai ikonikus épület és műemlék jelenik meg. A látogatók például átsétálhatnak a Budai Váralagúton, sztárokkal „randevúzhatnak” a Duna-korzón, helikopteres filmforgatás szereplői lehetnek a Halászbástyán és elmerülhetnek a gyógyfürdők világában is.

A múzeum terei élesen elkülönülnek egymástól, mindegyik olyan, mintha egy különálló világba lépnénk be. Miután elsétáltunk a stílszerűen a Lánchíd mellett üldögélő Will Smith, illetve Ariana Grande, Tom Hanks, George Clooney és a szivarozó Peter Falk mellett, máris a Fehér Ház ovális irodájában találjuk magunkat, ahol (talán nem túl meglepő módon) nem Joe Biden, hanem Donald Trump figurája fogad bennünket.

Közvetlenül mellette Hszi Csin Ping kapott helyet, ami valószínűleg nem annyira az országát egyre diktatorikusabb eszközökkel vezető politikus hazai népszerűségének köszönhető, sokkal inkább az idelátogató kínai turisták igényeit akarták kiszolgálni. Ferenc pápával és a tavaly elhunyt II. Erzsébettel viszont a magyar látogatók is biztosan előszeretettel szelfiznek majd.

Borítékolható, hogy hosszú sorok fognak kialakulni Zámbó Jimmy előtt is, akit a Király című sorozat újra beemelt a popkulturális köztudatba, és alighanem Palvin Barbara viaszszobra is temérdek Instagram-szelfiről köszön majd vissza innentől.

Összesen 17 magyar vonatkozású hírességgel lehet találkozni a tárlaton, az ő figuráik kizárólag a budapesti produkció igényére készültek a Madame Tussauds London melletti műhelyében. A tervezési szakaszban állítólag nagyívű felmérésben kérdezték meg a leendő közönséget, hogy kikre kíváncsiak a leginkább. A kutatás eredményei alapján történelmi személyiségek, sztárok, sportolók, kulturális ikonok és egy világhírű magyar tudós is helyet kapott a listán.

A teljes hazai névsor a következő: Harry Houdini, Hosszú Katinka, Karády Katalin, Kossuth Lajos, Liszt Ferenc, Lugosi Béla, Mátyás király, Munkácsy Mihály, Neumann János, Palvin Barbara, Papp László, Petőfi Sándor, Puskás Ferenc, Sissi, Szent István király, Széchenyi István, Zámbó Jimmy.

Hosszú Katinka egyébként személyesen is ott volt a sajtó számára szervezett bejáráson (ahogy Puskás Ferenc családja és ifj. Papp László is), így remek „pózolj magaddal” jellegű fotókat lehetett róla készíteni. A várandósságát néhány hónapja bejelentő úszónő most látta először a róla mintázott figurát, de a felkérésről már régóta tudott: az előkészletek során több órán keresztül vették le a méreteit, hogy viaszmása a lehető legélethűbb legyen.

A végeredménnyel maximálisan elégedett, még ha – mint azt viccesen hozzátette – jelenlegi formája nem is egyezik meg teljesen azzal, ahogy a bábu kinéz. Külön örült annak, hogy bár a figura fürdőruhában, LED-falra vetített medencével a háttérben látható, mégis kifejezetten nőies lett.

A megnyitón szintén résztvevő Karácsony Gergely azt mondta a beszédében, hogy a figurákat szigorúan tilos megérinteni, a szervezők viszont kijavították a főpolgármestert: a valóságban nyugodtan lehet fogdosni bármit, így nemcsak a szemünkkel, de a kezünkkel is meggyőződhetünk arról, mennyire élethűek a kiállított viaszbábuk. Tom Cruise mögé még a motorra is fel lehet ülni, az interaktivitást pedig több érintőképernyő, valamint hang- és fényjáték is fokozza.

A kiállítás kifejezetten sokáig lefoglal, még úgy is bő fél óra volt végigsétálni rajta, hogy sehol nem időztünk sokáig. Aki pedig fotózkodni is szeretne (ez feltehetőleg a nagy többségre igaz), illetve elolvasná a táblákon szereplő életrajzokat, akár másfél-két órát is simán eltölthet vele.

A belépőket érdemes elővételben, online megvenni, úgy valamivel olcsóbbak, de még ezzel együtt sem az átlagos magyar pénztárcára vannak szabva:

a standard felnőtt jegy 12490 forint, gyerekek 3-15 év között 8900 forintért mehetnek be, családi jegyet két felnőttnek és egy gyereknek pedig közel 30 ezer forintért árulnak.

16-19 év közötti fiatalok 4 főtől „bandázós” csoportos jegyet válthatnak 9 ezerért, a felnőtt csoportos belépő (minimum 12 főtől) 11 ezer, a gyerek 8490 forint. Nyugdíjasok 6490, fogyatékkal élők pedig 4990 forintért léphetnek be a kiállításra. A helyszín a Palazzo Dorottya, a Deák tértől és a Duna-parttól egyaránt pár percre. A Madame Tussauds Budapest mindennap 10 és 18 óra között tart nyitva.

Élő videónk a helyszínről:

További fotók:

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
20 teraszos hely Budapesten, ahová érdemes betérni
Nyakunkba vettük a várost hogy megnézzük melyik most a "legjobb beülős hely Budapesten?" A listára így felkerült teraszos étterem, kerthelyiség, vagy csak úgy szimplán jó helyek Budapesten, amit kár lenne kihagynod idén nyáron!
Vass Adrienn - szmo.hu
2023. június 20.


Link másolása

Itt a nyár, és vágyunk ki a zöldbe, a szabadba. Viszont ha nincs lehetőséged elutazni vagy már unod a kényelmetlen füves placcokat akkor ezek a teraszos helyek biztosan elnyerik majd a tetszésed!

Nehéz volt 20 kedvencre leszűkíteni ezt a listát, de törekedtünk rá, hogy többféle stílusú és hangulatú hely is szerepeljen rajta.

Reméljük találtok rajtunk keresztül új kedvencet!

Kihagyhatatlan teraszos helyek Budapesten

1. PONTOON - terasz

Kezdjük azonnal egy speciális hellyel: egy hajóval a Dunán. A Pontoon egy kisebb méretű szórakozóhely, aminek teraszán többféle stílus is képviselteti magát. Elcsíphetünk itt balkános, jazzes programot, de elektronikát vagy hip-hopot is, ráadásul belépőjegy nélkül, teljesen ingyen. A zene mellett pedig a Dunai panoráma önmagában is sokat ad.

Vigadó 1./A kikötőA legjobb beülős helyek egyike Budapesten a Ponton

2. Édes Mackó kürtőskalács-cukrászda

A Holnemvolt Parkba nem csak az állatokért érdemes betérni, hanem az elsőosztályú kürtőskalácsért is. A klasszikusok mellett különböző újragondolt desszertek is készülnek itt kürtőskalácsból, de kávét vagy fagyit is lehet kapni. És dupla terasszal is büszkélkedhetnek, így azok is le tudnak ülni náluk, akik a Parkba nem váltottak belépőt, csak a körúton éjtőznének.

1146, Állatkerti krt.14-16Számtalan kiváló teraszos étterem van Budapesten

3. Ha a kiülős helyekről van szó Budapesten - Gin Corner Bar

Szót kell ejteni a Deák tér környékéről is, hiszen az Akvárium körüli füves rész még mindig populáris találkozóhely. A Fröccsteraszos komplexumon belül van egy klassz gines tematikájú hely, ami könnyen elrabolja az ember szívét. Hiszen összesen 112 féle gint ismerhetünk itt meg a világ minden tájáról.

1051, Erzsébet tér 11-13.A kiülős helyek Budapesten általában teltházasak

4. Kabin

A Népsziget rejtett kincse legalább olyan menő mint a Római. És talán egy picit kevesebbet hallani róla, úgyhogy mi most ezt az oldalt ajánljuk, és egy jó hideg sört vagy fröccsöt.

1044, Népsziget

A Kabin a jó helyek közé tartozik Budapesten

Teraszos éttermek Budapesten

5. UMO Restaurant

Az UMO egy Michelin-ajánlással rendelkező étterem a budai Vár tövében, ahol a kolumbiai fejlesztő-kutató séf, José Guerrero legfrissebb menüjét kóstolhatjuk meg. A koncepció középpontjában a grill és a füst áll, így mindenképpen érdemes vacsora mellett élvezni a kert hangulatát.

Ponty utca 1-3.Egy kiváló teraszos étterem idén nyáron az UMO

6. Egy kiváló teraszos étterem: Yellow Bistro & Bar

A Danubius Hotel Helia aljában, a Duna parton van egy remek bisztró, ahol akkor is ejtőzhetünk, ha nem szállunk meg a hotelben. Klasszikus magyar fogások, street foodos ételek és szomjoltók, igazán zöld környezetben, alkalmanként DJ mellett.

1133, Kárpát utca 62-64.Egy terasz étterem Budapesten, garantált a jó hangulat

7. Egy hagyományos beülős hely Budapesten - Gléda Vendéglő

Egy klasszikus, budai vendéglő teraszán ücsörögnél egy pohár borral? Ennél egy tartalmas, magyaros vacsorát, modern tálalásban? Akkor a Gléda lesz a helyed!

1037, Mikoviny utca 2-4.A legjobb teraszos helyek Budapesten a budai oldalon találhatók

8. KIOSK Garden

A KIOSK kívül-belül nagyon hangulatos, és terasza csúcsidőben mindig fullon van. De megéri helyet vadászni, vagy kint vagy bent, mert a reggeliktől az éjszakai koktélokig rengeteg remek fogásuk van.

1054, Március 15. téra teraszok Budapesten éjjel nappal nyitva vannak

9. Egy igazi terasz étterem Budapesten - KERT Bisztró

Zugló zöld oázisa , ahova elég egyszer betérni, és mindig visszavágysz majd.

1146, Thököly út 57/bA Kert bisztró terasza Budapesten igazán felejthetetlen

Valódi kerthelyiségek Budapesten

10. Kertem

A Kertem 2023-ban ismét új helyszínen található meg. A Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út sarkára költöztek. Az alapok azonban változatlanok. Szeretettel várják a bicikliseket, a kutyásokat, a sörivókat és a balkán burgerre éhezőket is.

1101, Könyves Kálmán krt. 25.Valódi kerthelyiségek közé tartozik a Kertem

11. Kerthelyiség Budán - Mad Garden

A Mad Scientist Magyarország egyik legmenőbb sörfőzdéje, és a különleges, merész italok mellett igazi közösséget is építenek. A Mad Garden az óbudai panelek között megbúvó, csupa zöld, hangulatos kert, ami egészen eklektikussá teszi a kerület ezen részét. A jó sörök mellett rengeteg program is van itt: beszélgetések, koncertek, DJ szettek vagy éppen jóga.

1035, Miklós tér 1. a MAD GARDEN az egyik legjobb kerthelyiseg

12. MAD KERT - a párja a Pesti oldalon

Pestnek is megvan a saját MAD kerthelyisége, és ez merőben más hangulatú, mint a budai egység. Ez a kert közvetlenül a főzde előtt található, így ha szerencsénk van, bizonyos alkalmakkor még a kulisszák mögé is betekinthetünk. Ahogy a csapon lévő sörök, úgy az is változó, hogy éppen milyen food truck áll előttük.

1106, Maglódi út 47.a MAD KERT is a jo helyek Budapesten lista élén van

13. Egy legendás kerthelyiség: a Kobuci

A Kobuci az egyik legkedvesebb, leghangulatosabb koncerthelyszín a városban, de amikor nincs koncert, akkor is érdemes ide betérni egy italra, vagy a hely nevével megegyező kolbászos bucira.

1033, Fő tér 1.A Budapesti helyek közül a Kobuci kiemelkedő

14. Két igazán jó teraszos hely Budapesten - Zsiráf és Zsiráf

Zsiráfból is kettő van a városban, és egyik sem kihagyható, úgyhogy itt kénytelenek vagyunk csalni egy picit, és mindegyikről szólni, hogy beférjenek a húszba.A Budapesti kiülős helyek közül a Zsiráf a legjobb

A pesti Zsiráf a mindig nyüzsgő Nyugati mellet található. Itt a lépcsőn sokszor van akusztikus koncert vagy DJ, és az egyik kedvenc vegán burgerezőnk, a Las Vegan's is kitelepült.

Pest: 1062, Teréz krt. 53.

A budai egység pedig a csodaszép Széllkapu park tetején helyezkedik el, és valamivel chillesebb hangulatú.

Buda: 1024, Kis Rókus u. 2-4.A Budai Zsiráf külön élmény a kiülős helyek közt Budapesten 2023-ban

15. Dürer Kert

A Dürer költözése anno nagy port kavart, de szépen megtalálták a helyüket a budai oldalon, a Duna mellett. Aki underground szórakozásra vágyik, az mindenképpen keresse őket.

1117, Öböl utca 1.a Dürer kert a legfelkapottabb étterem terasz

16. A Gundel kerthelyisége Budapesten

A Gundel Kert megidézi a századelős Budapest társasági életének legendás hangulatát, ami világhírű magyaros ízekkel és pompás italokkal egészül ki.

Ha egy nagy múltú helyen szeretnél egy kitűnő vacsorát fogyasztani, akkor ez lesz a te helyed!

1146, Gundel Károly út 4.A Gundel kert mára már legendás a kiülős helyek közt

17. Haris park

Hibátlan gyep, lenyűgöző épület, és egy terasz, ahol úgy érezheti magát az ember, mintha a saját kertjében ülne (csak ez a kert ezerszer szebb). Van egy garden party névre hallgató sorozatuk, a GinUP, ahol többek között saját ginjüket is meg lehet kóstolni.

1022, Marczibányi tér 6-7.A kerthelyiségek 2023-ban is töretlenül népszerűek

18. A Budapesti helyek közül kiemelkedik a - Csendes Társ

Nemrég újra összenyitották a Károlyi-palota udvarát a Károlyi-kerttel, így ez a környék most hívogatóbb, mint valaha.

Igyál egy limonádét vagy kávét a fák alatt, a Csendes Társban!

1053, Magyar u. 18. Egy különleges kerthelyiség Budapesten s 2023-ban felújított Csendes Társ

19. A Majomhoz - Buda titkos kertje

Zene, pizza, ruhavásár, gyerekprogramok. A Majomhoz többféle indokkal is érdemes lehet ellátogatni.

1122, Maros u. 56.Izgalmas beülős helyek várnak Budapesten minket 2023-ban is

20. Egy kerthelyiség az egész családnak - Budapest Garden

A sort a Budapest Gardennel zárjuk ami gyakorlatilag egy szórakoztatókomplexum, ahol a gyerkőcöket is könnyű lefoglalni, de a felnőtteknek is jut egy jó ital. Érdemes elmerülni a programjaik között, mert van bőven.

1036, Árpád Fejedelem útja 125.Egy kiváló teraszos étterem 2023-ban a Budapest Garden

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Hatalmas változás a budapesti közlekedésben – öt és fél év után búcsúzunk a metrópótlástól
Hétfőtől minden nap teljes vonalon jár az M3-as metró. Utoljára a Nagyvárad téri és a Lehel téri állomásokat adják át.

Link másolása

Ma befejeződik a 3-as metróvonal felújítása: a Lehel tér és a Nagyvárad tér is bekapcsolódik az utasforgalomba kora délután.

A Nagyvárad téri és a Lehel téri állomásokat délutántól vehetik igénybe az utasok, ekkortól a pótló buszok nem közlekednek, keddtől pedig a pótlást segítő alternatív járatok újra az eredeti útvonalukon járnak

– közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken.

A BKV korábban azt közölte, a két utolsóként felújított állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk.

Karácsony Gergely főpolgármester május 2-án Facebook-oldalán jelentette be, hogy május 22-én átadják a 3-as metró teljes vonalát és valamennyi állomását az utasforgalomnak.

A 3-as metró felújítása öt és fél évig tartott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Látványtervek: Megmutatták, milyenek lehetnének a Lánchíd melletti terek és utcák
A látványos változtatások feltétele azonban, hogy megmaradjon a Lánchíd mostani forgalmi rendje, és a projekt megkapja az EU-s támogatást.

Link másolása

A dugómentes Lánchíd óriási lehetőség a belváros zöldítésében is - írja a Főpolgármesteri Hivatal. A híd jelenlegi forgalmi rendje nemcsak a környék forgalomcsillapításában áttörés, de az tud lenni mindkét, a pesti és a budai oldal környező tereinek élhetősége szempontjából is.

A csatlakozó terek és utcák terveit a Korzó Tervezési Stúdió vezető tervezőjével közösen mutatták be és az Én Budapestem oldalon meg is nézhetőek.

Ismertetésük szerint hatalmas, besétálható terek lehetnének a Lánchíd mindkét oldalán, még több fa, bicikliutak, párásító épülhetne ki, ha megmarad a híd jelenlegi forgalmi rendje.

Azt ígérik, hogy a Lánchíd határidőre elkészül. A Városháza munkatársai pedig továbbra is az új forgalmi renddel számolnak, ezért a kapcsolódó fejlesztésekben gondolkodnak. Elsősorban a gyalogos közlekedést támogatják, ami lehetőséget teremt jelentős zöldítésre is.

Megváltozna például a Széchenyi tér, amely nagyobb sétányt kapna, a Széchenyi rakparton fásítanának, a Clark Ádám téren még több virágot ültetnének, a József Attila utcában új fasort telepítenének.

Ezeknak azonban az a feltétele, hogy

• a Lánchíd mostani forgalmi rendje megmaradjon, amire a Budapesti Lakógyűlés keretében lehet szavazni;

• legyen szándék a város megújítására, zöldítésére (ez a szándék megvan a fővárosban és megvan a kerületekben is);

• a projekt megkapja az EU-s támogatást.

A Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a Budapesti Lakógyűlésen lehet szavazni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk