hirdetés

Ügyesen válassz karácsonyi ajándékot, mert a boltok nem kötelesek visszavenni a termékeket

Kivéve az interneten vásárolt árukat.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2017. december 19.

hirdetés

"Üzletben vett hibátlan termék cseréjét vagy vételárának visszatérítését a vásárló nem követelheti a kereskedőtől" – figyelmeztet a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a CP Contact.

A gyakorlatban más a helyzet. Az üzletek többsége általában önként vállalja a termékek visszavételét, amihez többen még csak indoklást sem kérnek.

Többnyire időnk is bőven van a cserére: a pénzt visszafizető üzletláncok több mint fele körülbelül egy hónapos határidőt ad. A lista alsó harmadában 10-14 napos időszak a leggyakoribb, a sort a Játéksziget és a Rossmann zárja 3-3 nappal. Az OBI és az Aldi 60-60 nappal az átlag felett van, ám a dobogón a Deichmann (730 nap), az IKEA (365 nap) és a J. Press (182 nap) állnak.

A legjobb fej a JYSK, ők egyáltalán nem adnak meg időkorlátot.

Más a helyzet az interneten rendelt árukkal: törvény szerint a vevőnek vásárlástól 14 napon belül joga van elállni és ebben az esetben a vételárat is vissza kell kapnia.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk