Nagyot változtat a Meki: továbbfejlesztik a Happy Meal menüt
Továbbfejleszti a Happy Meal menüt a McDonald's - derül ki a cég csütörtöki bejelentéséből. A változtatások központjába a gyerekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását tették – utóbbit a Ronald McDonald House Charities tevékenységén keresztül.
A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 piacán több szempont szerint is továbbfejleszt.
Az öt pontban megfogalmazott vállalások terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így például a zöldségfogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc már most is élen jár.
A magyar Meki az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat:
2022-ig a Happy Meal menük legalább 50 százaléka meg kell, hogy feleljen a McDonald’s globális Happy Meal tápérték-kritériumainak,
- azaz: legfeljebb 600 kcal energiatartalommal;
- az energiatartalom legfeljebb 10%-ának megfelelő telítettzsír-tartalommal;
- legfeljebb 650 mg nátriumtartalommal;
- az energiatartalom legfeljebb 10%-ának megfelelő hozzáadott cukor-tartalommal bírhatnak.
A McDonald’s világszerte megszünteti a mesterséges aromák és mesterséges színezőanyagok alkalmazását a Happy Meal menükben, továbbá csökkenti a felhasznált mesterséges tartósítószerek mennyiségét.
A vállalat a McDonald’s-honlapokon és mobilalkalmazásokon is feltünteti a Happy Meal menükre vonatkozó tápérték-információkat.
A gyermekek felé történő felelős reklámozás elkötelezett támogatójaként a McDonald’s vállalja, hogy csak a részletezett tápérték-kritériumoknak megfelelő Happy Meal ajánlatokat reklámoz a gyermekek számára, emellett továbbra is fenntartja a már meglévő, a gyermekeket célzó reklámokat érintő helyi és regionális önkéntes vállalásait.
A McDonald’s azt is vállalja, hogy népszerűsíti az ajánlott étel- és italcsoportokat (zöldség, gyümölcs, rostos gyümölcslevek és pürék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, ásványvíz, teljes kiőrlésű péksütemények) a Happy Meal menükben.
A hazai Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer.
A cég kiemelte, hogy azok a termékek - például a szószok - ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert.
Az EU Pledge aláírójaként (az EU Pledge több európai élelmiszeripari nagyvállalat gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról szóló vállalása) a McDonald’s felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét.
Ennek értelmében jelenleg is csak az EU Pledge-ben meghatározott tápérték-kritériumoknak megfelelő menüvariációkat jelenít meg, illetve reklámoz.
12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit.
A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A TV-reklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.