Megjöttek Magyarországra az első vadiúj Lada-modellek
Az orosz gyártású Lada sok-sok évtizeden keresztül volt az egyik meghatározó autómárka Magyarországon, a '90-es évek végén azonban annyira lemaradt a fejlődésben, hogy inkább visszavonultak a piacról. Most azonban úgy tűnik, eljöhet a Ladák újabb aranykora: a Bo Andersson irányítása nyomán nemrég ugyanis elkészültek az első, már EU-specifikáció szerinti (tehát a retro járgányoktól azért jelentősen különböző) kocsik Togliattiban, sőt, néhány már itt is van belőlük Magyarországon. Noha pár napos késéssel érkeztek meg, ugyanis a fő minőségellenőr nem engedte elindulni a már megrakodott trélereket, mert az autókból hiányzott a magyar nyelvű kezelési utasítás - írja az automotor.hu.
Az utóbbi években euró-százmilliókat költöttek a gyár modernizálására és a minőségellenőrzési rendszer kiépítésére, a cél egy európai szintű termelőegység létrehozása. A Lada Hungary az első az Uniós képviseletek sorában; az hazai minta és tapasztalatok alapján építik majd fel a kereskedőhálózatot Nyugat-Európában is.
Az eredeti szándék szerint a Lada egy fővárosi és négy vidéki értékesítési ponttal akart kezdeni, de végül ezt felülmúlva 9 márkakereskedéssel indítanak, hamarosan pedig újabb márkaképviseletek és szervizek bejelentése is várható. Szándékaik szerint rövid időn belül az egész országot lefednék, rögtön az első évben (2016-ban) már több mint 1000 Lada értékesítésével számol a forgalmazó.
Első körben kisautókkal törnek be a piacra. A Granta lépcsős hátú vagy ferde hátú karosszériával, a Kalina ötajtós vagy kombi változattal érkezik. Az egykor igen népszerű Nivát 2 799 000 forintért lehet majd megvenni, amelyben lesz felező, sperrdifi és ABS, hangszigetelés azonban nincs. A légkondis, műanyag lökhárítós 4x4 Urban 3,3 millió forintba kerül. Az igazi nagy lökést a Vestától és az Xray szabadidő-autótól várják, ezekből a modellekből jövő ősz környékén jönnek az első darabok.
A személyautók közül a legolcsóbb a Granta lépcsős hátú változata, amely 1 999 000 forintért megvásárolható. A ferdehátú, azaz ötajtós karosszéria 2 199 000 Ft-ért kapható, ennyibe kerül a sokkal rövidebb ötajtós Kalina is, amelynek kombi változata 2 349 000 Ft-tól indul - motora 8 szelepes 1,6-os 86 lóerővel, van benne menetstabilizáló, két légzsák, központi zár, fedélzeti számítógép és szervokormány. A legmagasabb LUX szint szérialistáján már automatikus fényszórókapcsolást, elektromos ablakemelőket, esőérzékelős ablaktörlőt, első ülésfűtést, multimédia rendszert, tolatóradart találunk, sőt kérhető automatikus váltó is. A mindennel felszerelt Granta Sedan kézi váltóval 2,65 millió forintot ér.
A Lada weboldalán minden információt (ár- és felszereltségi listákat, a márkakereskedések elérhetőségét stb.) begyűjthettek, sőt tesztvezetésre is lehet jelentkezni.
Via automotor.hu, képek: LADA Hungary
Ha érdekes volt a hír, nyomj egy lájkot!