/kekhirek/ez-volt-a-lezuhant-gep-pilotajanak-utolso-radiouzenete/
hirdetés

KÉK HÍREK

Ez volt a lezuhant gép pilótájának utolsó rádióüzenete

Kiderült, miért zuhanhatott le a gép. A pilóta nem jelentett vészhelyzetet, pedig már alig volt üzemanyaguk.

Link másolása

hirdetés

Megdöbbentő fordulatot vett a Kolumbiában lezuhant utasszállító ügye. A pilóta nem szólt időben a légi irányításnak, hogy kifogyóban van a szűkösen mért üzemanyag, mivel attól tarthatott, hogy emiatt bajba kerül ő és légitársasága, a Lamia is - mondta szerdán Alfredo Bocanegra, a kolumbiai polgári légi közlekedési igazgatóság vezetője.

"Sajnálatosan nem jelentette a rendkívüli helyzetet személyes okokból, a következmények miatt, amelyekkel később szembesülnie kellett volna" - fogalmazott Bocanegra.

A kolumbiai médiában tegnap megjelent az a hangfelvétel, amin a pilóta és a diszpécser közötti beszélgetés hallható. Ezen Miguel Quiroga először "üzemanyag-problémákat" emleget és elsőbbségi leszállást kér, de nem utal rá, hogy vészhelyzet lenne a gépen.

A medellíni légiirányító válaszul közli, hogy a légtérben van egy másik, műszaki hibás gép, és annak adnak leszállási elsőbbséget. Utasítja a pilótát, hogy addig tegyen egy 7 perces kitérőt.

Ezután a pilóta egyre elkeseredettebb hangon jelentkezik be. Négy perc telik el, mire a diszpécser is rádöbben, mekkora a baj.

hirdetés

Quiroga utolsó szavai - miszerint "a Lamia 2933-on teljes az üzemzavar, az áramellátás teljesen leállt, és nincs üzemanyag" - néhány perccel a gép lezuhanása előtt hangzanak el.

Mire a diszpécser jelzi, hogy felszabadult a leszállópálya, a gép már egy hegyoldalnak ütközött.

A kolumbiai hatóságok szerint a pilóta, Miguel Quiroga hibázott. Igaz, hogy elsőbbségi leszállást kért, de ez szerintük mást jelent.

"A légi közlekedés szaknyelve nagyon pontos kifejezéseket használ, mivel csak másodpercek állnak rendelkezésre. Egy elsőbbségi leszállásra vonatkozó kérelem nem ugyanaz, mintha rendkívüli helyzetet jelentenek" - mondta a kolumbiai polgári légi közlekedési igazgatóság vezetője. "Ha a pilóta azonnal közli, hogy kifogyóban van az üzemanyag, akkor a légi irányítás diszpécsere haladéktalanul felszabadította volna a gép számára a legközelebbi repülőtér leszállópályájának megközelítését biztosító folyosót."

Gyászoló játékosok, akik nem utaztak a gépen

A Lamia bolíviai légitársaság Avro RJ85 típusú gépe 77 emberrel a fedélzetén Kolumbia északnyugati részén, röviddel a medellíni nemzetközi repülőtéren tervezett landolás előtt zuhant le helyi idő szerint hétfőn este. A gépen utaztak a Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosai. A katasztrófát hatan élték túl.

A dél-amerikai médiában forgó egyik lehetséges magyarázat szerint a pilóta, aki egyben részvényese is volt a Lamia bolíviai légitársaságnak, attól tarthatott, hogy a légitársaságra az eset miatt büntetést szabnak ki, őt pedig megfoszthatják repülési engedélyétől. A gépeket ugyanis a szabályok szerint 30-45 percnyi plusz repülési időre elegendő üzemanyaggal kell feltölteni, tekintettel a rendkívüli helyzetekre és az esetleg szükséges kitérőkre.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk