/kekhirek/59-milliard-forintot-kell-visszafizetnunk-az-unionak-a-4-es-metro-miatt/
hirdetés

KÉK HÍREK

59 milliárd forintot kell visszafizetnünk az Uniónak a 4-es metró miatt

Elkészült a lista azokról a cégekről és szerződésekről, ahol szabálytalanség történt.
hirdetés

A Figyelő mai számában közzétette a hetek óta lebegtetett, titkos uniós korrupciós vizsgálat, a 4-es metróról szóló OLAF-jelentés részleteit - írja az Index. A lap több forrást felhasználva alakította ki a megalapozott képet a dokumentum tartalmáról. Azt írják, a szabálytalan szerződések összesen 272,8 milliárd forintot tesznek ki, 166,9 milliárd forintot csaltak el a négyes metró megvalósítása során.

A cikk szerint 59 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza, vagyis a 180,8 milliárd forintos uniós támogatás egyharmadát.

A jelentésben 60 szerződésről írják, hogy szabálytalanságot fedeztek fel bennük, egy részüknél pedig korrupciót gyanítanak. Ebből a 60 szerződésből öthöz köthető az okozott kár 96 százaléka.

• Siemens: Az áramellátás és vonatvezérlő rendszer kiépítését végezte 31,7 milliárd forintért. A vizsgálat alapján a cégnek belsős információi lehettek, így jogosulatlan versenyelőnyhöz jutott.

Az uniós támogatás egészét visszakérik.

hirdetés

• Alstom: A metrókocsikat szállította 22,9 milliárd forintért. Szintén bennfentes információkhoz és jogosulatlan versenyelőnyhöz juthatott.

Az uniós támogatás egészét visszakérik.

• BAMCO-konzorcium (Vinci Construction, Strabag, Hídépítő Zrt.): 62 milliárd forintért épített alagutat. A vizsgálat szerint itt jogszerűtlen tendergyőzelem volt.

8 milliárd forintnyi uniós támogatást kérnek vissza.

• Swietelsky Kft.: Az állomások belsőépítését végezte 40 milliárd forintért. Szabálytalan tenderfolyamatot állapítottak meg.

7,6 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza.

• Strabag-Hídépítő Zrt.: Baross téri állomás szerkezetépítését végezte 3,7 milliárd forintért. Ennél a szerződésnél közbeszerzési szabálytalanságot állapítottak meg a vizsgálat során.

A támogatás 25 százalékát, 2,5 milliárd forintot kérnek vissza.metro2

Fotó: Kálló Péter

Az OLAF szerint a 4-es metró legproblémásabb pontja, hogy a beruházásnak nem volt fővállalkozója.

A szervezet szerint is jelentős probléma, hogy az Eurometro Kft. 2006 és 2012 között a projektmenedzsmentet és a műszaki mérnöki ellenőri feladatokat is ellátta, márpedig két feladat ellátása összeférhetetlen.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk