Nemzetközi innovációs versenyt nyert a magyar gimnazisták közösségépítő társasjátéka
A projektről, a sikerekről és a Metamorf társasjátékról Pólya Emesével beszélgettünk.
Ki segített nektek felépíteni a Metamorf vállalkozást?
A Junior Achievement programon keresztül kaptunk profi mentorokat, akik segítettek kidolgozni a vállalkozást. Ők a versenyszférából jövő üzletemberek, akik a szabadidejükben foglalkoztak velünk és a projektjeinkkel. A mi mentorunk Balog Gyöngyvér volt, ő egy digitális kommunikációval foglalkozó szakember, aki korábban a Sziget Kft-nél, majd az ENSZ-nél dolgozott.
Hányan álltatok össze erre a projektre?
Mi nyolcan voltunk lányok, mindannyian egy osztályból.
Mi volt a célotok ezzel a vállalkozással? Gondolom, nem tudtátok rögtön, hogy társasjátékot szeretnétek készíteni.
Hát nem. Hetente egyszer ültünk össze ötletelni, és körülbelül egy hónap után döntöttük el, hogy egy társasjátékot szeretnénk megalkotni. Először kicsi színes papírokon ragasztottuk a táblára, hogy egyáltalán mik a céljaink, mi az, ami motiválna bennünket, hová szeretnénk eljuttatni ezt a vállalkozást.
Végül kiderült, hogy mindannyian valamilyen társadalmi célt szeretnénk szolgálni, és valahogyan közösséget építeni. Abban is egyetértettünk, hogy jó lenne erre valamilyen eszköz. Ez lett a Metamorf.
Elmondod, milyen játék ez? Hogyan kell játszani?
Ez egy közösségépítő társasjáték, aminek a segédeszközei kérdéseket, interaktív feladatokat tartalmazó kártyalapok. Jelenleg három pakli van, ami elérhető hozzá. Az alapszett, amit először készítettünk el a Sárga Pakli. Ez egy kicsit általánosabb és ezáltal tágabb körben használható játék. Tökéletes családi, baráti összejövetelekre vagy csapatépítőkre. Akár tízen-húszan is játszhatják egyszerre. Ezt már 12 éves kortól ajánljuk.
A Piros Pakli főleg társadalmi témákat feszeget, és van még a Zöld Pakli, ami angol nyelvű. Itt nyilván meghatározó, hogy milyen szinten beszél valaki angolul.
A kártyákon kis piktogramokkal jeleztük, hogy milyen típusú kérdéskártyák, merthogy különböző interaktív feladatokat raktunk bele, így a játékosok nem ragadnak le ott, hogy kérdésekre kell válaszolniuk, hanem van lehetőségük a szabad asszociációra, a tartalmas vitára és a mozgásra is. Elsődleges célunk volt, hogy mindenki kifejthesse a véleményét és megnyílhasson a saját tempójának megfelelően.
Azért, hogy a kicsit zárkózottabb játékosok is végig benne tudjanak maradni ebben az alapvetően nyitottságot igénylő játékban, minden játékosnak van egy küldetése is. Például, hogy figyelje a játékostársak jellemvonásait.
És ki nyer?
Természetesen ez egy olyan játék, ahol a közös élmény, egymás megismerése a nyeremény. Nem hirdetünk győztest vagy vesztest.
Azt jól tudom, hogy már tavaly karácsonykor kész volt a Metamorf társasjáték és el is kezdtétek árulni?
Először az iskolai vásáron árultuk, ez egy fontos mérföldköve ezeknek a vállalkozásoknak, mert egy szakmai zsűri dönt arról, hogy melyek azok, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek, és akár később is életképesek maradhatnak. A Metamorfnak nagy sikere volt, később meg is nyertük az AKG versenyét.
De nem ez volt az egyetlen verseny, amit megnyert a társasotok.
Idén augusztusban bejutottunk a Social Impact Award finalistái közé - ez egy mentorprogrammal egybekötött, nemzetközi vállalkozói verseny - ahol az országos döntőn elnyertük a szakmai zsűri 1000 eurós díját, így most már a prágai zárófesztiválra készülünk.