Egyre nagyobb halakra vadásznak – a tinikből álló hackercsoport, amely a „rosszfej” cégeket támadja

Többek között a Starbucksot is célozták, hogy a cég ne szúrhasson ki a szakszervezetet szervező dolgozókkal.
Címkép: Gen-Z for Change - szmo.hu
2022. április 16.


Link másolása

Egy csapat tinédzser hozta létre a Gen-Z for Change (A Z-generáció a változásért) csoportot, amely „társadalomtudatos hackeléssel” foglalkozik – írja a Teen Vogue.

A magazin szerint a csoport egyik tagja, Sean Giggs 21 évesen döntött úgy, hogy megtanul kódolni. Online tanfolyamok segítségével több programozási nyelvet is megtanult. A pandémia érkeztével azonban egyre inkább másképp kezdett el tekinteni a világra. Ahogy generációja számos más tagja, ő is a Tiktokon kezdett el olyan dolgokról beszélni, mint a rasszizmus vagy a rendőri brutalitás kérdése Amerikában.

Egy ismerőse, Victoria Hammett vonta be az első projektbe, miután Texas szigorú abortusztilalmat vezetett be. Az egyik, intézkedést támogató civil szervezet egy „bejelentő” oldalt hozott létre, amelyen az állambeliek jelenthették, ha valakiről felmerült a gyanú, hogy mégis próbál hozzájutni a szolgáltatáshoz. Giggs és Hammett írtak egy algoritmust, ami rengeteg hamis bejelentéssel árasztotta el az oldalt. Ez a hack a Tiktokon is elhíresült.

"Sosem gondoltam, hogy híres leszek a TikTok-on, azt meg pláne nem, hogy a kódolással” – nyilatkozta a Teen Vogue-nak Giggs.

Idővel egyre többen lettek, és a csoportjuk egyre nagyobb halakra kezdett el „vadászni”. Olyan vállalatokat támadtak, amelyek szerintük aktívan aláássák a munkavállalók szakszervezeti szervezkedési törekvéseit, mint például a Starbucks és a Kroger szupermarket-hálózat.

Dolgozók szerint a Starbucksnál például többeket megbüntettek vagy kirúgtak azért, mert szakszervezetet szerettek volna alapítani a cégnél. Ezért amikor a vállalat új munkavállalókat keresett, a Gen-Z for Change csoport létrehozott egy weboldalt, amivel olyan sok állásajánlatot, összesen több mint 140 ezret küldtek be a cégnek, amit lehetetlen volt feldolgozni. A kampány célja az volt, hogy szolidaritásukat fejezzék ki azok mellett, akik szakszervezetet alapítanának, és hogy a cég ilyen esetben a jövőben támogassa a dolgozók követeléseit.

„Legalább támogathatjuk őket azzal, hogy levesszük azokat a pályázatokat, amelyek a helyettesítésükre irányulnak. És remélem, hogy ez felhívja a figyelmet ezekre a munkavállalókra és a munkásmozgalom egészére is.” - mondta a csoport egyik tagja.

Amikor márciusban 48 000 Kroger-alkalmazott sztrájkolt a jobb munkakörülményekért és magasabb bérekért, a Gen-Z for Change ismét közbelépett. Wiggs egy hasonló programot írt, mint amilyet a Starbucksnál használtak, és a Kroger-t is elárasztották a jelentkezések. A csoport szerint a kampány alatt elérték a cégnél, hogy ne rövid távra toborozzanak dolgozókat.

Mint a magazinnak elmondták, bár tudják, hogy ezek csak „kis butaságoknak” is tűnhetnek, de hisznek abban, hogy már ezekkel is megmutathatják, van értelme a kollektív cselekvésnek a társadalomban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk