Tüntetnének is a felháborodott MÁV-utasok, petíciót nyújtottak be
Az Index azt írja, szerda délelőtt utasküldöttség adott át követeléseket a MÁV-székháznál. Egy petíciót készítettek, amiben többek között a rendszeres késésekre, tájékoztatási és egyéb problémákra térnek ki.
Tüntetni is készek, ha a MÁV részéről nem tapasztalnak változást,
elsősorban a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalra és más agglomerációs járatokra fókuszálva.
A petíciót összeállító közösség tagjai 5-15 éve vonattal járnak a munkahelyükre, több ezres létszámú Facebook-csoportot is képviselnek. Azt állítják,
az utóbbi időben jelentős minőségromlást tapasztaltak a szolgáltatásban.
Az említett 100a vonalon idén május óta különösen sok járat késik 20-60 perceket, sőt előfordul, hogy teljesen ki is marad. Ezért szerintük a munkába járóknak reggel már legalább két vonattal előbb kell indulniuk, hogy időre beérjenek a munkahelyükre. Ez azonban felveti azt a kérdést is, hogy a családosok hogyan juttassák el a gyerekeiket óvodába, iskolába. A hazaúton is problémát okoznak a késések: rendszeresen előfordul, hogy ezek az intézmények már bezárnak, mire a szülő odaér.
A tetemes késések mellett a MÁV-dolgozók tájékozatlanságát emelték még ki a tiltakozók, sőt, állításuk szerint "még kikérik maguknak, ha az utas kérdezni mer tőlük".
Probléma még a légkondicionálás hiánya, és az, hogy sok helyen le sem lehet húzni az ablakokat.
"Vizet nem osztanak, hűtési lehetőség nincs, csupán bemondják a hangosbemondóba, hogy készüljünk elegendő vízzel az útra. A késéseket tekintve ez mostanában 2-3 liter is lehetne."
Az Index megkeresésére a MÁV sajtóosztálya azt válaszolta, hogy mintegy 6 milliárd forintot csoportosítanak át belső forrásból, hogy többek között a Köki és a Nyugati közötti kritikus szakasz állapotán javítsanak. Ígérték, hogy rövidesen jönnek az emeletes KISS motorvonatok, amelyek sokkal megbízhatóbbak lesznek, mint az elhasználódott mozdonyok. A tervekről szeptemberben lakossági fórumot szerveznek.