hirdetés

Több mint 30-an belefulladtak a La Manche-csatornába, amikor gumicsónakokkal akartak átjutni Franciaországból Angliába

Az áldozatok között egy gyermek is van, helikopterekkel és hajókkal is keresik az esetleges túlélőket és holttesteket.

Link másolása

hirdetés

Harmincegy illegális bevándorló hajótörést szenvedett és belefulladt a La Manche-csatornába, egy eltűnt szerdán, amikor az észak-franciaországi Calais kikötővárosból megpróbáltak átjutni a szemközti brit partokra.

A legutóbbi adatok szerint a bevándorlók gumicsónakokkal próbáltak átkelni a Doveri-szoroson Franciaországból Angliába. A hatósági beszámolók szerint a csónak az átkelési kísérlet közben elsüllyedt. Az áldozatok között egy gyermek is van.

Jean Castex francia miniszterelnök "tragédiának" nevezte a 2018 óta legtöbb halálos áldozattal járó átkelési kísérletet.

"A meghaltakra és a sérültekre gondolok, az embercsempész bűnözők áldozataira, akik kihasználják az elkeseredettségüket és a nyomorukat" - írta a Twitteren a francia miniszterelnök.

A szerdai hajótörést megelőzően idén eddig három holttestet találtak a francia hatóságok, és négy embert nyilvánítottak eltűntnek. 2020-ban hat holttestre bukkantak, és négy ember tűnt el, míg 2019-ben négyen vesztették életüket az átkelési kísérletekben.

A francia belügyminisztérium tájékoztatása szerint délután 2 órakor egy halász jelezte, hogy mintegy 15 embert látott a vízben Calais magasságában. A haditengerészet egyik hajója több embert kimentett, közülük öten halottak, öten pedig eszméletlenek voltak.

hirdetés

Gérald Darmanin belügyminiszter is a Twitteren fejezte ki együttérzését a "sok halott drámája" miatt. "Soha nem hangsúlyozzuk eléggé, hogy ezeket az átkeléseket szervező embercsempészek bűnözők" - írta a tárcavezető, aki még az este folyamán a helyszínre utazik.

Az észak-franciaországi Dunkerque ügyészsége bejelentette, hogy eljárást indított bűnszövetkezetben elkövetett, illegális bevándorlás segítése és gondatlanságból elkövetett súlyos emberölés gyanúja miatt.

A La Manche-csatorna tengeri prefektusa és az Északi-tenger három helikoptere és három hajója jelenleg is folytatja esetleges túlélők és holttestek keresését.

Az észak-franciaországi kikötőváros, Calais több mint harminc éve a kontinensről Nagy-Britanniába átjutni vágyó illegális bevándorlók gyűjtőhelye. A brit kormány évente több tízmillió euróval támogatja Franciaországot a határőrizet és a kikötői infrastruktúra megerősítésében.

Hivatalos francia adatok szerint az elmúlt három hónapban megduplázódott az átkelési kísérletek száma. Az év eleje óta 31 500 illegális bevándorló próbált meg átjutni a francia oldalról Nagy-Britanniába, közülük 7800-at kimentett a francia parti őrség. London szerint az év első tíz hónapjában 22 ezren sikeresen keltek át a brit partokra.

Boris Johnson brit miniszterelnök szerint a La Manche-csatornán történt szerdai tragédia is azt mutatja, hogy életbevágóan fontos feladat az embercsempész bandák "üzletmenetének megtörése".

Johnson szerda estére összehívta a brit kormány különleges helyzetekben ülésező tanácskozó testületét (COBRA). Az értekezlet utáni nyilatkozatában a brit miniszterelnök kijelentette: a történtek is jelzik, hogy miért fontos az új brit határrendészeti törvény összes rendelkezésének gyorsított ütemű érvényesítése, mivel ez teszi lehetővé a különbségtételt a Nagy-Britanniába legálisan és illegálisan érkezők között.

Boris Johnson hozzátette: minden követ meg kell mozgatni "az embercsempész gengszterek üzleti hálózatainak lerombolása" végett. Hozzátette: Londonnak ebben természetesen együtt kell működnie Franciaországgal és a többi európai partnerországgal.

"Most jött el az ideje annak, hogy fokozott együttműködéssel mindent megtegyünk e bandák összezúzása érdekében, mivel ezek a csoportok a szó szoros értelmében gyilkosságokat követnek el büntetlenül"

- fogalmazott a brit kormányfő.

Johnson szerint nem férhet kétség ahhoz, hogy az embercsempész bűnszervezetek továbbra is megtévesztett emberek életét teszik kockára, és továbbra is gyilkosságokat úsznak meg büntetés nélkül, ha nem tapasztalják azt, hogy "üzleti modelljük működésképtelenné válik".

Utalt a brit és a francia kormány között ebben az ügyben felmerült korábbi nézeteltérésekre, mondván: Londonnak voltak a múltban "nehézségei", amikor rá akarta bírni a partnerországokat, "különösen a franciákat", hogy "érdemének megfelelő súllyal" foglalkozzanak a kialakult helyzettel.

Priti Patel brit belügyminiszter a londoni alsóházban tartott minapi tájékoztatóján elfogadhatatlannak nevezte a Franciaországból Nagy-Britanniába illegálisan átjutni próbálók számát. Kijelentette ugyanakkor, hogy a migrációs válság globális méretű.

A brit belügyminisztérium legutóbbi adatai szerint az év eleje óta eddig 25 700-an próbáltak illegálisan átkelni a kontinensről csónakokkal Angliába, több mint háromszor annyian, mint tavaly egész évben.

A Doveri-szoros a világ legforgalmasabb tengerhajózási útvonala, és szakértők egybehangzó figyelmeztetései szerint életveszélyes vállalkozás ezen a tengerszakaszon kis csónakokkal útnak indulni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK

Amerikai Egészségügyi Intézet: Nincs ok a pánikra az omikron miatt, hatásosak a jelenlegi vakcinák

Az intézet vezetője szerint a hír lendületet adhat az emlékeztető oltások beadásának.

Link másolása

hirdetés

Mint azt korábban mi is megírtuk, az új, dél-afrikai koronavírus-varinást már vizsgálják. Egy napja Joe Phaahla, a dél-afrikai egészségügyi miniszter arról beszélt, hogy ő úgy látja, hogy jobban fertőz az omikronnak elnevezett B.1.1.529 variáns, de a koronavírus elleni vakcinák még mindig hatékonyak a súlyos megbetegedés ellen, még ebben az esetben is.

A Bloomberg cikke most Francis Collins-t, az Amerikai Egészségügyi Intézet igazgatóját idézi, aki szerint

nincs ok a pánikra, mert a vakcinák megfelelő védelmet tudnak nyújani. Ez pedig lendületet adhat az emlékeztető oltások beadásának is.

A cikk megjegyzi, hogy az új variáns még nem jelent meg az Egyesült Államokban. De mivel a vírus terjed több kontinensen is, elkerülhetetlen lesz, hogy megjelenjen Amerikában is. "A kérdés az, hogy felkészültünk-e rá?" - mondta a szakember. Ugyanakkor emlékeztett rá, hogy még sok mindent nem tudunk az omikron viselkedéséről.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK

Elindult a tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között, már az első órákban rengetegen akartak feljutni rá

Lázár János, a projekt kormánybiztosa szerint a fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen a régió egyik legjobb országa.

Link másolása

hirdetés

Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába. „A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze” – hangsúlyozta a politikus.

Lázár János a térség fideszes országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.

„A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni” – hangsúlyozta a politikus. „A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól” – tette hozzá.

A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók – jelezte a képviselő.

Korábban mi is írtunk a beruházásról, és megemlítettük azt is, hogy számítások szerint az új közlekedési eszköz kb. 3 perccel csökkenti majd a menetidőt a két város között.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK

A szomszédban az új vírusvariáns – Ausztriában is megjelent az omikron

Nyugati szomszédunkhoz egy Dél-Afrikában járt beteg vitte be a vírust.

Link másolása

hirdetés

Ausztriában is megjelent a koronavírus legújabb, omikron nevű vírusmutánsa – írja a Kronen Zeutungra hivatkozva a Telex.

A megerősített esetet a tiroli Schwaz járásból jelentették. Az érintett nemrég tért vissza Dél-Afrikából.

A vírust két oltás után kapta el, tünetei egyelőre nincsenek.

A Reuters jelentése szerint az új variáns feltűnt már Svájcban, Dániában és Kanadában is. Ugyanakkor a WHO továbbra is a határok nyitva tartására szólította fel az országokat. A szervezet dicséretesnek nevezte a Dél-afrikai Köztársaság és Botswana hatóságait, amiért időben tájékoztattak az új mutációról, és jelezték, hogy továbbra is támogatni kellene az adataikat átlátható módon kezelő államokat.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK

Meghalt Virgil Abloh legendás divattervező

A 41 éves amerikai divattervező és vállalkozó súlyos betegség után hunyt el.

Link másolása

hirdetés

41 éves korában meghalt Virgil Abloh amerikai divattervező és vállalkozó. A Louis Vuitton férfiruházati kollekciójának művészeti igazgatója volt 2018-tól egészen 2021-ben bekövetkezett rákbetegségben bekövetkezett haláláig. Abloh emellett a milánói székhelyű Off-White divatház vezérigazgatója volt, amelyet 2012-ben alapított.

A hírt Abloh hivatalos közösségi oldalán írták meg. A közlemény szerint odaadó édesapa, férj, fiú, testvér és barát volt. Felesége, Shannon Abloh, gyermekei Lowe Abloh és Gray Abloh, nővére Edwina Abloh, szülei Nee és Eunice Abloh, valamint számos barát és kolléga gyászolja. A poszt szerint a férfi több mint két éve küzdött a rákkal.

Az amerikai tervező, Virgil Abloh a Louis Vuitton férfirészlegének művészeti vezetője volt, és ő alapította meg az Off-White márkát.

A Louis Vuitton is a közösségi oldalán búcsúzott a neves kollégájától: "mindannyiunkat sokkolt ez a szörnyű hír. Virgil nemcsak zseniális tervező és látnok volt, hanem egy gyönyörű lelkű és nagy bölcsességű ember is" - mondta LVMH vezérigazgatója.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: