Tarol a vírus: boltbezárási hullám indul el a Starbucksnál és a Zaránál
A következő másfél évben a Starbucks 400 üzletet zár be Észak-Amerikában. A kávéházlánc ezzel párhuzamosan átalakítaná az eddigi üzleti modelljét.
Ezt a CNN szerint azzal magyarázzák,
hogy a koronavírus-járvány alatt jelentősen megváltoztak a fogyasztói szokások.
A Starbucks azt tervezi, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában bezárt kávézók helyett 300 olyan helyet nyitnának, ahol kizárólag elvitelre adnának kávét.
A cég eladásainak 80 százaléka ugyanis már most is az elvitelre kért kávéból származik az Államokban, ráadásul a járvány miatt elrendelt karantén miatt a forgalmuk körülbelül 3 milliárd dollárral visszaesett.
Mint arról korábban írtunk, üzletbezárásra Kínában már korábban sor került a járvány kitörésekor.
A Zara, a Bershka, a Pull&Bear és a Massimo Dutti márkák tulajdonosa is üzletbezárásra kényszerül.