Sztrókos beteghez hívták a mentőket, de 10 percig nem vették fel a telefont
Hiába hívta a mentők 104-es számát egy testvérpár, több mint 10 perc telt el, mire a diszpécser felvette a telefont, írja a Blikk.
A testvérpár édesanyja, egy 59 éves asszony múlt kedden délelőtt váratlanul rosszul lett, ezért kihívták hozzá a háziorvost. A doktor azt mondta: hívják a mentőket, akiket csak hosszas tárcsázás után tudott elérni a család.
"Az igazi gondok akkor kezdődtek, amikor tárcsáztuk a 104-et. Megdöbbenésünkre senki sem vette fel a telefont"
– kezdte az egyik rokon. "A háziorvosunk nagyon segítőkész volt, felváltva próbáltuk elérni a 104-es mellett a 112-es segélyhívó számot többször is, sikertelenül" - tette hozzá.
A lap a rendőrséget is megkérdezte az ügyben, akik azt mondták: a diszpécser a hívás 50. másodpercében átadta a hívást a mentésirányítónak és hozzátették: vizsgálatot nem indítottak. A várakozásról az Országos Mentőszolgálat nyilatkozhatott volna, akiktől lapzártáig nem érkezett válasz.
A kórházban kiderült, hogy a nő sztrókot kapott. Azóta jobban van.
A 104-es segélyhívások Pest megyéből és Budapestről egyelőre nem a 112-es hívásfogadó központokba, hanem közvetlenül a mentőszolgálathoz futnak be.
A megkeresésben szereplő, 2017. december 12-én 10 óra 8 perc 52 másodperckor kezdeményezett segélyhívásban egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel. Elmondta, hogy a helyszínen van a körzeti orvos, aki az édesanyját éppen ellátja. A bejelentőtől átvette a telefont a háziorvos, akivel a 112-es hívásfogadó operátor tisztázta a bejelentő nevét, az esemény helyszínét, majd 10 óra 9 perc 36 másodperckor adatlapot küldött a Közép-magyarországi Regionális Mentőszervezet Központi Irányító Csoport számára, és a hívás 50. másodpercében átadta a hívást a mentésirányítónak.
A rendőrség a beszélgetésről a segélyhívó rendszer által rögzített hanganyag vizsgálata alapján cáfolja, hogy a bejelentés alkalmával elhangzott volna a 112-es hívásfogadó operátor részéről, hogy „majd akkor megy autó, ha lesz”. A hívásfogadó központok személyi állománya a beérkező hívásokat minden esetben fogadja és a bejelentés tartalma alapján továbbítja az intézkedésre köteles készenléti szerv részére. A 112-es hívásfogadó operátorok nem irányítják a mentőszolgálat járműveit, az a területileg illetékes készenléti szervek feladata.