Mobil csere és havi befizetés – milyen a jó készülékbiztosítás a magyarok szemében?

Minden tizedik magyar lakos percenként néz rá a telefonjára, azonban csak kétharmada gondol arra, hogy készülékbiztosítást kössön új mobiljára, és mindössze csak egyharmada az, aki már kötött is műszaki eszközre biztosítást, mutatott rá az OTP Mobil legfrissebb kutatása.

Link másolása

A felmérésből továbbá az is kiderült, hogy mi mindent várnak el a magyarok egy mobiltelefonra köthető biztosítástól. A felhasználók leggyakoribb félelmeire, például a lopáskárra, megoldást nyújt a Simple alkalmazásban elérhető legújabb szolgáltatás, a Hello készülékbiztosítás, amely használt mobiltelefonra is megköthető.

Csak egy pillantás

A mindennapok egyik leggyakrabban használt eszköze a mobilunk. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy minden tizedik ember percenkét néz rá telefonjára egy átlagos napon – derült ki az OTP Mobil reprezentatív kutatásából. A fiatal felnőttek jellemzően legalább félóránként, de a 60 évesnél idősebbek is már naponta többször ellenőrzik a mobiljukat. A gyakori használat során könnyen megsérülhet a készülék, így érdemes az odafigyelés mellett előre felkészülni a váratlan eseményekre is. A magyarok kétharmada új telefon vásárlásakor kötne készülékére biztosítást, ezzel felkészülve az esetleges balesetekre és előre nem látható helyzetekre.

Mit várunk el az igazitól?

Sokan félnek a konkrét káresetektől: a megkérdezettek közel fele fontosnak tartja, hogy a készülékbiztosítás érvényes legyen bizonyos mértékű töréskárra, de a lopáskár is gyakori az elvárások listáján, a megkérdezettek 41%-a emelte ki, hogy biztosításkötés esetén felkészülne erre az eshetőségre is.

Központi kérdés a díjfizetés is, a válaszadók többsége előnyben részesítené a havidíjas konstrukciót. Ez a megoldás már a lakosság több mint egyharmada számára lenne elvárás. Az online népszerűbbnek bizonyult a személyes ügyintézésnél, ugyanis 1,5-szer többen emelték ki ezt az opciót. A jelenlegi vírushelyzetben már 32% választaná az online ügyintézési formát, 27% pedig kifejezetten komfortosnak érezné a mobiltelefonon keresztül elvégezhető biztosításkötést.

Nem csak az újra érhető el

A kutatásban résztvevők negyede azt is fontosnak tartaná, hogy ne csak az újonnan vásárolt mobilokra lehessen megkötni a biztosítást, hanem akár a már meglévő, használt készülékekre is. Elsők között az OTP Mobil hozta el ezt a lehetőséget a lakosság számára.

„A Simple alkalmazással nem csak az újonnan vásárolt érintőképernyős okostelefonokra, hanem a régebbi típusokra is köthető a készülékbiztosítás, amennyiben megfelelő az állapotuk. Ez azért is fontos, mert a kutatásunk rávilágított arra, hogy sokaknak anyagi terhet jelentene az új készülék vásárlása, 54% meg tudná oldani a vásárlást probléma esetén, de megérezné a pénztárcájuk a kiadást” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

Az OTP Mobil és a Hello (Magyar Posta Biztosító Zrt.) által közösen bevezetett új készülékbiztosítás két opciót kínál az érdeklődőknek: az Alap csomag képernyőtörés ellen, az Extra csomag képernyőtörés és lopás ellen biztosít. Lopás, vagy túl drága javítási költség esetén mindkét csomag kínál cserekészüléket, amit futárszolgálat szállít ki a biztosítottnak.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk