/hirek/minden-eddiginel-rovidebb-menetidot-iger-a-budapest-varso-vasutvonal/
hirdetés

HÍREK

Minden eddiginél rövidebb menetidőt ígér a Budapest-Varsó vasútvonal

Az autópályánál is gyorsabb utazást kínálhat az új gyorsvasút, amelyet tíz éven belül kezdhetnek építeni a V4-fővárosok és Bécs között, de a belföldi utazásokban is nagy változást hozhat az új hálózat.

Link másolása

hirdetés

Bécsbe és Pozsonyba 2, Prágába 3 és fél, Varsóba 5 és fél óra alatt tenné meg az utat a Budapest-Varsó gyorsvasút, amelyet a 2030-as évek elején kezdhetnek építeni - derül ki az első magyarországi nagysebességű vasúthálózat megvalósíthatási tanulmányának most közzétett részleteiből.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta:

a cél a visegrádi országok fővárosainak összekapcsolása mellett a hazai gyorsvasúti hálózat egybenyitása az európaival, egyben az autópályáknál gyorsabb elérést biztosító belföldi vonalak létrehozása.

Az új vonal emellett tehermentesítené az 1. számú vasútvonalat (Budapest-Hegyeshalom-Rajka), amelyen napi 70 teher- és 400 személyvonat halad át, illetve a naponta 70 ezer egységjármű, felerészben teherautók, kamionok által használt M1 autópályát is. Szintén célkitűzés, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást:

akár évi 400 ezer tonna szén-dioxidtól kímélné meg a környezetet az új vasúthálózat.

Az új vonal Kelenföldtől nyugatra indulna a Vértest délről kerülve Székesfehérvár felé, majd Győrön át Pozsony irányába Rajkánál, Bécs felé Hegyeshalomnál hagyná el a Magyarországot. A nemzetközi utasforgalom mellett az új pályát a belföldi InterCityk is használhatnák, többek közt Sopron, Veszprém és a Balaton felé is bővülnének így a közlekedési lehetőségek.

A vonatok a városokon kívül 250-320 kilométer/órás tempóval haladhatnának, ennek köszönhetően minden eddiginél gyorsabban el lehet vele jutni a V4 fővárosaiba és Bécsbe.

A járművek két vagy több kocsiosztállyal rendelkeznének, mindegyiken lenne büfé- és étkezőszakasz is. A munkálatok megkezdése a 2030-as évek elejére várható, de Kelenföldtől Törökbálintig akár már korábban megindulhatna a meglévő vágányok átépítése.

hirdetés

Az előzetes kalkuláció szerint a fejlesztés költségei ezermilliárd forintos nagyságrendűek, amelyek azonban a kedvező forgalmi, környezeti és egyéb hatásokban, a gazdaság és turizmus élénkülésében megtérülnének. Úgy kalkulálnak, hogy évente több mint húszmillió nemzetközi és belföldi utas használná az új vonalat.

Az új vonal terve összehangolható a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal, a V0 azonos nyomvonalsávban tervezett, Győr és Székesfehérvár térsége közötti szakaszának kiépítésével is.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk