Közel harmadával csökkent a bérletvásárlók száma Budapesten a koronavírus két éve alatt
Augusztushoz képest jelentősen nőtt az utasforgalom szeptemberben és októberben a fővárosi tömegközlekedési eszközökön – közölte a 24.hu-val a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A cég szerint az év eddigi teljes szakaszát felülmúlja az őszi érdeklődés.
A BKK értelmezésében természetes személynek számít az, aki saját nevére vagy egyéni vállalkozóként kér számlát, vagy teljesen eltekint attól.
Mint a válaszlevélből kiderült, a pandémia kétéves távlatban tartósan rányomta a bélyegét a tömegközlekedési eszközök forgalmára:
Megjegyezték ugyanakkor, hogy ezt az arányt igyekeznek javítani különböző kampányokkal. Példaként említették, hogy a „Több mint bérlet” kampányuk keretében novemberben például a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-vel történő együttműködés keretében a Budapest-bérlettel utazók 20 százalékos kedvezménnyel vásárolhatnak fürdőbelépőt.
A 14 év alattiak ingyenes utazásáról elmondták, hogy egy szeptemberi online kérdőíves kutatásban a válaszadók 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a háztartásában élő gyerekek a kedvezmény hatására új ügyfélként használják majd a közösségi közlekedést. Az említett kutatás válaszadóinak 43 százaléka nem zárta ki, hogy a 14 év alattiak ingyenes utazása miatt akár saját magának is vegyen bérletet, miközben a válaszadók 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az intézkedés hatására teljesen felhagyna az autózással, és közösségi közlekedésre váltana.
A Főpolgármesteri Hivatal szeptember elején úgy számolt, hogy ha az akcióban érintett 121 ezer diákból minden tizedik esetében el tudják érni, hogy a szülő közösségi közlekedésre váltson, akkor az intézkedés nullszaldós lesz, tehát nem okoz többletkiadást a költségvetésnek. A 24.hu kérdésére, hogy ez sikerült-e, a BKK azt válaszolta: