Így változtak országszerte a sebességhatárok
Heves
• A 3-as főúton az M25 autóút idén átadott csomópontjának környezetében 70 km/órát vezettek be az építési engedély alapján, közlekedésbiztonsági szempontok miatt.
• A 33-as főúton az M3 autóút csomópontjának környezetében szintén 70 km/óra az új csúcs közlekedés biztonsági okokból. Az elsőbbség meg nem adásából eredő balesetek kockázatának csökkentése érdekében veszélyt jelző táblával együtt kerültek ki a sebességkorlátozást jelző táblák).
Komárom-Esztergom
• 11-es főút 61-es ksz mindkét oldalán 70 km/óra egyedi, önkormányzati megkeresés alapján.
• 11-es főút 62-es ksz jobb oldal 70 km/h sebességkorlátozás, szintúgy önkormányzati kérésére.
• Kicsit arrébb ugyanaz, ugyanabból az okból: a 11-es főút 63-as ksz mindkét oldalán 70 km/óra az új csúcstempó.
Pest
• A 2-es főúton, a Vác utáni kanyargós emelkedőn kikerült több 70-es tábla az út vonalvezetése, valamint az utóbbi időben előfordult balesetek, és Vác-Nyulas településrész fejlődése miatt.
Somogy
• A 68-as főút és a 6707-es összekötő út külterületi csomópontjába kikerültek a 60-as táblák mellett az Előzni tilos táblák is, ráadásul fluoreszkáló neonsárga színben, plusz az Egyéb veszély, és a Veszélyes útkanyarulat jelzés is.
• Emellett a 6707-esre sárga, lassító harántcsíkokat festettek.
Vas
• A 87-es másodrendű főút Kám-Szombathely-Kőszeg résznél kiterjesztették a lakott területet a 45-ös ksz-nél. Ezen szakaszon korábban nem létezett sebességkorlátozás. A sáv sebességszabályozása módosult a korábbi 70 km/óra helyett 50 km/re mindkét oldalon. A korlátozást az országos közút melletti ipari, kereskedelmi célt szolgáló ingatlanok biztonságos kiszolgálása indokolta.
• Szintén 70-ről 50 km/órára csökkent a megengedett tempó a 87-esen Kám-Szombathely-Kőszeg résznél a 48-as ksz-nél, ugyanabból az okból.
Veszprém
• A 710-es főút 0–12 ksz-ek közötti szakaszán a korábban megengedett 110 km/órát „az emelt sebességű útszakaszok egységesítése miatt” 100 km/órára csökkentették.
Zala
• A 74-es főúton Egervár lakott területi szakaszán meglévő 40 km/órás sebességkorlátozás hatálya lett kiterjesztve plusz 200 méterrel. „Alapvetően nem új sebességhatár szabályozásnak tekinthető, egy útcsatlakozás feloldó hatása miatt a kívánt szakaszra nem terjedt ki a tábla hatálya” – írja az MK.