/hirek/hidrogennel-es-napenergiaval-mukodo-akkumulatorok-tehetik-kornyezetbaratta-a-repulest/
hirdetés

HÍREK

Hidrogénnel és napenergiával működő akkumulátorok tehetik környezetbaráttá a repülést

Lehetséges a légiközlekedés szén-dioxid kibocsátását nullára csökkenteni? A tudósok ezen dolgoznak.

Link másolása

hirdetés

Harry herceg és Meghan Markle magánrepülős akciója nagy port kavart a környezetvédők között. Az utazásaikkal ugyanis rengeteg szén-dioxidot juttatott a levegőbe a királyi pár.

Ezzel szemben Greta Thunberg a héten szelte át az Atlanti-óceánt úgy, hogy útja során semmilyen káros anyagot nem bocsátott ki a légkörünkbe. De mivel nem utazhat mindenki egy olyan jachton, amelynek nulla a környezetszennyezési mutatója, így a kutatók alternatív megoldásokat keresnek a repülésre, ami a legnagyobb kihívást jelenti a túlzott szén-dioxid kibocsátás elleni küzdelemben.

A repüléssel kapcsolatos legnagyobb probléma, hogy nehezen oldható meg szénhidrogének elégetése nélkül a levegőbe emelkedés. De a légi utazás népszerűségére való tekintettel kell egy fenntarthatóbb alternatívát találni rá. Erről az AeroDelft nonprofit cég is így vélekedik, akik egy olyan energiaforrással kísérleteznek, amelynek végterméke vízgőz.

„Mivel nem mehetünk vonattal például az Egyesült Államokba, ezért a repülést kell megreformálnunk”

– mondta Liam Megill, aki a vállalat társalapítója. A cég jelenleg egy hidrogén üzemanyagcellát tesztel repülőikben.

hirdetés

A repülés történetébe írhatják be magukat azzal, ha Phonix névre keresztelt projektjük sikeressé válik, ami a légi utazás legbiztonságosabb és legzöldebb formája lesz.

A prototípust már áprilisban bemutatták, és mindössze egy tartálynyi folyékony hidrogénnel 2000 km-nél nagyobb távolságot tett meg 200 km/h sebességénél. A tervek alapján a 2021-ben már tesztüzembe helyezhetik.

A kialakítás úttörő olyan szempontból is, hogy a szárnyakon 14 méter hosszan apró perforációk vannak, amik a gép könnyebb mozgását teszik lehetővé, és csökkentik az ellenállást. Több biztonsági funkciót is beépítettek, szellőzőrendszereket és különböző érzékelőket hidrogénszivárgás esetére, továbbá egy elektromos akkumulátort, ha az üzemanyagcella meghibásodna. Az emberek a Hindenburg zeppelin 1937-es, és a Challenger űrhajó 1986-os balesete óta félnek a hidrogénnel működő eszközöktől, de Megill szerint az ő repülőjük nem tartalmaz ilyen hatalmas mennyiségű hidrogént.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló Facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Lapozz a folytatásért




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk