Hatalmasat változhat a matektanítás a magyar iskolákban
A tanulási folyamat lassítása, a számon kérhető tananyag csökkenése, a fogalmak bemagolásának elhagyása - ilyen változtatások lennének az általános és középiskolai matematikaoktatás kerettantervében, ha az új Nemzeti alaptanterv (NAT) szerint készül majd- írja a Népszava. A Natot fejlesztő Oktatás 2030 Munkacsoport szerint
az oktatás alapja a megértés lesz, ami "a mechanikus tanulással szemben végre előtérbe kerül".
Az általános iskola alsó tagozatában a "cselekvő tapasztalatszerzésből" kiinduló tanulás lesz az első számú alapelv: rajzoláson és színezésen túli tárgyi tevékenységek során, például kirakva, lemérve, megtöltve szerezhetnek képet a diákok a fontos matematikai fogalmakról, a definíciók ismerete nem lesz többé követelmény. A felső tagozatosok szintén a gyakorlatban előforduló példák segítségével szerezhetnek ismereteket ahelyett, hogy elvont fogalmakat, tételeket kellene betanulniuk.
A Népszava ismertetése szerint
kimarad például a logaritmus azonosságai és a logaritmikus egyenletek témaköre, a szögfüggvények általános kiterjesztése.