Félmásodperces felvillanó reklámokat adnak a kormányközeli TV2-n a Gattyán-párttól
Biztosan mindenki látott már úgynevezett reklámstinget, vagyis azt a típusú - sok helyen be is tiltott - reklámot, amikor egy másik reklám vagy egy műsor közben hirtelen, rövid időre felvillan egy reklámspot, és már folytatódik is a műsorfolyam. A sokszor a tudatalattira ható reklámtípust éppen ezért tiltják: a tévénéző védtelen az ilyen reklámok ellen, ráadásul eleinte nem is tudatosul benne, mit lát. Tiltani azokat szokták, amelyek olyan rövidek, hogy tudatosan nem érzékelhetőek, ezt nálunk a 2008-as reklámtörvény tiltja.
Egy ilyen, bár nem a tiltott kategóriába eső, fél másodperc hosszúságú, felvillanó reklámokat közöl a TV2-n a Gattyán György-féle Megoldás Mozgalom, egészen pontosan a párt mögött álló Legnagyobb Vállalkozás Kft.
A Telexnek egy olvasó küldte be a spotokat, amelyeken azt látjuk, hogy egyszer csak átvillan a szemünk előtt a „Digitalizáció!” felirat fehér betűkkel, piros háttér előtt.
Magyarországon először 2005 környékén futott ilyen reklám, írja a lap, akkor egy telekommunikációs cég használt ilyet a Viasat 3-on. 2016-ban pedig az MVM Paksot felvillanó reklámokkal népszerűsítette szintén a TV2.
Az egymásodperces vagy annál is rövidebb reklámok az Egyesült Államokban népszerűek, ahol több nagy vállalat, például a Pepsi és a Coca-Cola is csinált hasonlókat, a márkajeleket tudatosították a nézőkben.
Évtizedek óta folyik amúgy erről vita és nem csak a reklámszakmán belül, hogy valóban működnek-e ezek a reklámtípusok, illetve valóban hatnak-e a tudatalatti érzékelésre. Jelenleg semmilyen közmegegyezés nincs a tudományos kutatások szerint ebben, de azért a legtöbb országban a tényleg nagyon rövidke felvillanó reklámokat jogszabályban tiltják.