Életveszélyes az ország egyik legforgalmasabb útja
Az M0 és Magyarország északi határa között húzódó, kamionforgalmat is bonyolító M2-es főútról ír a Vezess.hu.
A lap azt írja, hogy a KSH adatok szerint évek óta ez az egyik legveszélyesebb főút az országban. A statisztikai hivatal szerint az M2-esen csak 2016-ban 65 személyi sérüléses baleset történt.
Mivel ez az útszakasz túlterhelt, a kormányzat megkezdte a kibővítését, uniós támogatással. Egyelőre a Budapest és Vác közötti 19,6 kilométeres szakaszt teszik 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá, burkolt leállósávokkal. Új csomópontokat is kialakítanak, felüljárókat is építenek, a tervek szerint Dunakeszi mellett körülbelül 3 kilométeren át zajcsökkentő falat húznak, és 4,5 hektárnyi csereerdőt is telepítenek a kivágott fák pótlására.
A felújítással kapcsolatban a Vezess.hu "furcsa megoldásokról" ír:
"Előzni tilos tábla, de szaggatott vonal a sávok között – mindkettő frissen került ki az átalakuló M2 egyik szakaszára. (...) Találtunk egyéb furcsaságokat is a hírhedt úton."
Az építkezés miatt a közelmúltban kialakított ideiglenes forgalmi rend a lap szerint veszélyes, mert tábla tiltja ugyan az előzést, a sávok között mégis szaggatott vonal húzódik.
"Akinek jogsija van, annak tudnia kell, hogy a szaggatott vonal és az éppen ellenkezőjét mutató tábla közül melyik a felsőbb rendű (igen, a tábla). Az előzést engedő szaggatott vonal és az előzést tiltó táblák konzekvensen együtt kísérik hosszú kilométeren át az autósokat."
A lap azt írja, hogy megkérdezték a Magyar Közút Zrt.-t, hogy "miért éppen az ellenkezőjét jelentő táblákat és felfestést használnak egyszerre kilométereken át az 1+1 sávos, frissen használatba adott szakaszon, illetve mi a magyarázata a 2+1 sávos szakaszon a szintén egymásnak ellentmondó jelzéseknek, és a nagyobb hely ellenére az előzőnél alacsonyabb sebességhatárnak?"
A Magyar Közút Vezess.hu számára adott válaszában az áll többek között, hogy az M2-es autóút építését, felújítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi. Az M2-es autóúton a munkák során az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírás szerint alakították ki a szakemberek a forgalmi rendet.
Az M2-es autóút az M0-s autóúttól a 2104 jelű útig, vagyis a Gödöllő-Vácrátót lehajtó csomópontig építési munkaterület, emiatt azon a szakaszon ideiglenes forgalmi rend van érvényben.
Az útszakaszon kint lévő KRESZ táblák is ezt jelzik: "úton folyó munkák, sebességkorlátozás, előzni tilos" stb. Helyenként veszélyre figyelmeztető tábla vagy útszűkületet jelző tábla van kint.
A válaszban azt írják, hogy a Dunakeszi és az M0-s autóút közötti szakaszon még nem a végleges felújítás utáni állapot látható, a beton elválasztóelemek is hiányoznak, és az aszfalt kopóréteg is, a sávkiosztás sem végleges, és a kialakított sávszélességek is még szűkítettek. A Dunakeszit követő szakaszon már a végleges visszatartó elemek, burkolatok és sávkiosztások is elkészültek, és ezek a különbségek indokolják az eltérő kialakítást, forgalmi rendet.