hirdetés

HÍREK

Éjjel jelent meg az „új” NAT: csökken a diákok terhelése, bekerült Wass Albert a kötelezők közé

Alsóban 24, középiskolában 34 óra lesz a maximum. Modernebb eszközök és célok fogalmazódtak meg a módosított Nemzeti Alaptantervben, kérdés, hogy tanárok lesznek-e hozzájuk.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2020. február 01.


Link másolása

hirdetés

Pénteken este 10 órakor került ki az a Magyar Közlöny, amelyben végre megjelent a sokak által várt vagy éppen félt "új" Nemzeti Alaptanterv. Az rögtön kiderült, hogy nem új, csak a régi módosítása, és az előző hetek hónapok sok vihart kavart vitái nyomán várt dolgok közül se minden került bele végül.

Az biztosnak látszik, hogy valamelyest csökkenek a diákok terhei, és meghagyták a médiaismeret tárgyat is, de például benne van Wass Albert kötelező tananyagként.

Azért is féltek sokan hogy sokáig húzódik az ügy, mert már csak pár hónap van hátra szeptemberig, amikor is az első, ötödik és kilencedik évfolyamon már be is vezetik a módosított alaptantervet.

Valószínű, hogy a korábban beharangozott új, Csépe Valéria-féle koncepció elbukott, és nem lesz teljesen új alaptanterv, hanem csak a régit dolgozták át ami amúgy is törvényben meghatározott kötelezettsége az oktatási kormányzatnak, legalábbis az évenkénti felülvizsgálat.

Az átjött a korábbi követelésekből hogy csökkenjen a gyerekek terhelése, meg is határozták minden évfolyamban a maximális óraszámot.

hirdetés

Eddig alsóban 27-30, felsőben 30-34, középiskolában pedig 39-43 órája volt a diákoknak hetente, ez úgy módosul, hogy az alsó tagozaton az első három évben 24 óra lesz, amiből 22 a kötelező. Az óraszám utána fokozatosan emelkedik: a negyedik évben 25-re, majd 28-ra, 30-ra, végül a 9–12. évfolyamon összesen 34 óra lesz a maximum.

A kötelező ebből 11. évfolyamon 25, a 12. évfolyamon 24 óra. Ehhez jön a négy kötelezően választható tárgy, a korábbi fakultációknak megfelelően, illetve választható tárgyként négy illetve öt óra plusz.

A bevezetőben megjelennek a korszerű pedagógiai elméletek alkalmazásai, legalábbis szavakban - de sokak szerint már ez is előrelépés. Kiemeli az aktív tanulást és a kompetencia-fejlesztést, az ismeretek kreatív alkalmazására is figyelmet kell fordítani. A kompetencia-fejlesztés mellett megjelenik az alternatív oktatásban már egy évszázada működő differenciálás, a páros munka, sőt, témahetek, projektnapok. Egyéni tanulási utak is benne vannak, és megjelenik a képesség-kibontakoztatás.

Az etika/hittan továbbra is kötelező lesz, ami fontos viszont, hogy a természettudomány (science) tárgyai a 7-8. évfolyamon összevonva is oktathatók lesznek. Ha az iskola nem tudja ezt megoldani, akkor továbbra is lehet külön biológia-, fizika-, kémiaórát tartani.




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: