hirdetés

GASZTRO
A Rovatból
hirdetés

VinCE Budapest Wine Show

A VinCE Budapesten minden a jó borokról és élvezetekről szól. 3 nap, rengeteg felejthetetlen élmény.

Link másolása

hirdetés

A február 28-ai hétvégén ismét részt vehettünk a VinCE Magazin által immár ötödszörre megrendezésre kerülő rendezvényen, amelyről bizton állíthatjuk, hogy Magyarország legnívósabb borrendezvénye.

A 3 nap alatt rengeteg különleges bort és pezsgőt bontottak fel, amelyeket a szakma legnevesebb képviselői prezentáltak az egybegyűlteknek. Mi a vasárnapi napon jártunk kint a rendezvényen, ahol két különleges programon is részt vettünk.

Mivel aznap este tartották az Oscar-díjak átadóját, stílusosan a délelőtt folyamán az 'Oscar Gala Masterclasson' kezdtük a napot. Ezen a masterclasson 6 bort kóstolhattunk meg, amelyek mind sztárokhoz - filmcsillagokhoz, sportolókhoz - köthetőek. Sőt, ők maguk is részt vesznek a borok elkészítésében.

oscar A borok balról jobbra, felső sor: Sofia Blanc de Blancs Coppola pezsgő méthode traditionelle, Sanoma, Kalifornia; Corazón Loco Blanco, Bodeges Iniesta, 2013, Castilla, Spanyolország; Jolie Pitt & Perrin Provence Rosé, 2013, Franciaország; alsó sor: The King of Rock 'n Roll, Elvis Wines, 2011, Kalifornia; When We Dance, Il Palagio, 2012, Toscana, Olaszország; Fernando Alonso Selección Especial, Calzadilla, 2007, La Mancha, Spanyolország

hirdetés

Ezek a borok szintén különlegességek, azon túl, hogy készítőiket mindenki ismeri a televízióból, mozikból, a borok (sajnos) hazai kereskedelmi forgalomban nem kaphatóak. A borok kóstolásánál segítségünkre volt Elizabeth Gabay MW, R. Kárpáti Péter színművész, Horti Gábor sportriporter és Romsics László borszakértő (AIWS).

Ön szerint kik a Master of Wine-ok?

Kielmayer Krisztián: Ők a világ bornagykövetei, akiket leginkább a globális látásmódjuk emel ki a borral foglalkozó szakemberek közül. Naprakészen tudják, hogy mi zajlik a világban. Mindegy, hogy borászként, kereskedőként vagy éppen újságíróként dolgozik egy MW, egyik fontos feladata, hogy vigye a borok, egyes borvidékek hírnevét a világban – ugyanakkor hiba lenne prófétáknak tekinteni őket. Nemcsak hatalmas elméleti tudásanyag birtokában vannak, hanem azt képesek is a gyakorlatban alkalmazni. Az átfogó ismeretanyag hozzásegítik őket, hogy az egyes borokat globális összefüggésekben lássák és értékeljék. Ahogy a cím megszerzéséhez szükséges vizsgán is, az elméleti tudás segíti őket a gyakorlati munkában, azaz egy adott bor objektív értékelésében. Persze ettől még nagyon sok olyan szakember van, aki nem MW, és mégis rendelkezik ezzel a tudással és képességgel.

(Forrás: BorBoy blog)

R. Kárpáti Péter bevezetőjében elmondta, hogy mindig is nagyra becsülte a borkészítőket, és hogy ő ezt egy szakrális mesterségnek, remekműnek tartja. Felolvasott egy humoreszket is a magyar "borkultúráról", amely megadta a borkostó jó alaphangulatát.

A gyönyörű Sofia Coppola 2009-es évjáratú pezsgőjével kezdtünk, amely a szakemberek szerint egy üde, jó savú, könnyen fogyasztható pezsgő, apró buborékokkal a közepes árkategóriából. A Coppola család butikpincészete a Rubicon nevet viseli.

Az "őrült szív" nevű Iniesta bor egy kiváló ár-érték arányú (3-4 euró) könnyed fehér - most ez következett. Aki a friss, gyümölcsös borokat kedveli, annak nagyon jó választás. Iniesta előszeretettel nevez el borokat feleségéről és gyermekeiről is. A bor kapcsán Horti Gábor beszélt a sportolók és a bor kapcsolatáról. Szerinte külföldön a sportolók nagyon odafigyelnek a karrierjükre és mellette építik a jövőjüket, sokan látnak fantáziát a borokban. Ez a magyar sportolókra még sajnos nem jellemző.

A harmadik borról Elizabeth Gabay beszélt, aki éppen most tette át székhelyét Franciaországba, hol a Jolie-Pitt házaspár borospincéje is található, a Château Miraval. A 20 eurós rozét a Wine Spectator beválasztotta a TOP 100 bora közé. Felmerült a kérdés, hogy a sztárok neve jelent-e ilyen sokat vagy a bor tényleg ennyire jó? De nyitva is hagytuk. Mindenesetre a borhoz nem könnyű hozzájutni, a borhoz a VinCE-re is egy olyan borkereskedőtől került, aki luxusjachtokra árusít borokat.

A soron következő bor egy kakukktojás volt, mert ez az egyetlen, amelynek névadója nem vesz részt a borok elkészítésében. Egy nagy Elvis rajongó hozta létre a pincészetet, akinek a szakértők szerint nem teljesen sikerült átültetni a borba rajongása tárgyát, a bor nem lett olyan dinamikus, újító, mint a zenész. Ennek ellenére a bor jól elkészített, kissé édeskés, könnyen fogyasztható. Az ára 15-20 euró körül mozog.

Ezek után Sting 'When We Dance' című száma csendült fel, amelyhez a vele megegyező nevű bort töltötték a poharainkba. Ez volt talán az legjobb pillanata a borkóstolónak. Sting feleségével, Trudy-val közösen viszi a toszkánai organikus pincészetet, ahol a boron kívül olívaolajat és házi lekvárokat is értékesítenek. Itt készítik ezt a nagyszerű bort is, amely egy jól elkészített, friss, cseresznyés, könnyen fogyasztható bor. Romsics László szerint "ez egy olyan bor, amit most kell elfogyasztani, és most okoz örömet".

A sort pedig Fernando Alonso borával zártuk, amely a borsor legkomplexebb bora volt. Alonso nem folyik bele olyan részletesen a borok készítésébe, mint Sting, de természetesen ő is rajta tartja a szemét. A borban minden szőlőfajtát érezni, magasabb (jobb szerkezetű) tanninnal rendelkezik.

A masterclass végeztével volt időnk körbenézni a VinCE Budapest 160 kiállítója között, akik közel 1000 tételt mutattak be. A nagy borexpókhoz képest ez a szám nem túl kiemelkedő, azonban csak azok a pincészetek állíthatnak ki, akik a VinCE magazin valamelyik tesztjén négy- vagy ötcsillagos minősítést szereztek. Így garantálva a látogatóknak a magas színvonalat. A borok mellett természetesen párlatokat és gourmet-termékeket is kóstolhattunk.

_DSC0799

_DSC0805

_DSC0809

_DSC0814

Mi az a VinCE Budapest?

Ahogy a név is jelenti, a rendezvény elsősorban a borról szól (vin), és Közép-Európában várja vendégeit (CE=Central Europe). A rendezvényen 160 kiállító állít ki, magyar és szomszédos országbeliek, illetve néhány távolabbi borászat is kóstoltatja borait.
A borok mellett a pálinkák is jelentős szerepet kapnak, a legjobb pálinkafőzdék termékeivel is megismerkedhetnek a látogatók. Egyéb gourmet-termékek – sajtok, olívaolajak, különleges kolbászok és sok más – ugyancsak helyet kapnak a rendezvényen. 
A kiállítás mellett ültetett borkóstolókon – mesterkurzusokon – és interaktív workshopokon kóstolhatnak, tanulhatnak a borkedvelők, naprakész információt és hatékony segítséget kaphatnak a borászatok.

Kiknek szól?

Mindazoknak, akik értékelik a kiváló minőségű borokat, akik pedig ennél fogva minden termékben a különleges minőséget keresik, legyen az péksütemény vagy ásványvíz. A VinCE páratlan élményt kínál az értő borszeretőknek.
Ugyanakkor kihagyhatatlan rendezvény a szakma minden szereplőjének.

– A sommelier találkozhat a borásszal, vele együtt kóstolhat, az így szerzett „sztorikat” pedig hasznosíthatja majd vendégei asztalánál.

– Az éttermek tulajdonosai a legjobbak közül válogathatnak, az egész borlapjukat könnyedén összeállítják egy helyen.

– A borról tanulóknak ez maga a tudás fellegvára.

– A borászok étteremtulajdonosoknak, sommelier-knek, érdeklődő borszeretőknek mutathatják meg boraikat.

– A kereskedők egy helyen találhatják a legjobb minőségű hazai borokat, különös tekintettel az újdonságokra.

– A borimádók számára pedig ez maga a paradicsom, ahonnan nem akarnak majd hazamenni!

(Forrás: VinCE Budapest weboldala)

_DSC0770

_DSC0772

_DSC0781

_DSC0783

Akik a borkóstolás mellett a szerencséjüket is próbára szerették volna tenni, az alsó szinten található borkaszinóban ezt is megtehették. De nem a hagyományos játékokra kell ám gondolnunk. Borruletten és édességpókeren játszhattak. Az én figyelmemet a borok mellett most inkább az édességpóker keltette fel. A játéknál kitettek négyféle édességet, amelyből minden játékos kapott kóstolót. A feladat, hogy ki kell találni az édességeket és a megfelelő sorrendbe kitenni a kártyákat. Izgalmas játék volt, finomságokkal fűszerezve.

1780742_10152198160453213_951707450_n

1959762_10152198159963213_830336504_n A borkaszinós fotók a VinCE Budapest Facebook oldaláról.

Este pedig egy Magyarországon ritkaságnak számító eseményen, a Kazinczy Boraukción vettünk részt. A borok árverése külföldön már teljesen elfogadott, sőt nagy aukciósházakban, mint például a Shoteby's-ben rendszeresen kerülnek kalapács alá különleges tételek. Az itthoni boraukció gondolata 2013 nyarán fogalmazódott meg Kazinczi Zsuzsi fejében, amikor felkérték egy 3000 tételből álló pince rendszerezésére. Ekkor merült fel az ötlet, hogy számos értékes hazai bor van, amely gyűjtők vagy akár a különlegességekre fogékony hétköznapi fogyasztók számára is érdekes lehet.

Ez volt a második eseményük, ahol 240 tételt kínáltak a licitálóknak, amelyek között magyar és francia borok találhatóak. Az aukció neve a kezdeményezők különleges nevéből könnyen jött, azonban az arisztokratikus 'y' végződést választották az eseményhez. Szerintem nagyon találó. Az angolszász aukciós formát használják, azaz van egy meghatározott becsérték, amelyet az egész világon elérhető árakból kalkulálnak. Ebből számítják a kikiáltási árat, amelyről a licit indul az aukciós limitekkel, amelynél a licitlépcső az ártól függően változik.

Az aukció során természetesen kóstoltunk is, a borsor a személyes kedvencekből alakult ki, amely a magyar borpiacon megtalálható jó ár-érték arányú tételekből állt. Itt is egy pezsgővel kezdünk, méghozzá egy Ferrari-val. A pezsgő teltebb, gyümölcsös aromájú darab, igazán élvezetes.

1979635_269900949840297_1033980538_n (Forrás: Kazinczy Boraukció FB oldala)

A második tétel egy Masciarelli Trebbiano d'Abruzzo DOC 2011 - trebbiano volt. A pincészetet 1978-ban alapították San Martinóban, mi pedig egy friss, gyümölcsös tételt kóstolhattunk tőlünk a 2011-es évből. Zöldessárga színű italban a szakértők az írisz jegyeit vélték felfedezni.

1979729_269900943173631_1017477346_n (Forrás: Kazinczy Boraukció FB oldala)

Magyar vizekre evezve Tóth István 2006-os Bikavér Válogatása következett, amely annak ellenére, hogy 8 éves bor, még teljesen egyben van. Színében kicsit áttetsző, még pár év múlva fog a hordó teljesen beleilleszkedni. 3000 Ft/palack áron kapható.

1653934_269820963181629_782676915_n (Forrás: Kazinczy Boraukció FB oldala)

Ismét francia bor következett. E. Guigaltól, aki 1924-ben, 14 évesen érkezett a borvidékre és 1946-ban alapította meg a pincészetét. A bor 1,5 évet töltött tölgyfahordóban, színében átlátszatlan, fűszeresség és piros bogyós gyümölcsök jellemzik.

1979723_269820989848293_45625040_n (Forrás: Kazinczy Boraukció FB oldala)

A következő magyar bor készítője, Török Csaba a jelenlétével is megtisztelte az eseményt, így még különlegesebb élmény volt megkóstolni a borát, a 2HA pincészet 2011-es Tabunellóját. Csaba nem készült borásznak, eredetileg "csupán" lovagolni szeretett volna a Badacsonyban, de a borok és készítésük elvarázsolta őt.

2HA-Courage

Végezetül pedig egy 9 literes Gere Kopárt bontottak fel 2003-ból. Az képen az egyik szervező, Szokolai Máté lábánál láthatjuk a palackot, amely jól illusztrálja a méretét.

gere kopar (Forrás: Kazinczy Boraukció FB oldala)

Ez a két program csak egy kis ízelítő volt, még rengeteg élvezetes előadást szerveztek a VinCE magazin kiváló szakembere, mint például a Moët & Chandon champagne kóstolója vagy a 10 Master of Wine kedvenc boraiból álló kóstoló. 3 nap, rengeteg tartalmas előadás, kiváló emberek, borok, pezsgők, párlatok és ételek. Ez az amiről a VinCE Budapest szól. Mindenkinek, aki egy kicsit is érdeklődik ezek iránt, szívből ajánljuk a rendezvényt, hiszen jövőre is lesz VinCE! Már most jegyezzük fel és szorítsunk helyet a naptárunkba!

Ha Te is szereted a bort, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
GASZTRO

Hamarosan érkezhet a McDonald's műhúsból készült hamburgere

A McPlant kísérleti jelleggel már forgalomba is került Ausztriában.

Link másolása

hirdetés

Állítólag épp olyan lesz az íze és a textúrája a McDonald's hamarosan forgalomba kerülő húsnélküli húsból készült új szendvicsének, mintha a megszokott marhahúsból készült volna, írja a Daily Mail. A McPlant (McNövény) lehet az első zöldségalapú hamburgere az amerikai gyorsétteremláncnak.

Az új szendvicset a műhúsos termékeiről ismert Beyond Meattel közösen készíti a Meki. A Beyond Meat korábban sárgaborsó, kókusz, burgonya és cékla felhasználásával állított elő hamburgerpogácsát. A tervek szerint a McPlanttel elsősorban a flexitaristákat, vagyis azokat a vegetáriánusokat célozzák meg, akik időnként fogyasztanak húst is.

A McPlant kísérleti jelleggel már forgalomba is került Ausztriában. A szendvicset sajtot és tojás alapú majonéz dobja fel, ráadásul ugyanazon a rácson sütik, ahol a húst tartalmazó húspogácsákat is. A McPlantről már egy rövid videó is megjelent a McDonald's hivatalos osztrák YouTube-csatornáján:

Nem a McDonald's lesz az első gyorsétterem-hálózat, amely húsnélküli húsból készült hamburgereket kínál vendégeinek. Korábban már a Burger King, a KFC és a Greggs is bevezette hasonló termékét. A fast food cégek azért kísérleteznek a műhúsokkal, mert a kutatások szerint az üvegházhatású gázkibocsátás egynegyede az élelmiszeriparhoz köthető. A tenyésztett állatok közül pedig a szarvasmarha- és a bárányhús előállítása felelős a legtöbb káros anyag légkörbe jutásáért, vagyis hosszú távon a jelenlegi üzletpolitika és termékkínálat fenntarthatatlan.

hirdetés

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
GASZTRO

Bocuse d'Or: Franciaország nyerte a világversenyt, fotókon a magyar csapat menüje

Az idei legnagyobb változás az volt, hogy a csapatoknak a szokásos tányértéma helyett elviteles menüt kellett készíteniük, három fogást, amelyek közül mindegyikben kötelező alapanyag volt a paradicsom.

Link másolása

hirdetés

Franciaország nyerte a világ legrangosabb szakácsversenye, a Bocuse d'Or fődíját, amelyet hétfő este hirdettek ki a franciaországi Lyonban. A második helyezett Dánia, a harmadik Norvégia lett, a magyar csapat a 11. helyen végzett.

A verseny legjobb commis-jének járó díjat a svájci csapat segítője nyerte, a legjobb elviteles téma különdíját Svédország, a legjobb hústálnak járó elismerést Izland kapta.

A vasárnap és hétfőn Lyonban, a SIRHA kiállítás keretein belül megtartott döntőben összesen 21 nemzet csapata készíthette el fogásait, a magyar csapatot vezető Veres István séf hétfőn versenyzett. A csapat tagja Molnár Bence commis (segéd) és Széll Tamás coach, a csapat elnöke ezúttal is Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke volt.

Idén első alkalommal adták át a Bocuse d'Or Social Commitment Awardot, vagyis a társadalmi felelősségvállalást díjazó elismerést: a díjat Kolumbia kapta. A díjat az a csapat kaphatta meg, amely a legelkötelezettebbnek találtatott az olyan témákban, mint az élelmiszersegély, élelemosztás, a pazarlás elleni küzdelem, a fenntartható termesztés.

Ilyen hosszúra nyúlt felkészülés még sosem fordult elő a Bocuse d'Or, világ legnagyobb presztízsű szakácsversenyénektöbb mint három évtizedes történetében. A szinte zárt kapuk mögött, tavaly októberben megrendezett tallinni európai válogató után a lyoni világdöntőt többször is elnapolták, így most kivételesen nem január, hanem szeptember végére tolódott.

hirdetés

A koronavírus-járvány hatására nemcsak az időpontot, hanem a versenyfeladatot tekintve is történt változás, hiszen a Bocuse d'Or verseny híres arról, hogy szinkronban van a világban zajló eseményekkel és az aktuális kulináris trendekkel.

A legnagyobb változás, hogy a csapatoknak a szokásos tányértéma helyett elviteles menüt kellett készíteniük, három fogást, amelyek közül mindegyikben kötelező alapanyag volt a paradicsom.

A magyar csapat előételként ratatouille tarte-ot készített konfitált paradicsommal, paradicsom vinaigrette-tel és petrezselyem olajjal, főételként garnélával töltött derelyét grillezett paradicsommal, garnéla-bisque-kel és fehérparadicsom szósszal tálalva. A desszert paradicsom-eper-bodzavirág baba, egy klasszikus francia desszert volt, eredetileg egy rumos szirupba áztatott tészta.

A korábbi évekkel ellentétben az egyik leglátványosabb és legizgalmasabb versenyfeladat, a hústéma prezentálásához a csapatok ezúttal nem önállóan tervezték és készítették el tálaikat, hanem mindenki egyforma tálat kapott. Ez egészült ki egy fém edénnyel, melyben egy ragut kellett bemutatni. Ez a hús harmadik köreteleme, melynek zöldségekből és magvakból kellett készülnie.

Veres István és csapattársai brezírozott marhastefániát és fűszervajjal töltött "madelaine-t" készítettek. A hústál elemei között kétféle vegán burgonyaköret jelent meg: konfitált burgonya hagymalekvárral, savanyított kaprilevéllel és kakukkfűvel, valamint ropogós burgonyapuffancs burgonyapürével. A ragutálban krémes zöldségragut tálaltak sajtszósszal, emellett brokkoli és sült cékla salátát is bemutattak tormával és almával.

A Bocuse d'Or versenyeken a végső pontszámok tekintetében mindig fontos szerepet kap a fenntartható gondolkodás, a pazarlás redukálása. Így a 2021-es lyoni döntőn is

nagy szerepet kaptak a fenntarthatósági szempontok.

Az elviteles ételek csomagolásával kapcsolatban elvárás volt, hogy azok újrahasznosíthatók legyenek. Ezen kívül pedig a konyhai zsűri idén a szelektív hulladékgyűjtés mellett a fel nem használt nyersanyagok mennyiségére is nagy figyelmet fordított.

Mivel a világdöntőre több mint fél évvel a szokott időpont után került sor, közben a Magyar Bocuse d'Or Akadémia gőzerővel készült a következő versenyre is, és október 21-én már le is bonyolítja a magyar döntőt, amelyen Adamek Balázs, Dalnoki Bence, Huszár Tibor, Kelemen Roland és Veres István méri össze tudását. A tét óriási, hiszen a nyertes képviselheti Magyarországot a 2022. márciusában megrendezésre kerülő európai válogatón, amelynek 2016 után ismét Budapest ad majd otthont.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
GASZTRO

Teljesen átalakul és új nevet kap a NetPincér

Néhány héten belül teljesen megújul a 22 éves márka, amely foodpanda néven működik tovább.

Link másolása

hirdetés

22 éves fennállásának eddigi talán legnagyobb mérföldkövéhez érkezett a NetPincér: néhány héten belül teljesen új arculattal, foodpanda néven működik tovább. A cég a globális kiszállítási piacon trenddiktálónak számító, és ugyanúgy a Delivery Hero cégcsoporthoz tartozó foodpanda család tagjává válik, így a technológiai újítások még hamarabb érkeznek majd Magyarországra, illetve a magyar felhasználók országokon átívelően használhatják ugyanazt a megszokott mobilalkalmazást. Tulajdonosváltás azonban nem történik és a lényegi elemek is változatlanok maradnak: a foodpanda ezentúl is olyan tech-alapú gyorskereskedelmi tevékenységet folytat országszerte, ami képes kiszállítani szinte bármit, amire a megrendelőknek szüksége lehet, akár 30 percen belül.

1999 óta működik hazánkban a magyar alapítású NetPincér, amely 2016-ban a világszerte több, mint 50 országban jelenlévő Delivery Hero vállalatcsoport tagja lett. Az elmúlt években rengeteget fejlődött a márka, ennek köszönhetően pedig mára a NetPincér több, mint egy ételrendelő platform - hiszen már szinte bármit kiszállítanak, amire a vásárlóknak rövid időn, akár 30 percen belül szüksége lehet. Részben ennek is köszönhető, hogy a márka újrapozícionálása mellett döntött a vállalat.

Egy másik, ezzel párhuzamos törekvés, hogy a Delivery Hero cégcsoporton belül szeretnék egységesíteni a márkákat Európában, ennek első lépéseként a kontinensen Németország után Magyarországon vezetik be elsőként az új foodpanda márkát. Ezzel pedig olyan előnyöket is élvezhet a magyar közönség mostantól, mint az új szolgáltatások gyorsabb bevezetése, vagy a megszokott applikáció országokon átívelő használata.

A foodpanda a nemzetközi háttérnek és a márkaváltásnak köszönhetően az eddigieknél is gyorsabb innovációra készül, a cég azonban ugyanaz marad. Szó sincs tulajdonoscseréről, hiszen a foodpanda a Delivery Hero cégcsoport márkája, amelyet már eddig is több ázsiai és európai országban használtak. Azt azonban jelzi a márkaváltás is, hogy a magyar piac kiemelten fontos számukra és a vállalat 22 év után is még sok évre tervez Magyarországon. A foodpandával megmarad a cég csaknem 6000 éttermi és üzleti partnere, és továbbra is együtt dolgoznak majd a több, mint 4300 szerződött futárpartnerükkel, hogy kiszolgálják a most már több mint 2 milliós megrendelői bázisukat.

A felhasználóknak nincs oka aggodalomra, hiszen ugyanúgy működik tovább a tavaly bevezetett webes és mobilapp platform is, amely szeptember végétől elsődlegesen a foodpanda.hu felületen és foodpanda appon keresztül lesz elérhető, de egyelőre NetPincérként is ugyanúgy megtalálják a felhasználók. A felületek megjelenése átalakul az új márkának megfelelően, de az oldal és a mobilalkalmazás is a megszokott módon működik tovább.

“Ugyanolyan gyorsan és megbízhatóan működünk majd, ahogyan eddig, sőt, hatékonyságunk csak erősödni fog a jövőben. A márkaváltás hozzásegít minket az eddigieknél is gyorsabb fejlesztésekhez és új szolgáltatások bevezetéséhez a lehető legjobb ügyfélélmény érdekében. A Delivery Hero európai foodpanda országaiban egy kis idő múlva mindenhol azonos lesz az alkalmazás, ami azt is jelenti, hogy mindegyik fogyasztónk külföldön is ugyanúgy tudja használni a foodpanda applikációt étel-vagy például élelmiszer-rendelésre, mint itthon. Azzal pedig, hogy szolgáltatásunk tovább bővül és fejlődik, a foodpanda növekedni és terjeszkedni fog a jövőben Magyarországon: több száz új munkahelyet tervezünk létesíteni és több ezer új futárpartnernek kívánunk munkát biztosítani a beütemezett több milliárd forintos befektetéseinknek köszönhetően” - mondta el Patai Zoltán, a Delivery Hero Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán szervezett sajtóeseményen, ahol azt is hozzátette, hogy a márkaváltás természetesen a partnereiket is csak pozitív irányban érinti.

hirdetés

A foodpanda márkát 14 országban (pl.: Japán, Taiwan, Németország, Szingapúr) több millió ember ismeri, szereti és bízik benne, így partnereik mostantól egy nemzetközileg ismert márkához csatlakozhatnak. A velük kötött szerződések ugyanazok maradnak, sem a jutalékok, sem az egyéb szolgáltatásaik árában nem várható változás az éttermi és üzleti partnerek tekintetében. Ugyanez igaz a szerződött futárpartnerekre is: az ő szerződéseiket sem befolyásolja a márkaváltás.

Az új márka bevezetésére a tervek szerint szeptember végén kerül majd sor, addig még NetPincérként vehető igénybe a szolgáltatás.

A foodpanda márkaernyő alatt a cég saját, ma már 7 raktárból szállító élelmiszerüzlet-hálózata, a NetPincér market is átalakul, és a továbbiakban panda market néven működik tovább, sőt erős vidéki terjeszkedésbe fog ezzel párhuzamosan.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
GASZTRO

Két újabb budapesti étterem nyerte el a Michelin-csillagot

Az Essencia és a Salt a két új csillagos hely. A Michelin-kalauz kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott Michelin Plate helyek listáját.
MTI, fotó: Essencia - szmo.hu
2021. szeptember 02.


Link másolása

hirdetés

Két újabb étterem, az Essencia és a Salt is Michelin-csillagot nyert a budapesti Michelin-kalauz csütörtöktől elérhető, legfrissebb kiadása szerint, amelynek kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott helyek listáját is.

Az Essencia és a Salt is első alkalommal szerepel a kalauzban, ezzel Budapesten már a Babellel, a Borkonyha Winekitchennel, a Costesszel, a Costes Downtownnal és a Standdal együtt összesen hét Michelin-csillagos étterem működik - közölte Michelin Hungária Kft.

A közlemény szerint az Essencia éttermet Tiago és Éva Sabarigo vezeti: Tiago séf portugál származású, míg felesége, Éva magyarországi születésű. Az egyszerre stílusos és családias étterem menüje mindkét kultúra önfeledt ünneplését ötvözi.

Mint emlékeztetnek, a Salt Budapest Tóth Szilárd séf-tulajdonos ötletéből született. Az okosan felépített és kreatív menü számos technikát alkalmaz, mint például az erjesztés és pácolás folyamata. A séf-tulajdonos fenntartható gasztronómia iránti elköteleződésének köszönhetően az étterem zöld jelölést is kapott.

"Mindkét étterem csodálatos példája Budapest dinamikus éttermi szférájának. Nemcsak kiváló fogásokat kínálnak, hanem valami extrát is, miközben tiszteletben tartják a magyar konyha hagyományait" - méltatta a két éttermet Gwendal Poullennec, a Michelin-kalauz nemzetközi igazgatója.

hirdetés
A Michelin-kalauz kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott Michelin Plate helyek listáját.

Ezek között megtalálható a Hoppá! Bistro számos törzsvendéggel; a Felix, amely ötvözi a kifinomult főzési technikákat és a feltűnő építészeti elemeket; a Stand25 Bisztró (a Stand kistestvére), amely új helyszínnel újra felkerült a listára; az elegáns Spago by Wolfgang Puck, ahová mindenki kiöltözik; a Rumour, ahol a kreatív menüt a konyha körül kialakított nyílt pultnál szolgálják fel; valamint az elegánsan modern Pasztell, ahol a legmodernebb konyhában kísérhetjük figyelemmel a séfek munkáját - áll a közleményben.

A Michelin Plate helyek listáján ezzel már tizennyolc budapesti étterem szerepel.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: