hirdetés

GASZTRO
A Rovatból
hirdetés

Rakott krumpli robbanócukorral - itt a Gourmet Fesztivál!

Vagy kóstolhattok kacsanyalókát, paradicsomos fagyit, sőt még mákos málnaszörpöt is, ha kilátogattok a hétvégén a Millenárisra.

Link másolása

hirdetés

Megszokott alapanyagokból újragondolt fogások, különleges ínyencségek és remek kísérőprogramok várnak

benneteket a Millenárison péntektől vasárnapig a már hagyományosnak számító gasztronómiai seregszemlén.

Az igazán igényes vendéglátás egyik legnagyobb eseményévé nőtte ki magát a Gourmet Fesztivál, ahová az ország minden részéről érkeztek kiállítók, hogy megmutassák egyedi ízvilágukat, kedvenc fogásaikat, és azokat az ételeket, amelyeket csak ezen a hétvégén készítenek el.

1473035_221202184717318_916482256_n

hirdetés

Mint azt a rutinosabb Gourmet-látogatók tudják, minden évben főszerepet kap egy-egy hagyományos étel, amit a különböző standokon más-más formában készítenek el nektek, általában a szemetek láttára. Az idei évben a rakott krumpli áll a középpontban. Persze a fesztiválon inkább a hagyományos elkészítési mód számít ritkaságnak, a legtöbb étterem egészen formabontó megoldásokhoz nyúl. Így került például az Arany Kaviárnál stílszerűen kaviár és hering a fogásba, máshol kolbászhabbal dúsították a burgonyát, de a debreceni IKON étteremnél desszertként tálalták fel a rakott krumplit: itt a burgonyát cukros vízben főzik, aztán kekszdarálékból készült „kolbászkarikával”, édes tejföllel és epersziruppal tálalják, majd lezárásként krumplicukrot reszelnek a tetejére. A végeredmény pedig nem csak guszta, de nagyon-nagyon finom is.

A krumpli különböző variációi mellett persze sok más, sokszor furcsa ételt is kipróbálhattok: a Borkonyha kacsanyalókával készül, az Auguszt Cukrászda paradicsomos és répás fagyival, mindezt pedig a Piknik Utczabár kocsijánál mákos málnaszörppel öblíthetitek le.

DSC_9077

DSC_9082

Ha még nem álltok készen ilyen veszélyes ízkalandokra, válasszátok a hagyományos fogásokat. Sok helyen kapható hamburger, minitől a kétkezesig, különböző húsokból készült pörköltek is várnak, de idén is kipróbálhatjátok a különböző nemzetek hagyományos ételeit mint például az orosz töltött tésztát, a pelmenyit az Arany Kaviárnál vagy a Macesz Huszárnál a flódnit.

A felhozatalra nincs panasz, mindenki megtalálhatja a számítását, ha pedig megfáradnátok a nagy kóstolásban, pihenjetek valamelyik kísérőprogramon, hiszen nem csak a hazai gasztrobloggerek kiválóságai, hanem az ismertebb sztárséfek is megfordulnak a színpadon, ráadásul rögtönöznek majd egy-egy fogást is.

DSC_8958

DSC_9002

Az éttermek listája, akiktől kóstolhattok:

Alabárdos Étterem

Anyukám mondta - Encs

Arany Kaviár

Aranyszarvas

Babel

Baltazár

Baricska Csárda - Balatonfüred

Bock Bisztró

Borkonyha

Buddha-Bar

Chateau Visz

Chianti Étterem - Veszprém

Costes

Erhardt Étterem - Sopron

ÉS Bisztró

Food Fusion

Gresham Étterem

Gusteau Kulináris Élményműhely - Mád

Hai Nam Pho Bistro

IKON - Debrecen

Jankovich Kúria - Rácalmás

KIOSK

Kistücsök - Balatonszemes

KNRDY American Steakhouse & Bar

Lamareda - Győr

Macesz Huszár

Mandula Étterem és Bor-Bár - Villány

MEZZO

OMU Ramen & Tempura Bar

Paris-Budapest Étterem

Pasta Station

Piknik UtczaBár

Pastrami Étterem

Pomo D'oro

Rickshaw Étterem

Rókusfalvy Fogadó - Etyek

Rosenstein FARM

Rosinante Étterem - Szigetmonostor

Salon Étterem - Boscolo

Spíler Shanghai

Terminal Étterem és Bár

Trattoria Toscana

Viator Apátsági Étterem és Borbár - Pannonhalma

Villa Medici Étterem - Veszprém

Wang Mester Kínai Konyhája

Walter Vendéglő - Perbál

ZONA

A teljes "étlap" IDE kattintva elérhető a Világevőnél.

DSC_9019

DSC_9024

DSC_9036

Gasztro Trendriport

A gasztrotrendek alakulása legalább olyan gyorsan változó folyamat, mint a divattrendeké, ezért a piac szereplői igyekeznek előrejelzéseket készíteni. Így van ezzel a Baldaszti Csoport is, akik immár második alkalommal készítették el trendriportjukat. A fesztiválon pedig a csúcsgasztronomiában már jól ismert ZONA-val és a nyár közepén nyitó OMU ramen és tempura bárral képviseltetik magukat.

Mit tudhatunk meg a trendriportból? Kiemeltük a 3 legérdekesebbet:

1. Lazul a fine dining kategória: a nemrég Michelin-csillagot kapott Borkonyha, a Baltazár, a MÁK bistro és a ZONA Budapest az ún. casual fine diningot képviselve az ételek és a felszolgálás minőségében megtartják a klasszikusokat, azonban a szolgáltatások stílusában lazábbra veszik a figurát. A riport szerint ezekben az éttermekben van a jövő.

2. Egykategóriás konepció - levest a levesbárból!: az egyszerűségre vonatkozó szabályok a gasztronómiába is előtérbe kerülnek, így egyre több olyan étterem van, ahol csak egyféle vagy nagyon kevés (3-5) ételtípust találhatunk az étlapon. Ilyenek a fish and chipsre specializálódott éttermek, vagy a levesezők, a fánkboltok, de további hasonló kategóriák megjelenésére lehet számítani.

3. A kávézás új hulláma: a Melbourne-ből indult újhullámos kávézókultúra a világ számos pontján teret hódított. Portland, Los Angeles, New York, London és Berlin után Budapest sem maradhatott ki a sorból. A nagy kávézóláncokban megszokott, uniformizált termékek helyett a minőséggel, kimagasló szakértelemmel és a nélkülözhetetlen szenvedéllyel kisebb, független kávézókban találkozunk, melyek egyre népszerűbbek lesznek fogyasztók körében.

A teljes trendriportot IDE kattintva olvashatjátok!

DSC_9111

DSC_9126

Gourmet Fesztivál

Jegyárak:

3.300 Ft/nap

6.500 Ft/bérlet,

amely tartalmaz egy:

- Spiegelau borospoharat,

- autentikus borkóstolót a Terra Hungarica jóvoltából,

- Electrolux street food kóstolót,

- csésze Nespresso kávét,

- BBC Good Food Világkonyha magazint,

- kóstolót a Hungária Rosé Extra Dry pezsgőből naponta az első 1000 látogatónak,

valamint számos érdekes programot és kóstolót a Gasztroszínpadon.

A kényelmesebb váráslás érdekében vedd meg előre a jegyed online!

Nyitvatartás

2014. május 30 – június 1.

Péntek - Vasárnap: 12.00 – 23.00.

Nyomj egy lájkot, ha te is megkóstolnád a finomságokat!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
GASZTRO

Hamarosan érkezhet a McDonald's műhúsból készült hamburgere

A McPlant kísérleti jelleggel már forgalomba is került Ausztriában.

Link másolása

hirdetés

Állítólag épp olyan lesz az íze és a textúrája a McDonald's hamarosan forgalomba kerülő húsnélküli húsból készült új szendvicsének, mintha a megszokott marhahúsból készült volna, írja a Daily Mail. A McPlant (McNövény) lehet az első zöldségalapú hamburgere az amerikai gyorsétteremláncnak.

Az új szendvicset a műhúsos termékeiről ismert Beyond Meattel közösen készíti a Meki. A Beyond Meat korábban sárgaborsó, kókusz, burgonya és cékla felhasználásával állított elő hamburgerpogácsát. A tervek szerint a McPlanttel elsősorban a flexitaristákat, vagyis azokat a vegetáriánusokat célozzák meg, akik időnként fogyasztanak húst is.

A McPlant kísérleti jelleggel már forgalomba is került Ausztriában. A szendvicset sajtot és tojás alapú majonéz dobja fel, ráadásul ugyanazon a rácson sütik, ahol a húst tartalmazó húspogácsákat is. A McPlantről már egy rövid videó is megjelent a McDonald's hivatalos osztrák YouTube-csatornáján:

Nem a McDonald's lesz az első gyorsétterem-hálózat, amely húsnélküli húsból készült hamburgereket kínál vendégeinek. Korábban már a Burger King, a KFC és a Greggs is bevezette hasonló termékét. A fast food cégek azért kísérleteznek a műhúsokkal, mert a kutatások szerint az üvegházhatású gázkibocsátás egynegyede az élelmiszeriparhoz köthető. A tenyésztett állatok közül pedig a szarvasmarha- és a bárányhús előállítása felelős a legtöbb káros anyag légkörbe jutásáért, vagyis hosszú távon a jelenlegi üzletpolitika és termékkínálat fenntarthatatlan.

hirdetés

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
GASZTRO

Bocuse d'Or: Franciaország nyerte a világversenyt, fotókon a magyar csapat menüje

Az idei legnagyobb változás az volt, hogy a csapatoknak a szokásos tányértéma helyett elviteles menüt kellett készíteniük, három fogást, amelyek közül mindegyikben kötelező alapanyag volt a paradicsom.

Link másolása

hirdetés

Franciaország nyerte a világ legrangosabb szakácsversenye, a Bocuse d'Or fődíját, amelyet hétfő este hirdettek ki a franciaországi Lyonban. A második helyezett Dánia, a harmadik Norvégia lett, a magyar csapat a 11. helyen végzett.

A verseny legjobb commis-jének járó díjat a svájci csapat segítője nyerte, a legjobb elviteles téma különdíját Svédország, a legjobb hústálnak járó elismerést Izland kapta.

A vasárnap és hétfőn Lyonban, a SIRHA kiállítás keretein belül megtartott döntőben összesen 21 nemzet csapata készíthette el fogásait, a magyar csapatot vezető Veres István séf hétfőn versenyzett. A csapat tagja Molnár Bence commis (segéd) és Széll Tamás coach, a csapat elnöke ezúttal is Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke volt.

Idén első alkalommal adták át a Bocuse d'Or Social Commitment Awardot, vagyis a társadalmi felelősségvállalást díjazó elismerést: a díjat Kolumbia kapta. A díjat az a csapat kaphatta meg, amely a legelkötelezettebbnek találtatott az olyan témákban, mint az élelmiszersegély, élelemosztás, a pazarlás elleni küzdelem, a fenntartható termesztés.

Ilyen hosszúra nyúlt felkészülés még sosem fordult elő a Bocuse d'Or, világ legnagyobb presztízsű szakácsversenyénektöbb mint három évtizedes történetében. A szinte zárt kapuk mögött, tavaly októberben megrendezett tallinni európai válogató után a lyoni világdöntőt többször is elnapolták, így most kivételesen nem január, hanem szeptember végére tolódott.

hirdetés

A koronavírus-járvány hatására nemcsak az időpontot, hanem a versenyfeladatot tekintve is történt változás, hiszen a Bocuse d'Or verseny híres arról, hogy szinkronban van a világban zajló eseményekkel és az aktuális kulináris trendekkel.

A legnagyobb változás, hogy a csapatoknak a szokásos tányértéma helyett elviteles menüt kellett készíteniük, három fogást, amelyek közül mindegyikben kötelező alapanyag volt a paradicsom.

A magyar csapat előételként ratatouille tarte-ot készített konfitált paradicsommal, paradicsom vinaigrette-tel és petrezselyem olajjal, főételként garnélával töltött derelyét grillezett paradicsommal, garnéla-bisque-kel és fehérparadicsom szósszal tálalva. A desszert paradicsom-eper-bodzavirág baba, egy klasszikus francia desszert volt, eredetileg egy rumos szirupba áztatott tészta.

A korábbi évekkel ellentétben az egyik leglátványosabb és legizgalmasabb versenyfeladat, a hústéma prezentálásához a csapatok ezúttal nem önállóan tervezték és készítették el tálaikat, hanem mindenki egyforma tálat kapott. Ez egészült ki egy fém edénnyel, melyben egy ragut kellett bemutatni. Ez a hús harmadik köreteleme, melynek zöldségekből és magvakból kellett készülnie.

Veres István és csapattársai brezírozott marhastefániát és fűszervajjal töltött "madelaine-t" készítettek. A hústál elemei között kétféle vegán burgonyaköret jelent meg: konfitált burgonya hagymalekvárral, savanyított kaprilevéllel és kakukkfűvel, valamint ropogós burgonyapuffancs burgonyapürével. A ragutálban krémes zöldségragut tálaltak sajtszósszal, emellett brokkoli és sült cékla salátát is bemutattak tormával és almával.

A Bocuse d'Or versenyeken a végső pontszámok tekintetében mindig fontos szerepet kap a fenntartható gondolkodás, a pazarlás redukálása. Így a 2021-es lyoni döntőn is

nagy szerepet kaptak a fenntarthatósági szempontok.

Az elviteles ételek csomagolásával kapcsolatban elvárás volt, hogy azok újrahasznosíthatók legyenek. Ezen kívül pedig a konyhai zsűri idén a szelektív hulladékgyűjtés mellett a fel nem használt nyersanyagok mennyiségére is nagy figyelmet fordított.

Mivel a világdöntőre több mint fél évvel a szokott időpont után került sor, közben a Magyar Bocuse d'Or Akadémia gőzerővel készült a következő versenyre is, és október 21-én már le is bonyolítja a magyar döntőt, amelyen Adamek Balázs, Dalnoki Bence, Huszár Tibor, Kelemen Roland és Veres István méri össze tudását. A tét óriási, hiszen a nyertes képviselheti Magyarországot a 2022. márciusában megrendezésre kerülő európai válogatón, amelynek 2016 után ismét Budapest ad majd otthont.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
GASZTRO

Teljesen átalakul és új nevet kap a NetPincér

Néhány héten belül teljesen megújul a 22 éves márka, amely foodpanda néven működik tovább.

Link másolása

hirdetés

22 éves fennállásának eddigi talán legnagyobb mérföldkövéhez érkezett a NetPincér: néhány héten belül teljesen új arculattal, foodpanda néven működik tovább. A cég a globális kiszállítási piacon trenddiktálónak számító, és ugyanúgy a Delivery Hero cégcsoporthoz tartozó foodpanda család tagjává válik, így a technológiai újítások még hamarabb érkeznek majd Magyarországra, illetve a magyar felhasználók országokon átívelően használhatják ugyanazt a megszokott mobilalkalmazást. Tulajdonosváltás azonban nem történik és a lényegi elemek is változatlanok maradnak: a foodpanda ezentúl is olyan tech-alapú gyorskereskedelmi tevékenységet folytat országszerte, ami képes kiszállítani szinte bármit, amire a megrendelőknek szüksége lehet, akár 30 percen belül.

1999 óta működik hazánkban a magyar alapítású NetPincér, amely 2016-ban a világszerte több, mint 50 országban jelenlévő Delivery Hero vállalatcsoport tagja lett. Az elmúlt években rengeteget fejlődött a márka, ennek köszönhetően pedig mára a NetPincér több, mint egy ételrendelő platform - hiszen már szinte bármit kiszállítanak, amire a vásárlóknak rövid időn, akár 30 percen belül szüksége lehet. Részben ennek is köszönhető, hogy a márka újrapozícionálása mellett döntött a vállalat.

Egy másik, ezzel párhuzamos törekvés, hogy a Delivery Hero cégcsoporton belül szeretnék egységesíteni a márkákat Európában, ennek első lépéseként a kontinensen Németország után Magyarországon vezetik be elsőként az új foodpanda márkát. Ezzel pedig olyan előnyöket is élvezhet a magyar közönség mostantól, mint az új szolgáltatások gyorsabb bevezetése, vagy a megszokott applikáció országokon átívelő használata.

A foodpanda a nemzetközi háttérnek és a márkaváltásnak köszönhetően az eddigieknél is gyorsabb innovációra készül, a cég azonban ugyanaz marad. Szó sincs tulajdonoscseréről, hiszen a foodpanda a Delivery Hero cégcsoport márkája, amelyet már eddig is több ázsiai és európai országban használtak. Azt azonban jelzi a márkaváltás is, hogy a magyar piac kiemelten fontos számukra és a vállalat 22 év után is még sok évre tervez Magyarországon. A foodpandával megmarad a cég csaknem 6000 éttermi és üzleti partnere, és továbbra is együtt dolgoznak majd a több, mint 4300 szerződött futárpartnerükkel, hogy kiszolgálják a most már több mint 2 milliós megrendelői bázisukat.

A felhasználóknak nincs oka aggodalomra, hiszen ugyanúgy működik tovább a tavaly bevezetett webes és mobilapp platform is, amely szeptember végétől elsődlegesen a foodpanda.hu felületen és foodpanda appon keresztül lesz elérhető, de egyelőre NetPincérként is ugyanúgy megtalálják a felhasználók. A felületek megjelenése átalakul az új márkának megfelelően, de az oldal és a mobilalkalmazás is a megszokott módon működik tovább.

“Ugyanolyan gyorsan és megbízhatóan működünk majd, ahogyan eddig, sőt, hatékonyságunk csak erősödni fog a jövőben. A márkaváltás hozzásegít minket az eddigieknél is gyorsabb fejlesztésekhez és új szolgáltatások bevezetéséhez a lehető legjobb ügyfélélmény érdekében. A Delivery Hero európai foodpanda országaiban egy kis idő múlva mindenhol azonos lesz az alkalmazás, ami azt is jelenti, hogy mindegyik fogyasztónk külföldön is ugyanúgy tudja használni a foodpanda applikációt étel-vagy például élelmiszer-rendelésre, mint itthon. Azzal pedig, hogy szolgáltatásunk tovább bővül és fejlődik, a foodpanda növekedni és terjeszkedni fog a jövőben Magyarországon: több száz új munkahelyet tervezünk létesíteni és több ezer új futárpartnernek kívánunk munkát biztosítani a beütemezett több milliárd forintos befektetéseinknek köszönhetően” - mondta el Patai Zoltán, a Delivery Hero Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán szervezett sajtóeseményen, ahol azt is hozzátette, hogy a márkaváltás természetesen a partnereiket is csak pozitív irányban érinti.

hirdetés

A foodpanda márkát 14 országban (pl.: Japán, Taiwan, Németország, Szingapúr) több millió ember ismeri, szereti és bízik benne, így partnereik mostantól egy nemzetközileg ismert márkához csatlakozhatnak. A velük kötött szerződések ugyanazok maradnak, sem a jutalékok, sem az egyéb szolgáltatásaik árában nem várható változás az éttermi és üzleti partnerek tekintetében. Ugyanez igaz a szerződött futárpartnerekre is: az ő szerződéseiket sem befolyásolja a márkaváltás.

Az új márka bevezetésére a tervek szerint szeptember végén kerül majd sor, addig még NetPincérként vehető igénybe a szolgáltatás.

A foodpanda márkaernyő alatt a cég saját, ma már 7 raktárból szállító élelmiszerüzlet-hálózata, a NetPincér market is átalakul, és a továbbiakban panda market néven működik tovább, sőt erős vidéki terjeszkedésbe fog ezzel párhuzamosan.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
GASZTRO

Két újabb budapesti étterem nyerte el a Michelin-csillagot

Az Essencia és a Salt a két új csillagos hely. A Michelin-kalauz kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott Michelin Plate helyek listáját.
MTI, fotó: Essencia - szmo.hu
2021. szeptember 02.


Link másolása

hirdetés

Két újabb étterem, az Essencia és a Salt is Michelin-csillagot nyert a budapesti Michelin-kalauz csütörtöktől elérhető, legfrissebb kiadása szerint, amelynek kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott helyek listáját is.

Az Essencia és a Salt is első alkalommal szerepel a kalauzban, ezzel Budapesten már a Babellel, a Borkonyha Winekitchennel, a Costesszel, a Costes Downtownnal és a Standdal együtt összesen hét Michelin-csillagos étterem működik - közölte Michelin Hungária Kft.

A közlemény szerint az Essencia éttermet Tiago és Éva Sabarigo vezeti: Tiago séf portugál származású, míg felesége, Éva magyarországi születésű. Az egyszerre stílusos és családias étterem menüje mindkét kultúra önfeledt ünneplését ötvözi.

Mint emlékeztetnek, a Salt Budapest Tóth Szilárd séf-tulajdonos ötletéből született. Az okosan felépített és kreatív menü számos technikát alkalmaz, mint például az erjesztés és pácolás folyamata. A séf-tulajdonos fenntartható gasztronómia iránti elköteleződésének köszönhetően az étterem zöld jelölést is kapott.

"Mindkét étterem csodálatos példája Budapest dinamikus éttermi szférájának. Nemcsak kiváló fogásokat kínálnak, hanem valami extrát is, miközben tiszteletben tartják a magyar konyha hagyományait" - méltatta a két éttermet Gwendal Poullennec, a Michelin-kalauz nemzetközi igazgatója.

hirdetés
A Michelin-kalauz kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott Michelin Plate helyek listáját.

Ezek között megtalálható a Hoppá! Bistro számos törzsvendéggel; a Felix, amely ötvözi a kifinomult főzési technikákat és a feltűnő építészeti elemeket; a Stand25 Bisztró (a Stand kistestvére), amely új helyszínnel újra felkerült a listára; az elegáns Spago by Wolfgang Puck, ahová mindenki kiöltözik; a Rumour, ahol a kreatív menüt a konyha körül kialakított nyílt pultnál szolgálják fel; valamint az elegánsan modern Pasztell, ahol a legmodernebb konyhában kísérhetjük figyelemmel a séfek munkáját - áll a közleményben.

A Michelin Plate helyek listáján ezzel már tizennyolc budapesti étterem szerepel.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: