Magyar nevek a Coca-Colán
Különleges és példa nélküli kampányt indított Európában a Coca Cola. A cég a termékei címkéjének egyik oldalán nem a márkanevet tünteti fel, hanem a fogyasztók neveit. A nyári kampányban – amely májustól augusztusig tart – Magyarországon is itteni keresztnevekkel vagy becenevekkel helyettesítik a Coca-Cola feliratot az üdítőkön.
A kólagyártó cég sokszor dobott már nagyot a kampányai során, és nem riadtak vissza az első látásra meglepő lépésektől sem. 1928-ban már – első cégként – szponzorálta az olimpiai játékokat. Ők voltak azok, akik először kértek fel egy ismert embert arra, hogy a márka reklámarca legyen, de a Coca-Cola volt az a cég, amely elsőként szerepeltetett színes bőrű embereket a reklámjaiban.
Mindennek aztán széles körű népszerűség volt az eredménye, ez pedig oda vezetett, hogy a Coca-Cola volt az első termék a világon, amely címlapon szerepelt a Time magazinban.
Az, hogy a márkanevet lecserélik, egyszerre nagyvopnalú gesztus a helyi fogyasztók felé, ugyanakkor meglehetősen kockázatos lépés is. Ugyanis a logó és a márkanév jelenti a legkomolyabb értéket a cégek számára, és a Coca-Cola különösen vigyáz ezekre a megjelenéseire. Természetesen a legfontosabb érték továbbra is titkos receptúra
Viszont jelzésértékű, hogy az elmúlt 125 évben még sosem változtattak ekkorát a külső megjelenésen.
Úgy tervezik, hogy a magyar keresztnevek Coca-Cola, a Coca-Cola light és a Coca-Cola Zero 0,5 literes palackjain jelennek majd meg az egész országban. Nem ez lesz az egyedüli változás: becenevekkel ellátott palackok is készülnekmajd a megszokott félliteres, valamint 1 és 2 literes kiszerelésekben. A 0,33 literes dobozos Coca-Colán pedig hat, általános használatú gyűjtőnévre, illetve népszerű becenévre cserélik a cirkalmas logót.
Felmérték, hogy melyek a leggyakoribb keresztnevek a 13 és 30 év közti fiatalok körében, és így a félliteres palackokon a legnépszerűbb 150 keresztnév szerepel majd. A cég arra törekszik ezzel, hogy minél többen megtalálják a hozzájuk illő üdítőt. Természetesen könnyen előfordulhat, hogy egyelőre nem minden névből lesz a palackokon, de mivel folyamatosan kerülnek ki a polcokra az üdítők, előbb-utóbb a legtöbben találkozhatnak a nevükkel a logó helyén.
Nyomj egy lájkot, ha tetszett a cikk!