/gasztro/15-etel-amitol-csak-ehesebb-leszel/
NULL
hirdetés

GASZTRO

15 étel, amitől csak éhesebb leszel

Ha fogyókúrázol, került el nagy ívben például a tojásfehérjét, a müzliszeletet és a tasakos levest is. Mutatjuk, hogy miért!
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2016. február 01.

hirdetés

Biztos veled is megtörtént már, hogy a nyaralásból megérkezve 25 olvasatlan email várt, és fogalmad sem volt, hogyan fogod utolérni magad. Ugyanez történik a vércukorszinteddel is, amikor ezeket az ételeket eszed.

1. Gyümölcslé

Bár a gyümölcslevek és a velük végzett tisztítókúrák nagyon népszerűek, a gyümölcslevekben nincs benne a gyümölcs egyik legfontosabb tápanyaga, a rost. Marad tehát egy kalóriában gazdag ital, ami az egekbe emeli a vércukorszintet, és amikor az zuhanni, még éhesebbek leszünk. Több kísérlet is kimutatta, hogy a szervezetünket jobban kielégítik az ételekből származó kalóriák, mint az italokból, így maradjunk a víznél, ha szomjasak vagyunk, a gyümölcsöket pedig fogyasszuk egészben. Amennyiben mégis inkább valami italra vágynátok, gyümölcscentrifuga helyett tegyétek a gyümölcsöt a turmixgépbe, és adjatok mellé fehérjeport vagy mogyoróvajat. A fehérje és a zsír lassítják a szénhidrát felszívódását.le

2. Alacsony zsírtartalmú joghurt

A joghurtot elvileg egészséges ételként hirdetik, sok múlik azon, melyik márkát, fajtát választod. Egy átlagos kisdobozos gyümölcsjoghurtban 150 kalória, 6 gr fehérje, 1.5 gr és körülbelül 25 gr cukor van. A magas szénhidrát- és alacsony zsírtartalom miatt már az utolsó kanál után a hűtőben fogsz keresgélni. Válaszd inkább a magasabb zsírtartalmú görög joghurtot, amelyben kétszer annyi fehérje van, és tegyél bele te gyümölcsöt és magvakat, hogy rosthoz és antioxidánsokhoz is juttasd a szervezeted. A reklámokban szereplő egészséges ételek sokszor nem bizonyulnak elégnek, és rágást sem igényelnek. Rágás nélkül a test néha nem fogja, hogy ételt kapott. Az aprócska műanyag dobozok is becsapósak, könnyen gondolhatjuk, hogy simán lehet mellettük mást is enni, hiszen alig pár falatnak bizonyultak.

hirdetés

3. Tojásfehérje

Oka van annak is, ha a reggeli tojásfehérje omlett után gyorsan megéhezel. A tojásfehérje remek fehérjeforrás, a sárgája tele van jótékony zsírral, vitaminnal és ásványi anyagokkal. Az American Journal of Clinical Nutrition egy hatéves tanulmánya azt is megállapította, hogy a telített zsírsavak nem járulnak hozzá a szív- és keringési betegségek, az agyvérzés és az érrendszert érintő betegségek kialakulásához. A tojássárgájában található telített zsírsav nem csak a teltségérzetet növeli, de szükséges a hormontermeléshez is, és segíti a szervezetben jónéhány vitamin és ásványi anyag felszívódását, pl az A-vitaminét, ami bőr és a immunrendszer egészségéért felel, az energizáló B-vitaminét, és a kolinét, ami az agyat és az izmokat támogatja.tojas

4. Zsírmentes salátaöntetek

Látszólag remek választásnak tűnnek. Azonban sajnos nem az. A zsírmentes salátaönteteket gyakran tele teszik sóval és cukorral, hogy az ízükön javítsanak. Ráadásul jóval többet is használunk belőlük, sokaknál tocsognak a salátalevelek az öntetben. Miután elfogyasztottad a salátát, a só és a cukor dolgozni kezdenek, és a zuhanó vércukorszint miatt még éhesebb leszel, mint előtte voltál, és még egy kicsit eszel belőle. Pont ebben reménykedik az öntet gyártója is.

5. "Egészséges" ételek

Az egészségesnek kikiáltott ételekből hajlamosak vagyunk többet fogyasztani. Nagy adagot rendelünk, veszünk belőle, és furcsa módon mégsem érezzük magunkat jóllakottabbnak. Még nem világos, miért van ez így, de valószínűsíthető, hogy a tudatalattink lép működésbe, ami a jóllakottsághoz az egészségtelen ételeket társítja. Ezért célszerű a csomagolás hátoldalán feltüntetett hozzávalók listáját is átnézni, nem megelégedni a címkével.

6. Cukor

A cukor és minden megfelelője (a mesterséges édesítőktől a bionádcukorig) függőséget okoz, mert a megemelkedett dopamin-termeléssel hozható kapcsolatba. Az evolúció során megszoktuk, hogy az édes ízt keressük a túléléshez, és a cukrok mindenhol ott vannak, kimeríthetetlen mennyiségben, így a cukorfüggőség szinte mindenütt felbukkan, és nagyban hozzájárul a világ jelenlegi egészségügyi válságához. A finomított édesítők folyton a túlevésre sarkallnak, ugyanakkor nem biztosítanak teltségérzetet, jóllakást, és tápanyagokban is szegények. De még ne mondj le a gyümölcsökről! A nyers ételekben, mint például a gyümölcsökben található cukrok mellett ott vannak a tápanyagok és a rostok is. Ezért van, hogy hiába kapsz be egy kis csokit, vagy iszol egy pohár gyümölcslét, nem laksz jól, de tíz almát már nem tudnál megenni.cukor

7. Müzliszelet

A hagyományos müzliszeletek többnyire cukorból és hidrogenizált olajokból állnak, nincs bennük fehérje (a fehérje telít el). Gyakran kalóriaszegényebbek, mint más ételek, és nem használhatóak egy étkezés helyettesítésére. Az íz elég ahhoz, hogy az éhség élét elvegye, de jóllakni nem fogsz tőle.

8. Ketchup

Gondold meg kétszer, mielőtt rázúdítod a sültkrumplidra. A ketchup, és minden más étel, ami magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot tartalmaz, hozzájárul az éhségérzet növekedéséhez. A szirup beavatkozik az anyagcserébe, és lelassítja a teltségérzet kialakulásáért felelős leptin termelését. Emiatt nem jön létre az üzenet a tested számára, hogy elég volt, ideje abbahagyni az evést.

9. Muffin

A kávézókban található hatalmas, áfonyás, csokoládés gyönyörűségek után hamar megéhezik az ember. Bár tele vannak kalóriával, a kalória nagy részét a cukor adja. A cukor villámgyorsan megemésztődik és felszívódik, a szervezet szinte követeli a több ételt. Válassz inkább egy fehérjében gazdag rántottát a reggeli kávéd mellé.food-823607_960_720

10. Cukrozott reggelizőpelyhek

A legtöbb cukrozott reggelizőpehelyben alig akad rost és fehérje, pedig reggel pont erre a két tápanyagra lenne szükség ahhoz, hogy a vércukorszint ingadozását elkerüld, és ne ess össze az éhségtől már kora délelőtt. Ráadásul gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy a cukrozott reggelizőpelyhet zsírmentes tejbe keverjük, és így a teltségérzetet biztosító zsírtól is megfosztjuk magunkat. Keress a boltokban olyan gabonapelyhet, amiben adagonként több mint 5 gr rost van, és gondoskodj fehérje- vagy zsírpótlásról is. Óvakodj a fogyókúrabarátnak hirdetett, alacsony kalóriatartalmú pelyhektől is, ezekben sincs elég rost és fehérje.

11. Finomított gabona

...fehér kenyér, kifli, zsemle, keksz. A folyadékokban megduzzadó rost miatt érzed magad jóllakottnak. A finomítás során azonban a rostot is eltávolítják a gabonaszemekről, ezért könnyen fogyaszthatóan nagy mennyiségben. Próbáld ki! Melyiket tudod hamarabb legyűrni? Egy félkilós cipót vagy egy tányér barna rizst? Ha ragaszkodsz a kenyérhez, keresd a teljes kiőrlésűeket (a címkét mindig nézd meg, a kenyér legalább felerészben teljes kiőrlésű lisztből készüljön).

12. Sós nasi

Olyan nincs, hogy csak egyet kapsz be. Ez pedig azért van, mert a sós nassolnivalókban túlzott mértékben található szódium, és alig van bennük rost és fehérje. A magas sótartalom miatt a szervezet kiszárad, és a test gyakran rosszul méri fel, mire van szüksége: egy marék sós mogyoróra, vagy egy pohár vízre. A fehérje- és rosthiány azt jelenti, hogy az étel tele van szénhidráttal, ami rossz arány, és elkerülhetetlen vércukor-emelkedéshez vezet. Az agyi képalkotó vizsgálatok kimutatták, hogy a szódium serkenti a dopamin termelést, ez a neurotranszmitter felelős az örömérzetért. Tehát minél több sósat eszel, annál jobban kívánod!ropi

13. Mesterséges édesítőszerek

Csak azért, mert valami cukormentes, még nem jelenti, hogy korlátlanul fogyasztható. Mindig nézd meg a címkét, hogy adtak-e hozzá mesterséges édesítőszert. Ezek ugyanis megtréfálják az agyadat: amikor valamilyen ételnek vagy italnak a cukormentes változatát választod, a szervezeted az igazit várja, és amikor nem kapja meg, még jobban vágyik utána. Ráadásul a mesterséges édesítőszerek alkalmanként gyomorfájást és puffadást okozhatnak.

14. Tasakos levesek

A levesek hatalmas szerepet játszhatnak a fogyókúrában, amennyiben te magad készíted el őket friss hozzávalókból, nem a polcról emeled le a megkívánt tasakot vagy konzervdobozt. A bolti levesekben gyakran több a só, mint bármely más élelmiszerben. Alkalmanként ez akár hozzászokást is eredményezhet, és egyre többet és többet akarsz belőle enni.

15. Gyümölcsös smoothie

Felejtsd el! Ha a smoothie-ban nincsen se fehérje, se zöldség, akkor bizony csak fruktóz van benne. Emiatt aztán a vércukrod az egekbe szökik, utána meg lezuhan. Ráadásul nincs bennük annyi kalória, hogy jóllakj, hamar elkezdesz másféle étel után nézelődni.smoothie-790711_960_720

via Time

Ha érdekes volt a cikkünk, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


NULL
hirdetés
GASZTRO

Íme a tökéletes rántott csirke receptje: a megszokott hozzávalókon kívül kell hozzá egy kis fizika is

Bárki elkészítheti otthon, csak pár apróságra kell nagyon odafigyelni.
A címkép illusztráció: Unsplash/Gabe Pierce - szmo.hu
2020. szeptember 19.

hirdetés

Ropogós panír, puha bőr és szaftos hús - nagyjából ez a jó rántott csirke titka. De vajon hogyan lehet egy mezei jó rántott csirke helyett tökéletes rántott csirkét készíteni? A Popular Science szerint a megszokott hozzávalókon kívül szükség lesz egy kis fizikára is, hogy minden idők rántott csirkéjét elkészítsük.

Ahány ország, annyi rántott csirke recept: a koreaiak például az édes és fűszeres kocshudzsang szószban kétszer is átsütött csirkére esküsznek, míg a hawaii szakácsok rizslisztbe vagy édesburgonya keményítőbe forgatják a combokat és szárnyakat. Izraelben ehhez képest egy jókora darab kicsontozott rántott csirkemell a kedvenc, amit vékonyra klopfolnak, majd a magyarokhoz hasonlóan lisztben, tojásban és zsemlemorzsában megforgatva sütnek ki.

A lap szerint a tökéletes rántott csirkéhez nyolc egyszerű lépésen át vezet az út. Ezek pedig sorrendben:

1. Fűszerezzük a lisztet!

Adjunk bátran sót és borsot a liszthez. Míg a legtöbb esetben a fűszereket legkorábban a zsemlemorzsához adják, ne habozzunk ízesíteni már a lisztet is. Fontos lépés lehet a liszt sózása ahhoz, hogy a végén kellően lédús és finom legyen a csirkehús.

hirdetés

2. Megfelelő olajat válasszunk!

Lehetőleg semleges ízű és magas füstölési pontú olajban süssük ki a rántott csirkét. Amint az olaj ugyanis eléri a füstölési pontot, elkezd bomlani, és ez hatással lehet a csirke ízére. Mivel a jó rántott csirkét nagyjából 160 fok körüli hőmérsékleten sütik, lehetőleg olyan olajat válasszunk, aminek a füstölési pontja 200 fok felett van. Így marad kellő játékterünk, ha véletlenül túlhevítenénk az olajat.

3. Csak szobahőmérsékletű húst süssünk!

Nagyjából 20-30 percig hagyjuk állni a húst szobahőmérsékleten, mielőtt nekilátunk a panírozásnak és a sütésnek. Ezzel megakadályozzuk, hogy a panír jóval előbb készre süljön, mint a hús, vagyis ezzel a trükkel sokkal egyenletesebben tudjuk majd sütni a csirkét.

4. Közvetlenül a sütés előtt panírozzunk!

Ha jóval a serpenyőbe kerülés előtt panírozzuk a csirkét, a liszt könnyen nyúlóssá, gumiszerűvé válhat. Igazítsunk mindent az olajhoz: ha már forrón rotyog, akkor mártsuk a húst előbb a tojás és a tej keverékébe, majd utána a lisztbe. Mielőtt a serpenyőbe kerülne, okvetlenül rázzuk le a felesleges lisztet a csirkéről, hogy ne gyűljön és égjen össze a massza az olajban.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

NULL
hirdetés
GASZTRO

Mind rosszul sütjük a bacont II. Erzsébet séfje szerint

A mesterszakács szerint a legtöbben elkövetnek egy óriási hibát baconsütés közben.
Fotó: Illusztráció (Pexels) - szmo.hu
2020. december 12.

hirdetés

Ha valaha is foglalkoztatott a gondolat, hogyan is eszi egy királynő a bacont, akkor íme a válasz: II. Erzsébet korábbi séfje most elárulta, milyen a bacon királynő módra, azaz tökéletesen ropogósra sütve.

Jeff Baker díjnyertes szakács, aki korábban magának II. Erzsébetnek is főzött most a tökéletes baconről rántotta le a leplet. Tapasztalatai szerint a legtöbb ember rosszul süti, egy lényeges körülményt ugyanis elront: túl sok zsírban, hideg serpenyőben és túl sokáig sütik.

Márpedig a tökéletes bacont rendkívül forró serpenyőben kell sütni nagyon rövid ideig, 1-1 percig oldalanként.

Ettől lesz tökéletesen ropogós, a magas hőfoktól pedig kicsit karamellizálódik is, így sokkal ízesebb lesz a bacon. Alá csupán egy kevés zsiradékot kell tenni, a többi úgyis kisül majd a szeletekből. A túl sok zsírral csak megszívja magát, lassú sütéssel és nem megfelelő hőfokú serpenyővel pedig nem fog ropogósra sülni a bacon, inkább zsírban tocsogó és puha lesz.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


NULL
hirdetés
GASZTRO

A Disney nyilvánossá tette kedvelt édességük receptjét

A fagyasztott desszert elkészítése könnyebb, mint azt gondolnánk.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. április 12.

hirdetés

Ha valaha is jártál Disneyland-ben, akkor nagy esély van rá, hogy már kóstoltad a nagy népszerűségnek örvendő „Dole Whipet”. A Dole Whip a Disney hivatalos fagyasztott desszertje, ami csak a meseparkokban és a cég által üzemeltetett üdülőhelyeken kapható – írja a Mirror.

Először 1986-ban mutatták be Disneyland Adventureland részén egy Tiki bárban, és mivel hatalmas sikert aratott, a mai napig fent van az étlapon.

Ha még nem volt lehetőséged megkóstolni, akkor itt a lehetőség, hogy megtedd. A Disney először tette nyilvánossá a receptet, amit otthon is könnyedén elkészíthetünk.

Rendkívül egyszerűen elkészíthető, mindössze három összetevőre van szükségünk. A hagyományos ízvilág eléréséhez a Disney szerint egy nagy gombóc vanília fagyi, 120 ml ananászlé és két csésze fagyasztott ananász kell.

Az összes hozzávalót egy turmixgépbe kell tenni, majd addig kell keverni, míg krémes állagot nem kapunk.

hirdetés

Lapozz a posztért:



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


NULL
hirdetés
GASZTRO

Elárulta a titkos receptjét az igazi bolognai spagettinek egy olasz séf

Az egyik legfontosabb tanács, hogy soha ne adjunk olajat a főzővízhez.
képünk illusztráció, fotó: Pixabay/RitaE - szmo.hu
2020. december 08.

hirdetés

A világ talán legnépszerűbb konyhája az olasz, de mégis sokan hibásan készítenek el olyan látszólag egyszerű ételeket is, mint például a pizza vagy a spagetti. Azért, hogy a házilag készített bolognai spagetti olyan legyen, mintha egy olasz étteremben készítették volna el, néhány apró, de fontos lépést mindenképp be kell tartani, árulta el a Daily Starnak Roberto Bassi.

Az olasz séf az autentikus bolognai spagetti receptjét rögtön egy jókora meglepetéssel kezdi: a tészta ne spagetti, hanem tagliatelle (metélt) legyen.

Ezután kitér a ragura is, aminek titka a hús-zöldség arány helyes megtalálásában rejlik.

Lapozz a részletekért:

hirdetés



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: