Sci-finek beillő, futurisztikus reklámfilmet készített egy magyar csapat

Az MVM Edison startup versenyének reklámja akár egy hollywoodi játékfilm előzetesének is elmenne. Az alkotók elmesélték, hogyan készült.

Link másolása

Nem mindennapi reklámfilmet mutattak be a közelmúltban az MVM Edison startup versenyéhez.

Itt nézhető meg:

„Először azon kezdtem el gondolkodni, kinek is szól ez a reklám, illetve milyen kérdéseket érdemes feltenni a versennyel kapcsolatban. Abból indultunk ki, hogy olyan 20 évnél idősebb emberek jelentik a célközönséget, akiknek van valamilyen víziójuk a jövőről. Filmnyelvileg olyan világot lenne értelme csinálni, ami nem dokumentumfilmes eszközökkel mutatja be őket, hanem inkább plusz inspirációt ad számukra” – árulta el a koncepcióról a rendező, Kiss Rudolf Péter.

Elmondása szerint a filmben látható disztópikus világot az inspirálta, hogy kíváncsiak voltak rá, mi az, ami fenntartható, milyen kihivásokkal kell szembenézni manapság ebben a szektorban, például a bolygó elsivatagosodása esetén.

Hosszú távon nem tartható az, hogy folyamatosan újabbnál újabb kütyüket hozunk létre, mivel egy ponton túl egyszerűen belefulladnánk. Van egy olyan iránya a startupok által folytatott innovációs kutatásoknak, ami az újrahasznosítást helyezi előtérbe: korábban már legyártott technológiákat használnak fel újra, hogy ne kelljen újakhoz folyamodni. A filmben azt is szerettük volna megmutatni, hogy ebben a világban a progresszív szemléletnek ugyanúgy van létjogosultsága, és az MVM Edison akár ezekre az ötletekre is nyitott.

Koncepció volt, hogy nem direkt módon beazonosítható helyeket keressenek. A sivatagos jelenet helyszínét végül Fóton találták meg, és a többi felvétel is mind Budapest környékén készült. A sci-fi látványelemeknél szempont volt, hogy amit lehet, tényleg megépítsenek és leforgassanak, de természetesen a legtöbb jelenetnél alkalmaztak bonyolult utómunka trükköket is.

Pillanatképek a forgatásról

A reklámügynökségi script fő motívuma a kristály volt. Már a korábbi kommunikációban is fontos szerepet kapott ez a szimbólum. A rendezői elképzelés hangsúlyos pontja volt, hogy a kristály megfeleltetése az ötlettel miként történjen. Hogyan lesz ez kifejező és egyben természetes. Hogyan tudjuk érzékeltetni, hogy egy egyedülállóan értékes dolgot fejez ki, amiért küzdeni, tenni kell, és amit utána meg kell formálni.

„Az ötlet önmagában is nagy dolog, de nyersen, idea szinten nem válik belőle társadalmi hasznosság. A kristály valamiképp a reményt testesíti meg, ahogy az emberi találékonyság, a gondolkodás képessége is az élhetőbb jövő egyetlen záloga”

– fogalmazott Kiss Rudolf Péter. A film kreatív producere, Milián Ági a fentiekhez hozzátette, a megrendelő is nagyon nyitott volt az egyébként viszonylag elrugaszkodott koncepcióra, a megvalósítás terén is komoly szabadságot biztosított.

„Fontos volt, hogy a célcsoporthoz szóljunk egy olyan üzenettel, ami felkeltheti az érdeklődésüket. Úgy gondoltuk, hogy egy startup verseny potenciális jelentkezői vevők lesznek egy valóságtól jobban elemelt, fikciós sztorira is” – meséli a kreatív producer, hozzátéve: hisznek abban, hogy most még akár szürreálisnak tűnő elgondolásokból is születhetnek a jövőnket megváltoztató újítások. Egy hasonlattal élve, nem sokkal hatékonyabb szénerőműveket kell kifejlesztenünk, hanem kifogyhatatlan és tiszta energiaforrásokat.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk