Reagált a Ryanair és a WizzAir a rájuk kiszabott óriási bírságra
Tegnap mi is beszámoltunk róla, hogy 100 millió forintra bírságolta a Ryanair és 25 millió forintra a Wizz Air diszkont légitársaságot Budapest Főváros Kormányhivatala a nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt. A döntés elsőfokon született, nem jogerős.
A két társaság ellen július végén, illetve augusztus elején indított fogyasztóvédelmi eljárást a kormányhivatal.
A Wizz Airnél azt kifogásolták, hogy nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben "semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait". Sajtóhírek szerint a cég több járatánál is előfordult a nyáron, hogy
nem tudtak elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek föl az adott gépre.
A Ryanairrel szemben a sorozatos, poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt indított eljárást György István fővárosi kormánymegbízott. A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain fordult többször is a nyáron, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát.
A WizzAir a Zoom.hu-nak elmondta, részleteiben vizsgálják a Kormányhivatal döntését. A közleményükben azt is leírták, szerintük a 2018. augusztus 2-án történt események a légitársaságon kívül álló okok miatt következtek be, de ezzel együtt a WizzAir és partnerei a vonatkozó törvényeknek és szabályozásoknak megfelelően minden lehetséges lépést megtett a minél gördülékenyebb működés érdekében.
"A WizzAir még egyszer őszintén elnézést kér minden érintett utastól" - írják.
A Ryanair sajtóosztálya a Zoom.hu kérdéseire mindössze annyit felelt, hogy határozottan nem értenek egyet a Kormányhivatal döntésével és utasították a cég ügyvédjeit, hogy fellebbezzék meg a bírságról szóló döntést.