Kevesebb az Uber sofőr Budapesten
Életbe lépett a mai nappal a kormányrendelet, amelynek értelmében a hatóságok levehetik a szükséges engedélyek nélkül dolgozó Uber-taxisok rendszámát, és kivonhatják a kocsijukat a forgalomból.
Csütörtökön Fekete Zoltán, az Uber ügyvezetője egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy ennek ellenére az Uber folytatja működését Budapesten - írta az Index. Fekete azt mondta, kiállnak a sofőrjeik mellett, és nincs már olyan sofőrjük, akinek ne lenne folyamatban az engedélykérési eljárása.
Ennek ellenére a mai napon meglehetősen visszaesett az Uberes autók száma.
Vagy egyáltalán nem talál elérhető autót az applikáció, vagy a megszokott 2-3 percnél távolabb, majdnem 10 percnyire datálja a legközelebbi sofőröket.
Vannak, akik végleg abbahagyták az uberezést. Tegnap este az egyik sofőr azzal köszönt el az utasaitól, hogy
- olvasható az Indexen.
A petíció egyébként továbbra is aláírható, amely az Uber mellett áll ki.
Megkérdeztünk egy, a neve elhallgatását kérő Uber-sofőrt is a témában. Szerinte a tüntetések miatt egyértelmű volt, hogy reflektorfényt kap az Uber, és ezért sejthető volt, hogy a kormány újabb gyors ellenőrzéseket fog tartani. "A büntetésektől egyáltalán nem tartottam a tüntetések előtt, mivel egy év alatt 20 ellenőrzés volt kb. a NAV és a BKK részéről összesen a hírek szerint (ez a szám 150-re ugrott egy héttel a tüntetések után). Az Uber továbbá jogi segítséget nyújt bármilyen esetben, de persze a szerződésben benne van, hogy a büntetés és felelősség engem terhel, úgyhogy ez még a jövő zenéje, hogy akiket megbüntetnek, ott ki fog fizetni (nyilván a sofőr), de erről majd később hallunk még szerintem, mivel a BKK felől elég magas a 600.000 ft-os büntetés... és sokan, gondolom, nem tudnak majd fizetni.
Eszközökkel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy
én 4.000 ft-ot fektettem be egy telefontartóra a kocsimba, és ezt az összeget nem sajnálom, mivel nagyjából egy-két fuvarból vissza lehetett keresni, tehát összességében csak nyertem az Uberen.
A sofőr tapasztalata szerint az utasok döntő többsége elégedett volt a szolgáltatással, elégedettebb, mintha például taxit választott volna. "Talán egy utassal találkoztam, akinek rossz tapasztalata volt az Uberrel. Olyan emberrel is találkoztam, aki világéletében taxit hívott, bárhova ment, és egy ismerőse miatt kezdte el az Ubert használni, azóta egyszer se ült taxiban. Sok rosszat lehet hallani a taxisokról, mivel kétszer ugyanazért az összegért ugyanonnan még senkit nem vittek haza..."
Az utasok abszolút többsége az Uber mellett áll és a taxistüntetésekkel kapcsolatban még inkább negatív képük van a taxisokról.
Sokan úgy érveltek, hogy az Uberezés, ugyanúgy, mint minden a gazdaságunkban, a kereslet-kínálaton alapszik. Sok utas azzal a facebookos poszttal érvelt, hogy ez
És hogy mi jön a radikális szigorítások után? Valószínűleg sokan végleg kiszállnak a volán mögül, hiszen egy esetleges ellenőrzés alkalmával akár a helyszínen akár rögtön levehetik a rendszámtáblát a kocsiról. "A büntetések aránytalanul magasak, és igazából, mivel sokkal kevesebb az Uber sofőr a tüntetések óta, ezért nyilván nagyobb az esély arra, hogy adott esetben mögénk üljön egy ellenőr..."
Informátorunk sem vállalja a kockázatot: azt mondja, az Uberhez addig nem megy vissza, ameddig ekkora a rizikó, a taxizás pedig a magas költségek miatt nem alternatíva számára, ráadásul kezdőként is nehéz helyzetben lenne. "Ha képesek lesznek bizonyos érdekcsoportok elfogadni a technológiai fejlődést, ami egyelőre nem a közeljövőben lesz, akkor szívesen folytatnám sofőr-tevékenységemet. A taxizáson elgondolkoztam, de túl sok befektetett pénz kell ahhoz, hogy az ember elkezdje, továbbá sok a fix havi költség is, úgyhogy nem kezdek el taxizni. Arról nem is beszélve, hogy a taxisok, akik 15-20 éve taxiznak, jól élnek belőle, mivel fix céges útjaik vannak, és a diszpécserek is nyilván nekik osztják ki a jobb lehetőségeket, így most újoncként beállni szerintem nem lehet egyszerű."
Ha érdekesnek találtad a hírt, oszd meg másokkal is!