Kamu márkával verte át a sznob divatvilágot egy angol srác - Párizsba is kijutott a "kollekciójával"
Zseniális húzással verte át divatvilágot egy londoni srác. Ooban Butlernek nem ez az első ilyen ügye, volt már ehhez hasonló húzása. 2017-ben mi is beszámoltunk róla, hogyan verte át a Trip Advisor értékelési rendszerét, és miként érte el azt, hogy nem létező étterme, a The Shed at Dulwich legyen London legjobb vendéglátóhelye.
Oobah Butler csak később fedte fel, hogy a közösségi oldalon látható fotókon borotvahabbal, vegyszerekkel felturbózott ételek vagy éppen mosogatótabletták szerepeltek, az értékeléseket pedig az ismerősei írták, ügyelve arra, hogy például egy IP címről csak egyet írjanak, és mindhez más profilt használjanak.
A fiatal, aki jelenleg a Vice magazin újságírója, nemrég azt is bebizonyította, hogy néhány trükk, jól kitalált marketing, egy névjegykártya és a magabiztos fellépés még ahhoz is elegendő lehet, hogy kijusson a párizsi divathétre a neves tervezők közé.
Oobah Butler az akcióról készült videóban elmondta, hogy gyakran jár a londoni piacokra, és ő is belebotlik a nagy nevekére hasonlító hamis márkákba: Pierre Klein, Pierre Calvini. Ezekkel a nevekkel arra építenek, hogy a híres divatházakra emlékeztetnek (Calvin Klein, Pierre Cardin), így a gyanútlan vagy egyszerűbb vásárlókat megtévesztve érik el, hogy a ruhadarabjaikat, fehérneműiket megvásárolják. És még örülnek is, milyen olcsón jutottak hozzá. (Itthon is lehet kapni Pamu vagy Abibas ruhákat, cipőket...)
Egyszer csak feltűnt Butlernek egy olaszosan csengő név egy sor farmernadrágon, a Georgio Peviani. A név kicsit emlékeztet a Giorgio Armanira, de a logo már egyáltalán nem, így nem gondolják azt az emberek, hogy hamisítvány.
Butler elhatározta, hogy kihasználja a Georgio Peviani névben rejlő lehetőséget, és meghekkeli a divatvilágot, Pevianiként válik divatkörökben ismertté, mint feltörekvő dizájner, és kijut a párizsi divathétre.
Csinált honlapot, készíttetett névjegykártyákat, és bevásárolt Georgio Peviani farmerekből a piacon.
Párizsba utazott, a névjegykártyáját osztogatva divattervezőként mutatkozott be, és meg is hívták a divathétre, Georgio Peviani névre kapott belépőkártyát.
A rendezvényen vidáman pezsgőzött az influencerekkel és fiatal divattervezőkkel, és felpróbálta a legdrágább ruhát is. Osztogatta a névjegykátyáját, egy híres modellt rávett arra, hogy vegyen fel egy piros Peviani farmert. Butler maga is levágott szárú piros farmerben feszített, és Insta-sztorikba került be, fotózták, eljutott exkluzív partikra, egy influenszer, Alexa Chung társaságában tűnt fel. Meggyőzött egy kereskedőt arról, hogy Milánóban értékesítse a Peviani-farmereket, és egy poszttal 700 ezer emberhez jutott el fotója, amin a piros Peviani farmerben pózolt.
Ezután megkereste azt a férfit, Adam Asmalt, aki a Georgio Peviani farmereket készíti, és elmondta neki, mit csinált a márkával, hogyan juttatta el Párizsba a Peviani nevet.
VIDEÓ: Így verte át az influencereket