Eladja adatainkat az Avast vírusirtó multicégek számára
A PCMag és a Vice Motherboard közös vizsgálata kimondja, hogy hogy az Avast a Jumpshot nevű leányvállalaton keresztül értékesíti az emberek böngészőadatait a nagyvállalatok számára
- írja a Windows Central.
A jelentés kiszivárogtatott felhasználói adatokra, szerződésekre és vállalati dokumentumokra támaszkodik, amelyek jelzik az adatok értékesítését. A Jumpshot múltbeli, jelenlegi és potenciális ügyfelei között olyan cégek szerepelnek, mint a Google, a Microsoft vagy a Pepsi.
A Vice szerint az Avast összegyűjti a felhasználói adatokat, eladja azokat a Jumpshot nevű leányvállalatnak, majd a Jumpshot ezeket az adatokat továbbadja azoknak a cégeknek, amelyek az információkat felhasználhatják a marketing erőfeszítéseinek optimalizálására. Az Avast havonta több mint 435 millió aktív felhasználóval rendelkezik, bár az önkéntes beleegyezés alapján történt adatgyűjtés miatt a Jumpshot "csak" 100 millió eszköz adatait látja.
Az Avastról korábban is kiderült, hogy egy veszélyes honlapokra figyelmeztető böngészlőplugin segítségével adatokat gyűjt. Akkor a Google, a Mozilla és az Opera törölte a plugint, és az adatgyűjtés innentől csak beleegyezéses alapon folytatódhatott.