ÉLET-STÍLUS

Zaklatás, szexualitás, titkolózás – ilyen a tinik élete a neten

A fiatalok csaknem fele naponta négy óránál többet tölt a világhálón. Az is kiderült, hogy felüktől kértek már erotikus fotót is.

Link másolása

A tinik felétől kértek már erotikus fotót a neten, ahol nagy részük napi négy óránál is többet tölt. 10%-kal többen vannak azok, akik olvasnak online híreket, mint két évvel ezelőtt, és a TikTok népszerűsége is megugrott: már a harmadik leggyakrabban használt csatorna a fiatalok körében. Többek között ez is kiderült a „Magyar Tinik a neten 2021” online felmérésből, amelyet a Be Social digitális ügynökség készített el.

Az online kérdőívet csaknem 5000 14-25 éves fiatal töltötte ki, az adatok elemzésében pedig dr. Bernschütz Mária egyetemi adjunktus, generációkutató is segített. „Két évvel ezelőtt futottunk neki először a feladatnak, hogy feltérképezzük a tinédzserek online szokásait. Most, hogy a járványhelyzet miatt a fiatalok is digitális oktatásra, bezártságra kényszerültek, különösen fontosnak tartottuk leszűrni a tapasztalatokat, és újra megkérdezni a magyar tiniket, mivel is töltik idejüket a neten” – mondja Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezetője.

A felmérés legfontosabb eredményei, tematikusan:

Időtöltés

A válaszoló tinik

csaknem fele (49%) naponta négy óránál többet lóg a neten

– a járványhelyzet alatt szükségessé vált digitális oktatáson kívül. Két évvel ezelőtt még csak 40%-uk vallott be 4 óránál is több netezést.

És hogy mit csinálnak a tizenévesek a szabadidejükben? Az biztos, hogy nem rádióhallgatással töltik az idejüket: 5% alatti azok aránya, akik naponta több mint egy órát rádióznak. Helyette inkább a telefonjukat nyomkodják,

első helyen ugyanis a közösségi média használata áll, de szorosan követi ezt a chatelés.

Csak a harmadik helyre futott be a barátokkal való személyes találkozás. Negyedik helyen szerepelnek a családi programok, ötödik legnépszerűbb elfoglaltság pedig a streamingcsatornákról sorozatok, filmek nézése.

A videójáték megosztó elfoglaltságnak bizonyul: minden ötödik tini (20%) napi két óránál is többet játszik vele naponta, míg 55% egyáltalán nem tölt vele időt.

Online kommunikáció és tájékozódás

A megkérdezett tinik 57%-a csak ritkán, leginkább hivatalos ügyekben ír e-mailt. Csak minden hetedik válaszoló használ e-mailt levelezésre. Kommunikációra leginkább a chatcsatornákat veszik igénybe, a Messenger népszerűsége még a közösségimédia-platformokat is beelőzi.

A szülők egyik gyakori félelme, hogy a gyermeküket idegenek környékezik meg a világhálón. Nem alaptalan ez a félelem, ugyanis a válaszolók 89%-a mondta azt, hogy előfordult már vele, hogy olyan személytől kapott üzenetet, akit igazából nem ismer. Ráadásul 44%-kal ez gyakran megtörténik.

További aggodalom a felnövekvő generációval szemben, hogy már egészen másképp tájékozódnak, nem jellemző rájuk a klasszikus médiafogyasztás. Jó hír, hogy a tinik azért még nem mondtak le az online hírek böngészéséről: 43% olvas szívesen híreket, minden érdekli őket – ami 10%-kal magasabb arány, mint két évvel ezelőtt (33%). Ugyanakkor minden negyedik tizenéves (26%) azt válaszolta, hogy egyáltalán nem olvas híreket, szórakoztató tartalmúakat sem.

Az ország politikai helyzete a megkérdezett tinédzserek 56%-át foglalkoztatja. 16%-uknál gyakori beszédtéma a politika, míg közel egyharmaduk (30%) soha nem beszélget a barátaival politikai témákról.

Közösségi média

Messenger, Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, Snapchat. Ez a sorrendje az egyes közösségi platformoknak a használati gyakoriságuk szempontjából. Fontos változás, hogy két évvel ezelőtt a TikTok még csak a hatodik helyen szerepelt, akkor még a Facebook is beelőzte – azóta feljött a dobogós helyre.

Az influencereket nemcsak szívesen követik a tinik, de életmódjukat is másolnák: a megkérdezettek 30%-a azt válaszolta, hogy jó lenne, ha belőle is influencer lenne később. Két évvel ezelőtt ez az arány még csak 24%-os volt.

Biztonság a neten

Minden második tini (51%) érezte már úgy, hogy valaki zaklatja a közösségi média felületek valamelyikén. Ez 7%-kos növekedés a két évvel ezelőtti adatokhoz képest – akkor 44% mondta azt, hogy érzékelt már zaklatást.

A zaklatás egy további lépcsőfoka lehet, ha a fiataloktól erotikus fotót kérnek. A válaszolók több mint fele (51%) szembesült már ilyen esettel – az összes megkérdezett 12%-a teljesített is már ilyen kérést. Még többen vannak azok, akik kaptak már erotikus fotót chaten – 56% az arányuk. A megkérdezettek több mint egyharmadával (34%) több alkalommal is megesett ez.

Az erotikus fotókat tekintve sokat változott a helyzet a két évvel ezelőtti felméréshez képest: akkor még csak a tinik 39%-ától kértek erotikus fotót a neten – most csaknem 12%-kal nagyobb ez az arány. Akkor még csak 7% válaszolta azt, hogy küldött is erotikus fotót magáról annak, aki kérte, most 4%-kal többen ismerték be, hogy tettek már ilyet.

A virtuális világ hatása az „én”-re

Ki ne látott volna már szelfiző fiatalokat? A megkérdezett tinik fele (53%) hetente többször is készít magáról szelfit. Közülük minden negyedik rendszeresen meg is osztja ezeket a fotókat valamelyik közösségi média felületen.

A fiatalok 36%-a úgy gondolja, hogy kifejezetten boldogabbá teszi őt az online világ. A legtöbbjük (57%) számára közömbös a közösségi média, míg 7% szomorúbbnak érzi magát tőle.

Vannak olyan dolgok, amikről könnyebb chatben beszélni, mint élőben – a válaszolók 74%-a legalábbis így van ezzel. 29% kifejezetten úgy érzi, hogy sok ilyen dolog van, amiről chatben bátrabban beszél.

Tudatosaktól az exhibicionistákig

Dr. Bernschütz Mária, egyetemi adjunktus, generációkutató, az új média használati szokásainak szakértője négy jól beazonosítható csoportot vélt felfedezni a felmérés eredményeiből. Ezek a csoportok jól illusztrálják, mennyire különböző szokásaik vannak a fiataloknak, milyen eltérően viszonyulhatnak a közösségi médiához, mennyire másként kommunikálnak.

Digitálisan tudatosak (23%)

Jellemzően idősebbek, inkább nőies típusok. Ha a tartalmak korlátozásáról, mások tiltásáról van szó, akkor meglehetősen szigorúak. A közösségi médiával szemben leginkább közömbösek. A Messenger használata mellett náluk a Facebook jobban preferált, mint a többi csoportnál. Online nem igazán olvasnak. Kevés influencert követnek, épp ezért nem is nagyon jellemző rájuk, hogy influencer hatására vásárolnának, és ők szeretnének a legkevésbé influencerek lenni. A politika jobban érdekli őket, mint a többi csoport tagjait.

Offline élménykeresők (17%)

Családias, barátkozós típus. Ritkán posztol, kevésbé szerkeszti a tartalmait. A közösségi média számára inkább közömbös. A Messengert használja leginkább. A tévénézés, rádióhallgatás, online portálok követése rájuk jellemző leginkább. A családdal, barátokkal is ők töltenek legtöbb időt. Könyveket, újságokat is leginkább ők olvasnak.

Online harcosok (33%)

Ebben a csoportban a legtöbb a fiú. Ők azok, akik rendszeresen, naponta akár több órát videójátékoznak – míg a többiek egyáltalán nem. Bár a szelfikészítés nem izgatja őket, influencerek azért szívesen lennének. Könyvet, újságot alig olvasnak, inkább chatelnek. Az online trendekben jártasak, a virtuális adatbiztonságra odafigyelnek, a legnagyobb arányban ők élnek a kétlépcsős azonosítással. Lelkes streaming-fogyasztók, és YouTube-rajongók. Sok virtuális barátjuk van.

Digitális exhibicionisták (25%)

Ebben a csoportban viszont döntő többségben lányok vannak, akik szórakoztató tartalmakat keresnek a neten. A közösségi média boldoggá teszi őket, aktívan használják is, a fontos dolgaikról is inkább chaten kommunikálnak, mint élőszóban. Szeretnek szelfit készíteni, hashtageket használni, szívesen lennének influencerek. Idegenek gyakran küldenek nekik üzenetet. Könyvet és újságot alig olvasnak, az Instagram és a TikTok a kedvenc felületük. A Snapchat-használat is rájuk jellemzőbb, gyakrabban is posztolnak oda. A politika nem érdekli őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Szavazz te is a Kedvenc Patikádra!
A szavazatokért versenybe szállhat az ország bármely területéről minden aktív patika, gyógyszertár, melyekre szavazni elektronikus formában, illetve papír alapú szavazólap kitöltésével, és beküldésével lehet.

Link másolása

A Magángyógyszerészek Országos Szövetsége koordinálásával a Magyar Gyógyszerésztudományi Társaság és a Magyar Gyógyszerészi Kamara - a Roche Magyarország Kft. támogatásával - célkitűzéseiknek megfelelően immár 12. alkalommal pályázati felhívást tettek közzé a „Kedvenc Patikám” cím elnyerésére.

A pályázat célja

A kampány legfontosabb célja a betegek patikai szolgáltatásokkal való elégedettségének felmérése. A „Kedvenc Patikám” pályázat keretében a betegek véleményt tudnak formálni a patika munkájáról szavazatukkal, mellyel nem kizárólag egy gyógyszerészt hanem az egész patika munkáját minősítik.A kampány feltételei

A szavazatokért versenybe szállhat az ország bármely területéről minden aktív patika, gyógyszertár, melyekre szavazni elektronikus formában, a kedvencpatikam.hu/szavazas oldalon, illetve papír alapú szavazólap kitöltésével, és beküldésével lehet.A papír alapú szavazólapokat postai úton, a Nero Solution Kft 1506 Budapest, Pf 86/1 címre várjuk.

A kampány 2022. szeptember 30-ig tart.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
Kipróbáltuk, mennyit lehet spórolni a bevásárlásnál Tesco Clubcarddal
Hogy mennyit sikerült spórolni a kasszánál? A cikkben található kisfilmünkből kiderül!

Link másolása

Az infláció hatása otthonainkba is beférkőzött, az energiaárak emelkedése mellett az élelmiszerekért is egyre többet kell fizetnünk. Szinte mindenki megérezhette, és tapasztalhatja is mindennap az egyre növekedő árak hatását.

Ilyen körülmények között különösen fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogyan takaríthatunk meg minél több pénzt a bevásárláson. Bizony az élelmiszereken is lehet spórolni, csupán meg kell találni a megfelelő módszert rá, hogy az embernek ne legyen hiányérzete.

A Tesco Clubcard programja pont ezt a célt segíti. Az áruház hetente több száz árucikket kínál kedvezménnyel a hűségkártyával rendelkezőknek, ez pedig jelentős megtakarítást jelent akár már a legkisebb bevásárlás esetén is.

Megkérdeztük tehát a Tescóban vásárlókat, hogy ők milyen tudatosan figyelik a Clubcard által nyújtott kedvezményeket. És hogy nekünk mennyit sikerült spórolni a kasszánál? Kisfilmünkből ez is kiderül!

„Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi inflációs környezet milyen kihívásokat jelent a háztartásoknak, ezért is segítjük őket abban, hogy a lehető legkedvezőbb áron vásárolhassanak be. Clubcard-áras termékeinket sokan keresik, ezért is bővítettük ki ezen árucikkek körét, így lojális vásárlóink még tovább csökkenthetik kiadásaikat.

A Clubcard programban a vásárlók minden elköltött 100 forint után 1 pontot kapnak, amit az alkalmazásban akár azonnal utalványokra válthatnak. A Clubcard applikáció segítségével bárhol, bármikor könnyedén nyomon követhető a pontok és utalványok alakulása, és személyre szabott digitális kuponok is elérhetők vele. A nyugdíjasok pedig ezen felül minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat” – mondta Szilva Mónika, a Tesco-Global Zrt. vásárlási élményért felelős igazgatója.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
Zöldpolc – TERMÉSZETESen jobb! 2009 óta a háztartások szolgálatában
Mitől „zöld” egy háztartás? Hogyan takarékoskodhatunk? Mivel nem szennyezzük a környezetünket? Mennyit spórolhatunk?

Link másolása

„Zöldülés” = spórolás?

A Zöldpolc ÖKO Webáruházként már több mint egy évtizede segít a fenti kérdések megválaszolásában blogbejegyzésein, kínálatán keresztül.

A „zöld háztartás” felé vezető út rengeteg lehetőséggel van tele, amelyek egy része a takarékoskodásról, a fogyasztás mérsékléséről, a spórolásról szól, hiszen az el nem fogyasztott energia, és a fölöslegesen le nem gyártott termékek jelentik a legkisebb környezeti terhelést.

Ez a szempont 2022 őszén minden eddiginél fontosabbá vált az energiahordozók árainak emelkedésével és elérhetőségének szűkülésével. Saját bőrünkön tapasztaljuk, mennyire fontos, hogy ne folyjon a víz feleslegesen, ne égjen a lámpa az üres helyiségekben, vagy ne az utcát fűtsük korszerűtlen nyílászáróink, szigetelésünk miatt.

Van, akinek belefér egy nagyobb beruházás és gépeket, teljes termékcsaládokat tud egyszerre lecserélni a takarékosság jegyében. Van, aki először csak a régi izzók helyett teker be energiatakarékosat, vagy az ablakokat szigeteli újra. Mások vagyunk, más élethelyzetben, de bármikor elindulhatunk egy zöldebb otthon felé vezető úton, amely sok szempontból olcsóbb is lesz, mint korábbi életünk.

Energiatakarékossági tippek

Néhány kifejezetten hasznos és belátható időn belül megtérülő eszköz csökkentheti a felhasznált áram vagy gáz mennyiségét otthonunkban.

LED izzók

Tudtad, hogy a LED izzó az energiatakarékos izzókhoz képest átlagban fele annyit, míg egy hagyományos izzóhoz képest tizedannyit fogyaszt? Ráadásul higanyt sem tartalmaz, emiatt környezetbarátabb alternatíva. És azt tudtad, hogy élettartamuk átlagban 20-30 év, ha naponta 3 órás üzemidővel számolunk? Alacsony fogyasztásuk hosszú távon behozza a magasabb árat. Ha elsőre csak egyet sikerül lecserélni, az is nagy előrelépés!

Kevesebb víz is elég

A perlátor a csaptelepek kifolyó részén található alkatrész, amelyen keresztül a víz a csaptelepből távozik.

A hagyományos perlátorokhoz képest a víztakarékos típusok levegővel dúsítják a kiáramló vizet, ezzel csökkentik a felhasznált víz mértékét, így kevesebb vízmennyiség is elegendő például a kézmosáshoz. Ha ugyanezen az elven működő zuhanyfejet is felszerelünk, még több vizet spórolhatunk.

A széles választékból érdemes olyan típust választani, ami az adott csap funkciójához passzol: itt nemcsak az vízáteresztési sebesség lehet döntő (hisz példásul a kézmosáshoz kevesebb víz kell, mint mondjuk a zuhanyzáshoz), de számos praktikus megoldást is kínálhatnak ezek az eszközök (dönthető, irányítható vízsugár, könnyű ki-bekapcsolhatóság, lopásvédettség stb.).

A víztakarékos perlátorok segítségével nemcsak a vízfogyásunkat csökkenthetjük akár 70%-kal, de közvetve így gázt vagy áramot is megtakarítunk, hiszen kevesebb vizet kell melegítenie a bojlernek, a kazánnak.

Energiatakarékos konnektor, időkapcsoló

Egy átlagos háztartás készülék éves fogyasztásának kb. 10-15%-át csak a készenléti fogyasztása (standby) adja. Ma már többféle energiatakarékos konnektor, fali kapcsoló elérhető, aminek segítségével egy gombnyomással vagy automatikusan kiiktatható a standby állapot. Egy áramfogyasztás mérővel ellenőrizhetjük, hogy elektromos készülékeink mennyi áramot fogyasztanak be- vagy kikapcsolt állapotban, így az is kiderül, mi viszi a prímet áramfogyasztásban és a következő vásárlásnál már meg is lesz az egyik fő szempont a választáshoz.

Csökkentsük a gázszámlát

A fűtés korszerűsítése nagy beruházást jelent egy ingatlan esetén, de mindenképp érdemes belevágni. Ha nem teljes kazán vagy radiátorcserében gondolkozunk, néhány apróság akkor is segíthet hatékonyabbá tenni a fűtésünket.

A fűtőtest mögé ragasztható ún. hőtükör fóliával a fűtési energia 5-6%-át is megtakaríthatjuk. A fűtőtest minden irányban közel azonos mértékben adja le a hőt. A fal felé néző oldala, különösen a radiátor esetében, jórészt nem a szobát, hanem a falat melegíti. A hőtükör fólia működésének lényege, hogy a radiátor hátsó lapja által kibocsátott hőt a szoba felé irányítja. A módszerrel gyakorlatilag leszigeteljük a fűtőtest mögötti falrészt.

A meleg bent tartásában hasznos a bejárati vagy előszoba ajtóra szerelhető hőszigetelő seprű, vagy szilikonos ragasztócsík, amely megakadályozza, hogy a kiszökjön a benti meleg a küszöbnél, így megszűnik a huzat is (nem lesz oylan érzésünk, hogy valahol „húz ki a meleg”).

Ha nincs lehetőségünk a nyílászárókat kicserélni, akkor is néhány ezer forintból körbe tudjuk szigetelni őket, sőt az üvegfelületre szigetelő fóliát is ragaszthatunk, amely egy plusz, láthatatlan rétegként funkciónál.

Környezetbarát, költségtakarékos mosó- és tisztítószerek

A háztartás tisztántartására ma már rengeteg olcsó és környezetbarát, de hatékony alternatíva létezik.

A legegyszerűbb: a szódabikarbóna. Az ára rendkívül pénztárcakímélő, a környezetre ártalmatlan, lebomlik. Lehet vele fertőtleníteni, felületet tisztítani, szagokat semlegesíteni, és az izzadás ellen is felveszi harcot.

A másik egyszerű csodaszer a mosószóda, ami egy biológiailag lebomló, általános vízlágyító-, áztató-, zsíroldó- és tisztítószer. Az ára ennek is iszonyatosan kedvező, minden mosógép mellett ott a helye!

Még egy ilyen olcsó és a háztartásban általában fellelhető, környezetbarát szert az ecet. Kiváló fertőtlenítő, vízkőoldó és öblítőként is jól funkcionál, pl. semlegesíteni tudja a mosószóda maradványokat a textilekben.

Ez a három a legolcsóbb és legegyszerűbb szer, de természetesen ma már rengeteg környezetbarát tisztítószer kapható, hiszen sokan már a folyékony, esetleg illatosított szereket kedvelik jobban. Létezik környezetbarát mosogatótép-tabletta, folttisztító, kifejezetten finom textíliákhoz való mosószer, bútorápoló, így érdemes utánanézni, hogy megtaláljuk a számunkra leginkább kedvező árú környezetbarát alternatívát.

Ha még több környezetbarát tippet és terméket keresel, akkor látogass el a Zöldpolc ÖKO Webáruház honlapjára, ahol több ezer termék, szakértői segítség és rengeteg megoldás vár! Zöldülj velünk!

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
Mire használjuk leginkább a mobilbankot? És mi mindenre lehetne?
Videónkban megkérdeztünk néhány budapesti járókelőt, hogy használ-e banki mobilapplikációt. Vajon mi a legnépszerűbb funkció? És aki le sem tölti az appot, az miért ódzkodik tőle? A kételyekre az OTP Bank szakértője ad megnyugtató választ.

Link másolása

A technológia fejlődésének előrehaladtával lassacskán magunk mögött hagyjuk a postai sorban állást és a papír alapú csekkeket, hiszen ezekre jóval egyszerűbb megoldást kínálnak a mobilbankok. Ezek az alkalmazások a párnahuzatban tárolt készpénzkötegek és a jegyzetfüzetben vezetett kiadások végét jelenthetik, hiszen itt minden pénzüggyel kapcsolatos dolgunkat biztonságosan számon tudjuk tartani.

Na de mire is képes egy mobilbank?

Videónkból kiderül, milyen szolgáltatások könnyíthetik meg életünket, ha letöltjük az applikációt, legyen szó megtakarításról vagy kiadásokról.

Mire használhatjuk a gyors átutalásokon túl?

A megkérdezettek közül többen kihasználják a mobilbank adta lehetőségeket. Volt, aki a vásárlási kedvezményeket emelte ki, más szerint az azonnali utalás az abszolút jolly joker. Ezeken kívül még számos egyéb funkció áll a rendelkezésünkre, például kártyás vásárlásainkat is pontosan tudjuk követni a tranzakciótörténetünkben. Ugyanakkor nem csak a különböző pénzmozgásainkat kísérhetjük figyelemmel, hanem

megtakarításainkat is áttekinthetjük, és lehetőségünk van betétek lekötésére is.

Szintén nagyon hasznos a postai QR-kódos csekkbefizetés funkció, ahol mindössze egy QR-kód befényképezésével ki tudjuk fizetni a számláinkat. Az applikáció ráadásul minden tranzakció után küld alkalmazásértesítéseket, tehát ha bármi történik a számlánkon, arról rögtön tájékoztatnak minket.

Igaza van annak, aki biztonsági okokból inkább nem használ mobilbankot?

Vannak, akik szkeptikusan állnak a mobilbankhoz, hiszen szerintük a digitális térben könnyebb az adathalászok és a csalók dolga. A szakértő szerint viszont

nincs ok aggodalomra.

„Az OTP Bank nem ismer kompromisszumot az online csatornák, így a mobilbank biztonságának tekintetében sem” – mondta el Kökény-Majer Anita, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztéséért felelős vezetője.

A legmagasabb technológiai szintű biztonság mellett folyamatosan tájékoztatják az ügyfeleket arról, hogy milyen visszaéléstípusok merülhetnek fel az adott időszakban. Ezzel kapcsolatban az alkalmazásban is elhelyeznek tájékoztató üzeneteket. Fontos megjegyezni, hogy az alkalmazás az egyes műveletek elvégzése előtt minden esetben kér ügyfélazonosítást. Ha tehát esetleg valakinek ellopják a készülékét, vagy elveszíti azt, egyáltalán nem kell megijedni. Mind a tranzakciók jóváhagyásához, mind a belépéshez

az ügyfél által kiválasztott jelszó vagy biometrikus azonosítás (arcfelismerés vagy ujjlenyomat) szükséges, így csak és kizárólag a tulajdonos tud hozzáférni a fiókjához.

Jövőbeni fejlesztések

Ahogyan az a videónkban is látható, gyakran felmerül számos egyéb funkcionális igény a mobilbankot illetően. A kamatok átláthatóbbá tételétől kezdve a saját költési limit beállításáig hallottunk ötleteket, melyekkel kapcsolatban Kökény-Majer Anita kiemelte, hogy az OTP Banknál

folyamatosan vizsgálják az ügyfelek visszajelzéseit, és mérlegelik azoknak a megvalósíthatóságát.

Egy mobilbank alkalmazás esetében nem lehet azt mondani, hogy véglegesen kész van. Mindig lesz olyan feladat, amin finomhangolni kell, vagy át kell alakítani. Az OTP Bank is ezt az elvet követi: folyamatosan fejlesztenek és bővítik az alkalmazást az újdonságokkal, kiemelten azokkal, amelyekre az ügyfelek is vágynak.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta. A tájékoztatás nem teljes körű, ezért további részletekről és feltételekről kérjük, tájékozódjon az OTP Bank fiókjaiban és honlapján közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk