Tudod, mit árul el rólad a Facebook-profilképed?

Állítólag az első benyomás valakinek a képeit nézegetve hasonlóan fontos, mintha élőben találkoznánk az illetővel.
M. Steinbach Annamária írása a 7köznapi pszichológia blogon, fotók: unsplash, Pixabay - szmo.hu
2017. december 28.


Link másolása

Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része és mindenkire tartozik.

Mindegyik kép egytől-egyig rólad mesél. Egy profilkép kiválasztása ezért fontos döntés lehet, mivel ennek az egyetlen képnek az a feladata, hogy bemutasson minket az internet világának. Facebook, Twitter, Instagram, mind-mind olyan közösségi felületek, ahol a nevünk mellett mindössze egy darab kép jelenik meg.

Nem hiába gondoljuk meg kétszer is, hogy milyen fotó mellett döntsünk. Nyilván olyat szeretünk választani, ami tényleg rólunk szól, és persze kicsit olyat is, ami arról mesél, hogy milyenek szeretnénk lenni, mit szeretnénk, hogy rólunk gondoljanak.

Hahó, én vagyok itt!

Amikor kiválasztunk egy képet profilképnek, nem magunknak választjuk, még ha el is szeretnénk magunkkal ezt hitetni. Hanem másoknak. Azoknak szeretnénk családcentrikusnak, intelligensnek, kedvesnek vagy éppen humorosnak tűnni, akik szembe jönnek velünk az interneten. Vannak olyanok, akik mindenáron hatni szeretnének a környezetükre, és vannak, akik kevésbé. Pont emiatt míg egyeseknek 100 selfie sem elég a tökéletes fotó megtalálásához, addig mások nem foglalkozva a minőséggel, vaktában lőnek egy képet magukról vagy bármiről, és már töltik is fel. Látszólag ez ellentmondhat annak, hogy mindenkinek fontos mások róla alkotott képe, de ne hagyjuk magunkat megtéveszteni, ha egy silány minőségű, alig kivehető kép jön velünk szembe egy online felületen.profilkep5

Tudat alatt az az ember, aki nem törődik a külsőségekkel, pont ezt akarja magáról mutatni, szó szerint is pont ezt a képet szeretné magáról "festeni". Tehát tudatosan vagy önkéntelenül, de a profilkép mögött bizony személyiségünk kopogtat, hogy végre megmutathassa magát.

Nézzük, mit árulunk el tudatosan, és – ami sokkal érdekesebb – tudat alatt magunkról:

Pszichológusok több mint 66 000 személy Twitter profilját elemezték, és megnézték a legtipikusabban előforduló motívumokat, színeket, kompozíciókat, arckifejezéseket, grimaszokat, hátha fellelhető valamilyen összefüggés a kép elkészítésének módja és tulajdonosának személyisége között. Ehhez pedig 434 személlyel felvették a Big Five személyiségtesztet is, amely a pszichológia egyik legjelentősebb személyiségmodellezője.

Ha a továbbiakban a saját profilképünket elemeznénk, az alábbi szempontokat kell majd figyelembe vennünk:

* Mi a fontosabb számunkra egy fotó posztolásakor: a minőség és, hogy a kép betöltse a funkcióját, azaz megmutassa, kik vagyunk vagy inkább az, hogy egy hangulatot, érzést továbbítsunk még akkor is, ha a kép nem éppen a legtökéletesebb minőségű? Fontos a tökéletesség?

* Fontos, hogy mosolyogjunk a képeken, vagy vállalunk egy negatívabb érzelmet is annak érdekében, hogy kreativitásunk kifejeződhessen?

* Mi a fontos: hogy mi legyünk csak a képen, vagy szívesebben mutatkozunk barátokkal, családtagokkal?

* A statikus vagy a mozgalmas képeket preferáljuk?

* A profilképünk inkább színes vagy inkább színtelen (csak néhány szín jelenik meg)?

* Szeretjük megmutatni magunkat a képeinken, vagy szívesebben pózolunk úgy, hogy ne látszódjon az arcunk (lehajtott fej, elfordulva, szemüvegben vagy más élőlény, tárgy által takarva)?

A nyitott emberek

Képeiket a magas esztétikai minőség, éles kontrasztok, telítettség jellemzi, és legritkábban alkalmaznak elmosódott, rossz minőségű fotót nem csak profiljukhoz, de úgy általában is. Érdekes módon azok az emberek, akikre jellemző a nyitottság, sokszor választanak olyan profilképet, ahol nem látszik arc, de a megoldásuk mindig kreatív, sokatmondó. Ehhez általában nonkonformista hozzáállás is kapcsolódik, ami szintén a nyitottságot, új dolgok kipróbálására való hajlamot erősítik. Meglepő, de ők azok, akik nem csak mosolyognak a képeiken, hanem nagyon gyakran az örömtől eltérő grimaszokat, akár negatív, félelmetes arcot vágnak fotóikon.

Nyitottságuk révén nem elsősorban megfelelni szeretnének, hanem kifejezni valamit magukból. A mosolygás, jókedv hiánya tehát érdekes módon nagy valószínűséggel nem a szomorúság, depresszió előrejelzője, hanem éppen a nyitottság indikátora lehet.

A nyitottság egy olyan faktor a Big Five személyiségmodellben, amely élmények, tapasztalatok, új ismeretek iránti nyitottságra utal. Minél nyitottabb valaki, annál nagyobb valószínűséggel jellemzőbb rá a fantáziadús, kreatív gondolkodás, a kifinomultság és a magas intellektus is.
profilkep4

A lelkiismeretesek

Profilképük általában színes, egészen világos és nagyon természetes hatású. Arcuk szinte mindig pozitív hangulatot tükröz, mosolyognak és minden vonásukban vidámak. Középpontban ők vannak, az ő kedves és tökéletes mosolyuk, hiszen ahogyan minden mást, ezt a képet is megtervezik, és biztosak abban, hogy jól fog sikerülni.

A lelkiismeretesség faktor a tervező attitűd, kitartás, célokért való küzdelem, felelősséghez való viszony intenzitását mutatja meg egy adott személyiségben. Az a személy, aki lelkiismeretes, megfontolt és óvatos, előre megtervezi lépéseinek következményeit, döntéseinek lehetséges kimeneteleit. Valószínűleg komoly és alapos ember, aki szorgalmas és felelősségteljes is egyben.

Az extravertált emberek

Nekik vannak a legszínesebb képeik, ha ránézünk, szinte vibrálnak. Sokszor választanak olyan profilképet, ahol többen vannak, és láthatóan jól érzik magukat a barátokkal, családdal. A fotókon gyakran mozgásban vannak, tevékenyek, sokszor sportolás közben készült képeket posztolnak. Azonban lehet bármilyen feltűnő a profilképük, a legtöbbször fotóik minősége átlag alatti. Ez is mutatja, hogy ők a lelkiismeretes típussal ellentétben nem a megvalósítás precízségére, hanem a minél több információra fektetik a hangsúlyt.

Az extraverzió a Big Five modell azon faktora, amely azoknál az embereknél kap magas értéket, akik társaságkedvelők, pozitív érzelmi beállítottságúak és többnyire magabiztosak is. Az introvertáltakkal ellentétben ők általában impulzívak és energiájukat a másokkal való együttlét növeli, nem pedig csökkenti. Sokszor dominánsak, és könnyedén kifejezik érzéseiket, legyen az akár kellemes vagy kellemetlen.
profilkep2

A barátságosak

Szintén színes, de sokszor homályos, fényes képek a kedvenceik. Az ő képeik általában az átlagnál rosszabb minőségűek, viszont képeiken szinte mindig mosolyognak, és pozitív hangulatot árasztanak. Mint ahogy az általános megnevezésük is mutatja, a kedves emberek általában vonzzák mások társaságát, így ők is gyakran vannak képeiken másokkal. Amiről feltűnhetnek az az, hogy a fotók sokszor kivehetetlenül zavarosak, életlenek, sokszor csak egy hangulat visszaadását célozzák meg. Lehet, hogy a képeik nem a legmutatósabbak, mégis ha rájuk nézel, tele van természetességgel és biztosan megmosolyogtat.

A barátságosság faktor méltán kapta ezt a nevet, mivel azoknál domináns ez a vonás, akiknek nagyon erős képességeik vannak a kapcsolatok fenntartására. Ha gondoskodásra, érzelmi támogatásra van szükségünk, ők lesznek az elsők, akik odalépnek hozzánk. Ezek a melegszívű, kedves emberek amellett, hogy általában nagyon udvariasak, általában kevésbé ingerelhetőek, sokkal türelmesebbek az átlagnál.

A neurotikusok

Ők azok, akik leginkább eltérnek a többi típustól, mivel egészen más fotókat posztolnak magukról, ha egyáltalán megteszik. Nem meglepő, hogy képeik egysíkúak és többnyire színtelenek, de maximum egy-két színt tartalmaznak, amik legtöbbször komorak. Előszeretettel választanak olyan képet, ahol nem látszik az arcuk, de ha mégis, akkor mellőzik a pozitív, vidámságot sejtető érzelmeket. Érdekes módon, képeiken nagyon gyakran szerepelnek állatok, feltehetően amiatt, mert nem szeretnek a középpontban lenni, így ez a figyelemelterelés egyik formája lehet.

Az érzelmi stabilitás vagy neuroticizmus faktor szélsőséges megmutatkozása az, ha valakinek gyakran vannak irreális, negatív gondolatai és indulatait nehezen kontrollálja. A neurotikus személy tele van szorongással, félelmekkel és önértékelési problémákkal.
profilkep1

Az arctalanok

Már csak egy típus maradt ki, ők pedig azok, akik jelen vannak a közösségi felületeken, de arctalanul, mivel nincsen profilképük. Milyenek vajon ők? Valóban arctalanok, vagy inkább szeretnek elbújni?

Szinte teljesen biztos, hogy őket sem hagyja hidegen mások véleménye, sőt, talán pont az attól való félelem az, ami miatt nem reprezentáltatják magukat fényképpel. Ők azok, akik feltehetően a legritkábban posztolnak magukról, de olvasnak és nézelődnek, tehát jelen vannak, csak arctalanul, a háttérben. Megtudjuk, ha a kutatóknak egyszer eszükbe jut felvenni ezt a kategóriát is a vizsgálataik sorába.

Ha érdekel a pszichológia közérthető nyelven, ne hagyd ki a 7köznapi pszichológia blogot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hogy melyik elektronikai eszköz fogyasztja a legtöbb áramot, ha a konnektorba dugva felejtjük
A tévé csak a második a sorban. Van azonban egy eszköz, ami kikapcsolás nélkül, stand-by állapotban ennek közel a tízszeresét fogyasztja.

Link másolása

Magyarországon a rezsicsökkentésnek köszönhetően egyelőre keveset érez a lakosság a Nyugat-Európában már egekbe szökő energiaárokból. Az Egyesült Királyságban naponta jelennek meg szakértők tanácsai arról, hogyan lehet spórolni például a csak ebben a hónapban esetenként több mint 50 százalékkal emelkedő elektromos árammal. A Mirrornak egy megtakarítási szakértő mondta el, melyik látszólag kikapcsolt állapotú elektromos eszközök fogyasztják a legtöbb áramot.

Natalia Lachim először a hűtőszekrényre hívta fel a figyelmet. Bár a fridzsidert valójában soha nem lehet kikapcsolni, mégis érdemes fejben tartani, hogy egy átlagos brit háztartás áramfogyasztásának több mint 12 százalékát ez a készülék adja. Az angoloknak az ételek és italok hidegen tartása 114 fontba (51 ezer forint) kerül évente.

Ellenben még ebből is lehet faragni, ha rendszeresen takarítjuk kívül és belül is a hűtőt. A folyamatosan karban tartott hűtőszekrény ugyanis optimálisan, egyben költséghatékonyan működik. Ehhez fontos, hogy időnként portalanítsuk, hogy a porszemcsék a rendszerbe jutva ne akadályozzák a működését. Ügyeljünk arra is, hogy a romlott élelmiszereket mindig dobjuk ki, így a készüléknek kevesebb energiát kell felvenni a hidegen tartáshoz.

Ennél is drágább mulatság az egyszerűen távirányítóval kikapcsolt televízió. A brit háztartások 98 százalékában soha nem húzzák ki a konnektorból a tévét, ami éves szinten majdnem 133 fonttal (60 ezer forint) dobja meg a villanyszámlát.

Ez sem a csúcsa azonban a felesleges pénzkidobásnak: a játékkonzolok a tévéhez képest is csak úgy zabálják az elektromos áramot. A stand-by állapotban tartás naponta akár 4,2 fontba (1900 forint) is kerülhet a kényelmes gamereknek.

A vizsgált tételek közül a legkisebb gondot a vízforraló jelenti. A bedugva felejtett készülék évente 30,66 fontba (13 900 forint) kerül egy angol családnak, míg a konnektorban tárolt telefontöltő átlagosan évi 20 fontért (9000 forint) maradhat az aljzatban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
Egy kutyakiképző szerint nem szabadna minden nap sétáltatnod a kutyádat
Niki French úgy gondolja, a napi kutyasétáltatás emberi találmány, és nem feltétlenül előnyös kedvenceink számára.

Link másolása

A legtöbb kutyatulajdonos számára a séta a kutyák napi rutinjának része, ami elengedhetetlen a kisállat jólétéhez. Niki French kutyakiképző, a STOP Walking Your Dog (Ne sétáltasd a kutyádat) című könyv szerzője azonban úgy gondolja, hogy ez egy elavult szokás - a Mirrornak árulta el, hogy miért.

Niki arra biztatja az embereket, hogy 30 perces napi sétájukat helyettesítsék alternatív tevékenységekkel, amellyel még jobban ösztönözik kedvenceiket.

„Lehet, hogy meglepő, de a hagyományos séta emberi találmány, és sok kutya számára nem hasznos” – mondja a szakember.

"Ha a sétaidőt otthoni edző játékokkal helyettesítjük, a kutyák elsajátíthatják azokat a készségeket, amelyek hiányoznak a nyugodt és boldog élethez"

– tette hozzá.

Niki szerint a közhiedelemmel ellentétben a viselkedési nehézségekkel küzdő kutyák izgatottabbak lehetnek, ha túl sok mozgással próbáljuk kifárasztani őket. Ő a saját bőrén tapasztalta a változásokat: van egy Bodie nevű, kétéves mentőkutyája, aki állítása szerint a kevesebb sétának és több játéknak köszönhetően szembetűnően nyugodtabb lett.

"Ha a séták több mint fele stresszes a kutyának vagy neked, akkor itt az ideje, hogy valami mást csinálj”

– tanácsolja a kutyakiképző, aki szerint inkább olyan jutalmazó játékokra kell összpontosítani, mint a homokozó ásása, a kartondobozokkal való játék vagy a bújócskázás.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
Orvosi kannabisz: mire jó, hogyan juthatunk hozzá?
Kannabisz – üldözendő drog, gyógyszeralapanyag, esetleg csodatevő gyógynövény? Utánajártunk a népszerű növénnyel kapcsolatos tudnivalóknak.

Link másolása

A kannabiszról mindenféle túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a leginkább megosztó növény a világon. Nézzük, mégis mik azok a tulajdonságai, amik miatt egyre több ember használja a kannabiszt és a belőle előállított készítményeket a mindennapokban.

Mire használhatjuk az orvosi kannabiszt?

A növényt már az ókori Kínában is alkalmazták gyógyászati célra, de a magyar gyógyszerkönyvekben is szerepelt egészen 1934-ig. A kannabisz tilalma miatt hosszú ideig nélkülözniük kellett a betegeknek a növényt, de az utóbbi évtizedekben ez a trend megfordulni látszik, egyre több országban legalizálják az orvosi kannabiszt, és ezzel együtt a hatásait vizsgáló kutatások száma is folyamatosan növekszik.

Az orvosi kannabisz felhasználási területei rendkívül szerteágazóak, ezek közül a legelterjedtebbek az alábbiak*:

Fájdalomcsillapítás **

Epilepszia tüneteinek kezelése ***

Kiegészítő kezelés daganatos betegségek esetén ****

Alvásminőség és a közérzet javítása *****

Relaxáció, stresszcsökkentés

Orvosi kannabisz Magyarországon?

Az orvosi kannabisz hatóanyagai az ún. kannabinoidok. A két legismertebb kannabinoid a THC (tetrahidrokannabinol) és a CBD (kannabidiol), de a tudomány száznál is több hasonló vegyületet ismer (CBG, CBC, CBN stb.).

A kannabisz virágzata, valamint a 0,2%-nál több THC-t tartalmazó kender kivonatok nem értékesíthetőek Magyarországon, így az orvosi kannabisz hazai legalizációja sajnos még várat magára. Legálisak viszont a kannabisz olajok, vagy ismertebb nevükön CBD olajok, amelyek szintén tartalmazzák a kannabiszban megtalálható kannabinoidok jelentős részét.

A legfontosabb különbség az orvosi kannabisz és a CBD olajok között, hogy utóbbiak maximum 0,2% THC-t tartalmazhatnak, így azok bódító hatást biztosan nem fognak kifejteni. Folyamatosan zajlanak a kutatások a CBD hatásaival kapcsolatban is – bár néhány jótékony hatást már klinikai kutatások is igazoltak, illetve léteznek CBD-t tartalmazó szklerózis multiplex- és epilepszia gyógyszerek, fontos megjegyezni, hogy maguk a CBD olajok nem gyógyszerek, és nem is helyettesítik a gyógyszeres kezeléseket.

A legjobb kannabisz olajok Magyarországon

Amennyiben úgy döntesz, hogy Te is szívesen felfedeznéd a kannabisz termékek hatásait, fontos, hogy vásárlás előtt megfelelően tájékozódj, hiszen sajnos rengeteg rossz minőségű CBD olajjal találkozhatsz.

Az itthon elérhető kannabisz olajok közül 2 márkát szeretnénk a figyelmedbe ajánlani:

Medihemp

A Medihemp az egyik leginkább elterjedt CBD márka Magyarországon, az osztrák gyártó termékeit ezrek használják nap mint nap. CBD olajaik THC-t szinte egyáltalán nem tartalmaznak, jelentős mennyiségben találunk viszont bennük CBDA-t, aminek a kedvező hatásaival kapcsolatban az utóbbi időszakban több tudományos publikáció is napvilágot látott.

A Medihemp CBD olajok 500 mg-tól egészen 3000 mg-os kiszerelésig többféle erősségben kaphatóak, így biztosan megtalálod közöttük a számodra megfelelőt.

Meliora

A Meliora CBD olajok Svájcban készülnek, a CBD tartalmáért nemesített bio kannabiszból. Az alapanyagként használt svájci kannabisznak köszönhetően ezek a teljes spektrumú olajok a CBD mellett tartalmaznak közel 0,2% THC-t, CBG-t, CBC-t, valamint számtalan terpént és flavonoidot. Az összetételt igazoló labortesztet Te is meg tudod nézni vásárlás előtt, így ezekkel a kannabisz olajokkal biztosan nem lőhetsz mellé!

Ha kannabisz olajat keresel, ajánljuk a Hemp Health webáruházat, ahol többek között a fent említett 2 márka termékeit is megtalálhatod, számtalan más érdekesség (kender különlegességek, CBD kozmetikumok, CBD kapszulák) mellett. A termékeket személyesen is megvásárolhatod Budapesten, a CBD Corner by Hemp Health üzletben.

Források:

* https://www.health.harvard.edu/blog/medical-marijuana-2018011513085

** https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5549367/

*** https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6514832/

**** https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6387667/

***** https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
Itt a súlyzós edzést végzők új tömegsportja, a Scitec Power Challenge
A Budakalászi Sportcsarnokban fiatalok és idősebbek, férfiak és nők, valamint kezdők és haladók bizonyították be, hogy a súlyzós edzés is lehet tömegsport.

Link másolása

Március 26-án sikerre éhes sportolókkal telt meg a Budakalászi Sportcsarnok. A súlyzós edzés szerelmesei gyűltek itt össze, hogy szembenézzenek a legfélelmetesebb ellenféllel, önmagukkal. Mindezt pedig egy egészen új és friss sportág, a második alkalommal megrendezett Scitec Power Challenge keretében tették, ahol fiatalok és idősebbek, férfiak és nők, valamint kezdők és haladók bizonyították be, hogy a súlyzós edzés is lehet tömegsport.

Nem kell más, csak legyél önmagad legjobb változata!

A Scitec márka a „Make a Difference” szlogenen keresztül alapvetően az edzőtermi edzést életvitelszerűen komolyan gondolókhoz szól, arra ösztönzi az embereket, hogy önmaguk legjobb változatai legyenek és ezáltal másokat is inspirálhassanak. Nincs még egy olyan brand, amely ennyit tett volna a súlyzós edzés népszerűsítéséért. Nemcsak szimplán szponzorál, hanem magával a sportággal is foglalkozik, versenyeket szervez és 25 éve töretlen a lelkesedése a testépítés iránt. Nem csoda, hogy nemrég egy új sportágat is bevezettek a súlyzós edzés szerelmeseinek, ez a Scitec Power Challenge, amelyben egyvalakit kell legyőzni, önmagadat.

A verseny, ahol a hobbisportolóknak is teremnek babérok

A testépítő versenyektől és az ezzel járó színpadi szerepléstől sokan idegenkednek, nem beszélve arról, hogy még egy kezdő szintű megmérettetéshez is komoly edzésmúltra lehet szükség. Egy erőemelő versenyen pedig demoralizáló lehet azok fölénye, akik évek óta űzik a sportot, és földi halandó számára felfoghatatlan súlyokat mozgatnak meg játszi könnyedséggel. A Scitec Power Challenge azonban több, mint egy erőemelő verseny, és semmiképpen sem testépítő verseny, mégis, a súlyzós edzést végző hobbisportolók számára kiváló lehetőséget teremt arra, hogy megméressék magukat. Itt nem kell haladónak lenni, nem kell kiváló genetikai adottságokkal rendelkezni, és nincs szükség színpadi szereplésre sem. Hovatovább, nem kell másokhoz hasonlítani magunkat – csakis saját magunkkal kell versenyezni!

Hiszen a Power Challenge lényege, hogy életkor és testsúly alapján kalkulált, amatőr szinten, ha nem is simán, de reálisan teljesíthető célszámaival pont olyan célt tud adni, amiért úgy tudnak a versenyzők küzdeni, hogy nem kell azt érezniük, hogy hosszú évekbe telik, mire egyáltalán oda tudnak állni versenyezni, hogy aztán a dobogó közelébe se kerüljenek a nagyok mellett. Itt saját mentális és fizikai korlátainkat legyőzve, és saját, korábbi teljesítményünket túlszárnyalva érhetjük el az életkorunknak, testsúlyunknak és felkészültségi szintünknek megfelelő kategóriában a kitűzött célunkat.

Mi motiválja az itt indulókat?

Miért kiváló lehetőség ez ugyanúgy egy diáknak, mint egy többgyerekes, dolgozó családapának? Mi lehet a közös abban a több száz, teljesen vegyes korú és nemű indulóban, akik beleállnak egy ilyen kihívásba? Nos, lehet ez egyszerű bizonyítási vágy, önmagunk vagy akár mások előtt. Van, aki folyamatosan keresi a lehetőséget, hogy még jobb legyen, és ez a verseny egy kiváló erőpróba arra is, hogy felmérjük, hol is tartunk az úton. De lehet, hogy valaki csak az élményt keresi, ahol több száz sportolóval együtt rezdülve-lélegezve tölthet el egy napot.

Az alábbi videóban végigkísérjük az egyik indulót, aki történetesen a Scitec Nutrition csapatát is erősíti, így nemcsak saját motivációjáról hallhatunk pár szót, hanem arról is, hogy a Scitec Nutritiont mi motiválta arra, hogy beálljon a rendezvény mögé fő támogatóként. Természetesen a versenyen készült hangulatképek sem maradnak el. Figyelem: a videó második felében az emberi akarat, elszántság és küzdeni akarás különösen magas koncentrációban látható, így a komfortzónájukból kitörni NEM akarók számára megtekintése csak kellő óvatossággal javasolt.

VIDEÓ: Scitec Power Challenge - A súlyzós tömegsport

Több mint 5000 ismétlés guggolás, fekvenyomás és felhúzás egy nap alatt

A komplett kategóriában öt versenyszámban, összesen 100 ismétlés teljesítésével lehetett arany minősítést szerezni, de akár gyakorlatonként is ki lehetett próbálni az erőpróbát. A versenyzők összesen 5618 ismétlés guggolást, 5051 ismétlés fekvenyomást, 5652 felhúzást, 4205 mellről nyomást teljesítettek, és összesen 1109-szer húzták fel magukat a bírák szigorú tekintete előtt. Az indulók összesen 206 arany, 51 ezüst és 15 bronz minősítést szereztek. A legfiatalabb induló 14 éves volt, a legidősebb pedig 74 éves. 70 nő és 116 férfi mérte fel az erejét a versenyen. Minden szempontból elmondhatjuk tehát, hogy itt szó szerint bárki elindulhatott, aki késznek érezte magát az erőpróbára!

Hova tart a Scitec Power Challenge?

„Hiszünk abban, hogy az a hozzáállás, amit egy ilyen kihívásra való felkészülés közben, és magán a versenyen elsajátítanak az indulók, az élet minden területén kamatoztatható. Ilyenformán nemcsak a fizikumunkban, az egészségi állapotunkban, de az élet minden területén pozitív változást tudunk hozni, és pozitív példával szolgálhatunk mindenki számára” – árulta el Nagy Szabolcs, a Scitec marketingvezetője, aki azt is hozzátette, hogy a Scitec Power Challenge idei versenye még csak a kezdet volt, hiszen a szervezők hosszú távú célja, hogy a frissen megalapított új sportág minél szélesebb körben ismert és elismert legyen, és az új tömegsporton keresztül a súlyzós edzést még a korábbinál is szélesebb réteggel megszerettessék. A cél az, hogy egy olyan sportünneppé nője ki magát, amely megkoronázza mindazok erőfeszítéseit, akik akár hosszú hónapokon át edzenek azért, hogy túlszárnyalják saját korábbi teljesítményüket, így legyőzve önmagukat.

Link másolása
KÖVESS MINKET: