ÉLET-STÍLUS

Négy motiváló gondolat az életmódváltáshoz

Sikertörténeteket mutatunk be előtte-utána képekkel és motiváló gondolatokkal, amik neked is segíteni fognak

Link másolása

Az életmódváltás sikerének legfőbb titka az elszántság és az akaraterő. De mi van akkor, ha – egyébként teljesen természetes módon – nehézségek adódnak, lelki gödörbe kerülünk és már éppen ott tartunk, hogy feladnánk? Négy motiváló gondolatot hoztunk olyan emberektől, akik már sikerre vitték életmódváltásukat. Bátorító gondolataik neked is segíteni fognak, ha éppen úgy érzed, elakadtál és jól jönne egy kis segítség.

Nincs mit szépíteni, az életmódváltás kőkemény meló: a helyes táplálkozás és a rendszeres sport mellett a céltudatosság, az akaraterő és a következetesség is mind kellenek a sikerhez. De néha mindannyian elfáradunk az úton, ilyenkor kell mások tapasztalataiból és szavaiból erőt meríteni. A BioTechUSA 2020 Legnagyobb átalakulója verseny négy különdíjasának sikertörténetét mutatjuk be előtte-utána képekkel és motiváló gondolatokkal, amik neked is segíteni fognak, hogy ne add fel és higgy magadban!

Egyél jókat

„Napi ötszöri étkezés, finom, kedvemre való ételek és sok süti fogyasztása mellett fogytam le. A fő változás az alapanyagokban, az étkezések gyakoriságában és a mennyiségekben mutatkozik meg.” Piszker Ivett életmódváltása először „csak” a fogyásról szólt, mostanra azonban már az egészség került a középpontba számára. A kiegyensúlyozott táplálkozás gyorsan látványos eredményt hozott, hiszen már 1 hónap után mínusz 10 kg-mal csökkent a testsúlya, mostanra pedig 54 kg a 156 cm-es magasságához képest. Az új életmód teljesen beszippantotta, ahogyan ő fogalmaz, kicsit megszállott lett. Elvégzett egy tanfolyamot, ahol életmód- és táplálkozási tanácsadást, illetve sporttáplálkozást, táplálkozáskiegészítést tanult.

Keress egy célt és nagyon akard

„Legyen egy cél. Egy messzi nagy cél és közben állj meg az ellenőrző pontoknál, vegyél egy nagy levegőt és ne add fel, bármennyire is nehéz. Ha van egy gyenge hét (edzés, félrekajálás) ne dobj el mindent. Rázd meg magad és hajrá tovább! Keress számodra motiváló embereket és biztos vagyok benne, hogy szívesen segítenek majd.”

Forray Zoltán mozdonyvezető, elsősorban izomépítés volt a célja, mikor belevágott az életmódváltásba, majd a testzsír százalékát szerette volna csökkenteni. Céljai elérésében felesége, Melinda nagy segítségére volt, aki korábban nagyobb súlyfeleslegtől szabadult meg. Az immáron fitt család szeretne jó példát mutatni gyermeküknek és minél hosszabb és teljesebb életet eltölteni vele egészségben.

 

Nincs olyan, hogy majd holnap

„Ha akarsz valamit, akkor fejben azonnal át kell állni és nyomni ezerrel, különben nem sok esély lesz a változásra. Ne mondd mindig, hogy majd holnap meg majd jövő héten meg január 1-jén. Akaraterő, kitartás és türelem, a többi meg majd adja magát!”

Scherer Martin hónapok kemény munkájával 112 kg-ról 78 kg-ra fogyott. A háromműszakos munkarend mellett nehéz mindig motiváltnak maradnia, de a rekordok őt igazolják. Egyik napról a másikra lett elege saját tükörképéből, beiktatta a mozgást a mindennapjaiba és a táplálkozására is elkezdett tudatosan odafigyelni. Egyre jobb időket és távokat teker és fut, ma már a több mint 200 km tekerés, vagy épp a félmaratonok tempósabb lefutása sem okoz neki gondot. A következő nagy cél pedig egy maraton teljesítése.

Adjanak erőt a változások

„Látom, hogy minden nap képes vagyok arra, hogy jobb, erősebb és gyorsabb legyek. Motiválnak a folytonos apróbb sikerek, elismerések, ahogy az emberek hozzáállása, magatartása jó irányba változik velem szemben. Eközben én is motiválok másokat azzal, hogy szimplán azt csinálom, amit szeretek, még akkor is, ha nem vagyok hozzá jó passzban.”

Szabó Milánnak 104 kg-nál lett elege a megszokott, lusta, túlsúlyos és mentálisan gyenge életéből, bizonyítani akart mindenkinek, de legfőképpen önmagának. Diétával és mozgással 26 kg-ot sikerült leadnia, mostanra az edzések teljesen az élete részévé váltak és saját tapasztalatai megosztásával szívesen segít másoknak is céljaik elérésében.

Ivett, Zoltán, Martin és Milán átalakulása bárki számára példaértékű. Ha neked is van egy célod: ledobnál pár pluszkilót, vagy szálkásítanál, esetleg éppen izmosodni szeretnél, a BioTechUSA Lifestyle Programja segít célod elérésben! A szakemberek által összeállított online életmód programban egy kérdőív kitöltése után személyre szabott tanácsokat és megoldásokat kapsz, az ingyenes Facebook csoportban pedig az inspiráló tartalmak mellett a közösség motiváló ereje is segít majd céljaid elérésében.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Melyik testrészedet mosod meg először fürdéskor? Sokat elárul rólad a válasz
Gondold végig, és nézd meg, valóban igazak-e rád ezek a jellemzők!
Címkép: Unsplash - szmo.hu
2022. szeptember 29.


Link másolása

Megfigyelted már, hogy amikor fürdesz, a tested melyik részén kezded a tisztálkodást? Ha nem, akkor érdemes, mert sokat elárul arról, milyen ember vagy - legalábbis egy kameruni író, coach szerint, aki a TikTokon tett közzé egy videót erről.

• Ha az arcodat mosod meg először, amikor a zuhany alá állsz vagy a kádba ülsz, akkor sokat törődhetsz azzal, mit mondanak és gondolnak rólad mások.

• Ha a karoddal és a lábaddal kezded a fürdést, azt azt jelenti, hogy nagyon szerény, alázatos, dolgos ember vagy. A végtagok ugyanis az erőt és az ellenállóképességet szimbolizálják. De az is jellemző rád, hogy nagyon beszédes vagy, jól ki tudod fejezni magad.

• Ha a nemi szervedet az első, akkor valószínűleg visszahúzódó, szégyenlős vagy, és azt is jelentheti, hogy nincs elég önbizalmad, és nehezedre esik kiállni magadért. Ugyanakkor az is elmondható rólad, hogy gondoskodsz arról, hogy a körülötted lévő emberek jól érezzék magukat.

• Ha a mellkasodat mosod meg először, az azt jelzi, hogy jól érzed magad a bőrödben, gyakorlatias és független ember vagy. Jellemző rád még, hogy ambiciózus vagy, és másokat is arra ösztönzöl, hogy tegyenek a céljaikért.

• Ha hajmosással indítasz, az azt jelentheti, hogy a rend és a fegyelmezettség megszállottja vagy. Gyakorlatias vagy és mindenről határozott véleményed van.

• Ha a nyakaddal és a válladdal kezdesz, akkor minden bizonnyal nagyon szorgalmas, hiszen ezek azok a testrészek, amelyekre a leginkább hatással van a stressz. És valószínűleg azért stresszelsz, mert mindig hajtod magad, és túl sok terhet veszel a válladra. Azt is elmondható rólad, hogy versengő típus vagy, és mindig te akarsz lenni a falkavezér.

• Ha a hátadat mosod meg elsőként, az azt bizonyítja, hogy gyakran nézel a hátad mögé, vagyis nehezen tudsz megbízni emberekben, és nem engedsz be könnyen idegeneket az életedbe. Ennek oka egy múltbéli traumatikus élmény is lehet.

Bernice Angoh videóját már közel 900 ezren látták és 63 ezernél is több lájkot kapott. A legtöbben azt írták, hogy hajmosással szokták kezdeni a zuhanyzást, és nem is gondolták, hogy ez nem mindenkinek evidens. Mások pedig olyan testrészüket mossák meg először, amelyekről nem volt szó a videóban, például a hasukat, a hónaljukat vagy a talpukat. A kommentelők közül többen is magukra ismertek a jellemzésekben.

@iam_magic9♬ original sound - Mystic | Healer | Author


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
Kipróbáltuk, mennyit lehet spórolni a bevásárlásnál Tesco Clubcarddal
Hogy mennyit sikerült spórolni a kasszánál? A cikkben található kisfilmünkből kiderül!

Link másolása

Az infláció hatása otthonainkba is beférkőzött, az energiaárak emelkedése mellett az élelmiszerekért is egyre többet kell fizetnünk. Szinte mindenki megérezhette, és tapasztalhatja is mindennap az egyre növekedő árak hatását.

Ilyen körülmények között különösen fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogyan takaríthatunk meg minél több pénzt a bevásárláson. Bizony az élelmiszereken is lehet spórolni, csupán meg kell találni a megfelelő módszert rá, hogy az embernek ne legyen hiányérzete.

A Tesco Clubcard programja pont ezt a célt segíti. Az áruház hetente több száz árucikket kínál kedvezménnyel a hűségkártyával rendelkezőknek, ez pedig jelentős megtakarítást jelent akár már a legkisebb bevásárlás esetén is.

Megkérdeztük tehát a Tescóban vásárlókat, hogy ők milyen tudatosan figyelik a Clubcard által nyújtott kedvezményeket. És hogy nekünk mennyit sikerült spórolni a kasszánál? Kisfilmünkből ez is kiderül!

„Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi inflációs környezet milyen kihívásokat jelent a háztartásoknak, ezért is segítjük őket abban, hogy a lehető legkedvezőbb áron vásárolhassanak be. Clubcard-áras termékeinket sokan keresik, ezért is bővítettük ki ezen árucikkek körét, így lojális vásárlóink még tovább csökkenthetik kiadásaikat.

A Clubcard programban a vásárlók minden elköltött 100 forint után 1 pontot kapnak, amit az alkalmazásban akár azonnal utalványokra válthatnak. A Clubcard applikáció segítségével bárhol, bármikor könnyedén nyomon követhető a pontok és utalványok alakulása, és személyre szabott digitális kuponok is elérhetők vele. A nyugdíjasok pedig ezen felül minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat” – mondta Szilva Mónika, a Tesco-Global Zrt. vásárlási élményért felelős igazgatója.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
6 mindennapi dolog a lakásban, ami káros az egészségre
Talán nem is gondolsz rá, de az illatos és patika tisztaságú lakásnak bizony ára van.

Link másolása

A Pár perc az egészségért egy interaktív blog, ahol egészségügyi témákról és lelki problémákról olvashatsz, ahol közérthető nyelven írja le a szerző a betegségeket, illetve a lehetséges kiegészítő kezelések útmutatóként szolgálnak. A cél a betegség kialakulásnak megelőzése, ennek érdekében Szilvia az egészségre fókuszál, hogy ne akkor kezdj vele foglalkozni, amikor már baj van!

A jó illatnak ára van

A lakásunk levegője akár ötször szennyezettebb lehet, mint amit a szabadban lélegzünk be. És ne felejtsük el, hogy időnk nagy részét bent töltjük el. A levegő minősége nagy hatással van az egészségünkre, és bár a tüneteket nem azonnal érezzük, de évekkel később jelentkezhetnek.

A legtöbben szeretjük, ha otthonunkban friss, jó illat uralkodik, ezért előszeretettel alkalmazzuk a különböző divatos illat gyertyákat, diffúzorokat, lakás spray-ket, melyek sajnos károsak lehetnek az egészségre. Nyomokban tartalmaznak veszélyes vegyi anyagokat, bár elvileg kis mennyiségben, azért óva intenek a szakemberek attól, hogy túlzásba vigyük bármelyik használatát. Nem kell lemondanunk a kellemes illatokról, biztonságosan frissítsük fel otthonunkat természetes illóolajok használatával.

A konyha tele van műanyaggal

A műanyag tárolóedények gyakran tartalmaznak káros vegyi anyagokat, például BPA-t, melyek újra melegítéskor beszivároghatnak az ételbe. A (kemény és törésállóként forgalmazott) polikarbonát műanyag termékek, mint például az újra felhasználható vizes palackok szintén tartalmaznak BPA-t, ami növelheti a rák és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Amikor csak lehetséges kerüljük a műanyagot, és válasszunk üveg tárolóedényeket vagy a rozsdamentes acél vizes palackokat.

Párásító berendezések

A párásító berendezések egészségesebbé teszik a levegőt, de lehet, hogy pont az ellenkezőjét érjük el vele, ha nincs megfelelően, rendszeresen tisztítva. A párásítóban idővel a penészgomba elszaporodhat, főleg ha víz marad benne, és a spórák szétszórodhatnak a levegőben. Naponta cseréljük ki a párásító vizét, használjunk desztillált vizet, tisztítsuk meg a gépet rendszeresen a gyártó utasítása szerint. Figyeljünk oda a szűrők cseréjére is.

Szivacsok

A mosogatószivacs olyan baktériumokat tartalmazhat, mint a szalmonella. Egy tanulmány kimutatta, hogy ha a szivacsot két percig a mikrohullámú sütőben hagyjuk, akkor a baktériumok 99 százaléka elpusztult.

Matracok, kárpitok

A matrac a poratkák „melegágya”, mely allergiát és asztmát válthat ki. Az apró kártevők, amelyek az ember elhalt hámsejtjeivel táplálkoznak, szeretnek megtelepedni és befészkelni az ágyneműbe. A legfontosabb dolog a poratkák elleni küzdelemben, hogy a matrac felett legyen matracvédő huzat, az ágyneműt pedig gyakran cseréljük.

Fertőtlenítőszerek túlzott használata

A fertőtlenítőszerek elősegíthetik az antibiotikum-rezisztens szuperbaktériumok szaporodását, emellett sok összetevőjük káros az emberi egészségre és a környezetre. A rutinszerű tisztítás nem igényel fertőtlenítést, egyszerű szappan és víz elegendő a legtöbb háztartási szennyeződés eltávolításához. Ecettel vagy szódabikarbónával pedig csodát lehet tenni.

Ha fontos számodra, hogy egészségesen élj és fokozott figyelmet fordítasz a megelőzésre, keresd a Pár perc az egészségért blogot a Facebookon is!

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
6 tipp, amivel csökkentheted a gázfogyasztásodat
Összegyűjtöttünk néhány ötletet, hogyan tudsz takarékoskodni vele!

Link másolása

Beköszöntött az ősz, és a távolba tekintve láthatod, hogy lassan, de biztosan lopakodik be az életedbe a fűtési szezon kezdete is. Érdemes tehát előre gondolkodni, hogyan tudnál csökkenteni a fogyasztásodon, hiszen soha nem volt még olyan drága a gáz a kontinensen, mint most. Cikkünkben ebben szeretnénk segíteni, összegyűjtöttünk néhány ötletet, hogyan tudsz takarékoskodni vele!

1. Fontos a rendszeres karbantartás!

Sokan nem is gondolnák, de a nem megfelelően karbantartott fűtésrendszer is okozhat felesleges többletfogyasztást. Még most is érdemes szakembert keresned, aki átnézi fűtésrendszeredet, és elvégzi az évente ajánlott biztonsági ellenőrzést.

2. Hagyd szabadon a fűtőtest környékét

Ahhoz, hogy a fűtésed hatékony legyen, fontos, hogy a meleg egyenletesen tudjon körbe áramlani az egész szobában. Bár általában senki sem szokott a fűtőtest tetejére, vagy közvetlen elé, mellé pakolni semmit, egy túlzsúfolt szobában már könnyen előfordulhat, hogy akár egy nagyobb fotel kerül a radiátor elé. Egy nagyobb bútordarab akkor is akadályozhatja a meleg áramlását, ha nem közvetlenül a fűtőtest előtt van, ezért lehetőség szerint kerüld az ilyen eseteket.

 

3. Ha megoldható, használj kevesebb helyiséget

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy télen az egész családnak egy szobában kell laknia, de érdemes felülvizsgálni, mely helyiségek használatáról tudsz lemondani a téli hónapokban. Főként a nagy házakra jellemző, hogy tényleg minden tevékenység számára külön helyiséget tartunk fent. Ilyen például a dolgozószoba, amit, ha nem dolgozunk túl gyakran home office-ban, akkor télen felesleges fűteni. Erre az időre inkább tedd át munkaállomásodat a nappaliba vagy a hálószobába.

4. Cserélj nyílászárókat és szigetelj!

Természetesen a fenti praktikák azoknak hasznosak, akiknek nincs most lehetőségük hőszigetelésre vagy fűtéskorszerűsítésre, mindenképp érdemes azonban ezekről is szót ejtenünk, hiszen ezek az igazán hatékony módszerek a gázszámla csökkentésére. Ha választani kell, érdemes a nyílászárócserével kezdeni, már ezzel is rengeteg energiát megtakaríthatsz. Emellett a külső hőszigetelés, és a födémszigetelés is fontos lehet. A munkálatok megkezdése előtt azonban érdemes már kora ősszel, egy hűvösebb napon hőkamerás mérést is kérni!

5. Korszerűsítsd a fűtésedet!

Ha eddig konvektoros fűtésed volt, mindenképp érdemes fűtéskorszerűsítésbe fogni, de ha csak egy sima cirkó kazánnal rendelkezel, már akkor is sokat spórolhatsz, ha kondenzációs kazánra váltasz. A kondenzációs kazánok a fűtés során keletkező füstgázban lévő hőenergiát hasznosítják, ezért sokkal gazdaságosabbak, mint a hagyományos kazánok. A forró füstgázban lévő energiát egy hőcserélő segítségével nyerik ki, mégpedig a nevükhöz hűen úgy, hogy az eddig a kéményen keresztül szabadba távozó vízgőzt kondenzálják, lehűtik, miközben a hőenergiát a keringetett fűtővíznek adják át. Hatásfokuk ezáltal az eredeti fűtési rendszer megtartása (radiátorok, padlófűtés) megtartása mellett is akár 30-40 százalékkal jobb lehet egy régi, nem kondenzációs kazánhoz képest. Kombi üzemmódban képesek melegvizet adni önállóan, de indirekt tároló tartállyal és napkollektorokkal is képesek az együttműködésre.

Abban az esetben, ha alacsony energiaigényű, jól szigetelt házról van szó és közép-, vagy hosszú távban gondolkoznál, akkor a hőszivattyú a leggazdaságosabb választás. Egy levegő-víz hőszivattyú esetében akár ~40% os üzemeltetési költséget is meg lehet takarítani egy gázkazánnal szemben. Mindezek mellett a hőszivattyúval fűteni és hűteni is lehet, illetve napelemes áramtermeléssel kiegészítve akár önfenntartó is lehet az épület fűtése.

A hőszivattyús rendszereknek hátrányai is vannak: talán a legnagyobb, hogy jelenleg még a legnagyobb gyártók sem képesek kielégíteni az igényeket a kiugró kereslet miatt, illetve beruházási költség szempontjából a legnagyobb pénzügyi ráfordítást igénylik (elektromos rendszer fejlesztés, beüzemelési költségek).

6. Fűts klímával, H tarifával!

Kiegészítő fűtésként, un. split-klímák telepítésével rengeteg időt és bosszúságot takaríthatsz meg. A klímával való fűtés azért is válik elterjedté, mert igen kedvező fenntartási költséggel, illetve megtérülési költséggel számolhatunk. Nagyon kevesen tudják, hogy a légkondicionálók, vagy klímák tulajdonképpen szintén megújuló energiát is felhasználó hőszivattyúk. Ha lehetőségünk van napelemes rendszer használatára, gyakorlatilag 0 Forintra ki lehet hozni az energia számlát, hiszen a villanyköltségen felül tényleg semmi egyebet nem kell fizetni.

De az elektromos szolgáltatók is méltányolják a légkondiciónálóval való fűtést, ezért október 15. és április 15. között kedvezményesen, fél áron biztosítanak elektromos áramot ezen berendezések üzemeltetéséhez. (H tarifa). Ezek a készülékek, mivel a helyiség levegőjét fűtik, nem igényelnek költséges átalakítási munkálatokat a meglévő fűtési rendszeren. Természetesen nem elhanyagolható szempont, hogy ilyen készülékek telepítése otthonunk komfortját tovább növeli, hiszen nyáron a hűtés is megoldott. Mint mindennek ezeknek a rendszereknek is van hátránya: a szűrők és a teljes rendszer fokozott ellenőrzést igényel, hiszen ellenkező esetben a levegőminőségünk fog romlani. A fűtésre optimális klímák -15 vagy -20 fokos külső hőmérsékletig tudnak fűteni, alatta már nem. A mi éghajlatunkon alkalmanként előfordulhat ettől hidegebb is, így mindenképp szükség van valamilyen biztonsági megoldásra, amit abban a néhány napban használhatunk, amikor túl hideg van kint. Arra szintén fontos felhívni minden hőszivattyú kapcsán a felhasználók figyelmét, hogy ezen berendezések mindegyike – a működési elvükből adódóan – veszít hatékonyságából a külső hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan.

Link másolása
KÖVESS MINKET: