Megnyílt a Future Park, a világ legmodernebb tudományos játszótere
Korábban a főváros különböző épületeiben, alkalomszerűen és időszakosan bukkant fel egy-egy külföldről érkező nagy kiállítás. Az újonnan nyíló Andrássy Élményközpont a főváros szívében egy olyan centrummá válik, amelyben egymást követik majd a világ legizgalmasabb, változatos élményeket felvonultató kiállításai. Az új Élményközpont június 1-én nyílt meg a Future Park című interaktív kiállítással.
A világ számos pontját megjárt, izgalmas, interaktív kiállítás négy hónapig vár benneteket. A japán szakemberek által megálmodott, Magyarországon most bemutatkozó interaktív élményközpont egy varázslatos világba kalauzol el. Az Andrássy Élményközpont üzemeltetője a TulipánTündér Produkció, amely a Játékkészítőt, az Álomutazót, a The Champion – A Bajnok kiállítást, a Gooól! kiállítást, a Gateway to Space kiállítást és a Living dinosaurs – Őskori állatkert kiállítást is elhozta hazánkba.
A tárlatot az élet különböző területein tevékenykedő japán szakemberek csoportja, a teamLab dolgozta ki. A 2001-ben alapított művészeti kollektívában művészek, programozók, mérnökök, számítógépes animátorok, matematikusok, építészek, webes és nyomdai grafikus tervezők, szerkesztők dolgoznak.
A helyszínen összesen 8 játék található, amiket egyesével teremről teremre lehet bejárni. A Future Park leginkább az óvodásokat és kisiskolásokat célozza meg, de felnőttként is jó móka lehet, és nem csak a gyermeklelkűeknek.
A kiállításon mindenütt virtuális világok elevenednek meg a saját virtuális lakóikkal, virágok nyílnak a padlón, érintésre reagáló gyíkok szaladgálnak a falon.
A rajzok életre kelnek 1.
A látogatók által papírra rajzolt és színezett állatok életre kelnek egy hatalmas 3D-s alkotásban. A papírállatok érintéssel megelevenednek és kommunikálni kezdenek egymással.
A rajzok életre kelnek 2.
A rajzolt állatokból papírmodellt (origamit) is készíthetünk. A krétával papírra rajzolt állatot be kell olvasni, majd az elkészült rajz „szabásmintáját” kinyomtatva és összehajtogatva áll össze a háromdimenziós papírmodell.
Megfestett természet
Rendkívül izgalmas és az ökoszisztéma tudatosításában hasznos játék során a látogatók állat és növényrajzai kerülnek be a virtuális világba, ahol életre kelve a természet működését lehet szimulálni. A nagyobb állat megeszi a kisebbet, a növények fejlődnek és terjednek a természetben, az állatok szaporodnak, fejlődnek majd meghalnak, csakúgy, mint a valós természetben.
A teremtés története
Ha a gyerekek a képernyőn lévő szimbólumokat megérintik, azok az általuk képviselt teremtményekké alakulnak. Minél több teremtmény jön létre az érintések által, annál jobban kerekedik ki a történet.
A szimbólumokból létrejövő teremtmények hatással vannak egymásra, valamint a játékban résztvevők tevékenysége is befolyásolja a cselekményt. Például a madár rászáll egy fára, a juh elfut a kutya elől vagy táncol, mikor valaki közeledik hozzá.
Az óriáslabdák zenekara
A fénylabdákat gurítva különböző színű fényt és hangot bocsátanak ki. A magasban lévő labdák kommunikálnak egymással: érintés után egy labda rögtön a többi környező labdára is hatással lesz, és megváltoztatja az egész tér színét!
Zsenik ugróiskolája
A Zsenik ugróiskolájában körök, háromszögek és négyzetek vetített képe jelenik meg a padlón. Amikor a gyerekek ügyesen az alakzatra ugranak, azok hangokat és színeket generálnak. Ugyanazon formák vagy színek egymás utáni érintése egyre szebb színeket és hangokat eredményez. A gyerekek teljes testüket használják a játékban, és az ügyesebb gyerekek egy pillanat alatt megváltoztathatják a pályát, ha megtalálják az alakzatok és a színek közötti kapcsolatot. Így a Zsenik ugróiskolája segít a gyermekek szellemi és testi fejlődésében.
Kis emberek otthona
Interaktív képernyőn kis emberek szaladnak végig egy asztallapon, amit gyerekek vesznek körül. A gyerekeket arra ösztönzik, hogy befolyásolják a kis embereket úgy, hogy tárgyakat helyeznek el az asztalon. Minden új tárgy elhelyezésének hatására a kis emberek mozgása megváltozik; a tárgyakon ugrálnak, felmásznak rájuk és csúszkálnak rajtuk.
Építs városokat!
Az Építsünk városokat! játékban digitálisan kivetített pályán a fizikailag létező faházak között autó- és vasútközlekedéssel rendelkező út és vasúthálózat jelenik meg. Minél több házat helyeznek el a gyerekek, annál bonyolultabb lesz a város közlekedési hálózata, és annál több autó és vonat jelenik meg a folyamatosan formálódó térképen. A különböző pozíciókba elhelyezett faházak segítségével a gyerekek közösen hoznak létre egyre nagyobb és összetettebb várost.