hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Közeleg a tél, így készüljünk fel lelkileg, testileg

Igaz, még bőven október napjait éljük, de ajánlatos előre gondolkodni és megfontolni, miket érdemes beszerezni, miken érdemes változtatni, hogy megkönnyítsük helyzetünket a téli fagy alatt.

Link másolása

hirdetés

BELSŐ FELKÉSZÜLÉS

Fontos, hogy ne csak kívülről, meleg ruhákkal és bakancsokkal készüljünk fel a télre. Szervezetünknek rendkívül sok dologra van szüksége ahhoz, hogy megfelelően meg tudjon birkózni a hideggel.

Gyümölcsök, zöldségek

Kezdjük a legelején: egészséges táplálkozás megfelelő zöldség- és gyümölcsbevitellel. Zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásaink eltérhetnek télen, hiszen évszakonként más és más termékek kerülnek a boltok polcaira. Itt találunk egy listát, milyen szezonális gyümölcsök és zöldségek találhatóak meg Magyarországon. Hazánkban nem a legkiemelkedőbb a gyümölcsfogyasztás, pedig nagyon sokat segítene egészségünk megőrzésében.

Grafika: dietless.hu

Ha esetleg valamit szilárd formájában valamiért nem szeretünk fogyasztani, nyugodtan le is turmixolhatjuk és tálalhatjuk smoothieként. Legyünk bátrak, ne féljük összekeverni a spenótot egy édeskés gyümölccsel, például eperrel vagy málnával, a végeredmény innovatívan finom lesz.

hirdetés
Vitaminok

Egész évben kiemelten kéne figyelnünk a vitaminbevitelünkre, különösen télen, amikor jobban ki vagyunk téve az időjárásnak, a megbetegedéseknek. Ahhoz, hogy immunrendszerünk jól állja a sarat, érdemes különféle vitaminokat szedni minden nap. A Penny akciós újságjában most kedvező áron találjuk meg a legelengedhetetlenebb vitaminokat, amelyek a C- és D-vitamin, valamint a kalcium és a magnézium.

Teák

Az egyik legjobb dolog télen betakarózni egy puha plédbe a kandalló előtt, forró teát kortyolgatva. Nemcsak az íze, hanem hatásai miatt is érdemes fogyasztani különféle teákat. A kamilla-, citromfű-, és gyömbértea csak néhány azok közül, melyek képesek felturbózni szervezetünket. Kísérletezzünk az ízesítéssel, a különböző gyógyfüvek összefőzésével és ügyeljünk a rendszeres fogyasztásra.

KÜLSŐ FELKÉSZÜLÉS

Hidratálás

A hideg, szeles időben egyáltalán nem elhanyagolható szempont a hidratálás. Bőrünk könnyedén kiszáradhat, kicserepesedhet, ami vérzéshez és a komfortérzet elvesztéséhez vezethet. Rendszeresen használjunk bőrradírt zuhanyzásaink során, illetve ne felejtsük el a testápoló használatát sem. Arcunkra és ajkainkra is különösen figyeljünk, használjunk testesebb, tápláló összetevőkben gazdagabb krémeket, ajakbalzsamokat.

Réteges öltözködés

Biztosan mindannyian hallottuk édesanyánktól, hogy „Öltözz rétegesen, a sapkát és a kesztyűt se felejtsd itthon!”. Meglehetősen fontos, hogy több réteg legyen rajtunk hideg időben. Alsó rétegnek mindig valami puha, kényelmes, bőrbarát anyagból készült darabot válasszunk, amelynek jó a nedvszívó képessége, erre tökéletes a pamut. A következő réteg a hőtartás funkcióját látja el, egyén- és időjárásfüggő, milyen vastag pulcsit, kardigánt választunk a legfelső réteg, a kabát alá.

A megfelelő lábbeli kiválasztásánál ügyeljünk arra, hogy mindenképp vízálló bakancsot, csizmát vásároljunk, amely belülről bélelt. A jégen, hóban való járás megkönnyítése érdekében ajánlatos rugalmas talpú cipőt választani, és mivel a jég elég csúszós, nem árt, ha bokánkat stabilan tartja a bakancs.

Mozgás

Természetes, hogy az embernek télen kevésbé van kedve kimozdulni, hiszen sokkal kényelmesebb a lakás melegében filmet nézni, mint felvenni a bundás bakancsot és megindulni a hűvös időjárásba. Azonban a fittség megtartásához igenis rá kell vennünk magunkat, hogy végezzünk némi testmozgást, legyen szó kinti futásról, konditermi edzésről, vagy akár téli extrém sportokról. A lényeg, hogy hetente három-négy alkalommal sportoljunk valamit, ezzel is megedzve szervezetünket.

Továbbá ajánlatos minden nap legalább egy keveset sétálni a téli hónapok alatt, ugyanis míg reggelente ez a séta frissítően hat, addig esténként pont az ellenkezője. Megfelelően lelazít egy nehéz nap után, tehát tökéletes levezetője és zárása az adott napnak


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Nyolc fia van 29 évesen, és úton a következő baba - elmondta, miért nehéz főállású anyának lenni
Az amerikai nő sokszor hallja azt, hogy otthon lenni a gyerekekkel nem nehéz, pedig szerinte valójában igenis kemény feladat.

Link másolása

hirdetés

Még csak 29 éves, de már nyolc gyermeke van egy amerikai nőnek, és a szíve alatt hordja a kilencediket. Ráadásul mindegyik gyerkőc fiú, így aztán pláne nem unatkozik otthon. A legnagyobb, Jamel 12 éves, a legkisebb, Gimani pedig csak öt hónapos, de a legfiatalabb bátyja is csak egy éves - írja a Sun.

A Dallasban élő Yalancia Rosario mindig is nagy családról álmodott, egészen pontosan tízfős családot szeretne. Neki is hat testvére van, ő a legidősebb.

Azt gondolhatnánk, hogy a nyolc fiú nevelése mellett nem igazán van ideje másra, de otthonról is dolgozik, saját vállalkozását viszi a gyerekek mellett. Ugyanakkor azt tapasztalja, hogy sokak szerint könnyű főállású anyaként otthon lenni a gyerekekkel, és ez nem ér fel egy munkával. Erre egy videóban cáfolt rá, amit a TikTokon és az Instagramon is megosztott.

"Az emberek szerint főállású anyának lenni nem lehet olyan nehéz. Próbálj egyszerre könyvelő, játszótárs, titkárnő, mosónő, házvezetőnő, terapeuta, tanár, szakács, sofőr és ápolónő lenni"

- sorolja a videóban.

hirdetés

Instagram-oldalán ezt fűzte hozzá: "Nyolc fiúval és egy úton lévő babával úgy érzem, mintha beragadtam volna a baba-, a kisgyerek és a gyerekszakaszban. De nem cserélném el a világért sem!"

Rengetegen kommenteltek a posztja alá, többen további elemekkel egészítették ki a felsorolást, mint például edző, fodrász, bíró. Valaki azt írta, hogy egy nő munkája valójában sosem lesz kész, míg egy másik anya azt emelte ki, hogy az anyaságban nincs se szabadnap, se betegszabadság, se ebédidő, és a műszak sem jár le soha.

A TikTokon és a YouTube-on is népszerű Yalancia viszont nemcsak támogató, hanem kritikus kommentekkel is gyakran találkozik.

Sokan azzal vádolják őt és a férjét, hogy csak a gyerekek után járó támogatások és adókedvezmények miatt vállalnak ennyi utódot. De olyan kérdéseket is írnak neki, mint hogy "hallottál már a fogamzásgátlóról?", vagy "hány apuka van?". Mégis azt mondja, hogy a pozitívumok felülmúlják a negatívumokat.

Mint mondja, úgy érzi, neki az volt megírva, hogy anya legyen, mivel nagyon gondoskodó és türelmes. A nehézségek ellenére szereti, hogy nagy családja van, és egyáltalán nem bánja, hogy ennyi gyereket szült.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
5 kérdés, amit tegyél fel magadnak, ha elmúltál 40!
Valahogy kikívánkozik az emberből negyven körül, vagy néhány évvel később egy röpke számvetés, hogy mit ért el az életében, mennyire jött be az a taktika, praktika, amivel éli az életét.

Link másolása

hirdetés
Azon embereket várjuk ide és az Instagramra, akik közelednek a negyven felé, vagy épp már elhagyták azt. Ahogy a Szex és New York-ban hallottuk: A negyven az új harminc. Bármit is jelentsen ez. Mármint a kor csak egy szám, a napunk meg olyan, amilyenné tesszük.

Biztos nem hat rád újdonságként, de a negyvenes lét egy egészen más dekád, mint a harmincas éveinket taposni. Más feladatok, más kérdéskörök, más kétségek és félelmek jellemzik ezt az időszakot. Valahogy kikívánkozik az emberből negyven körül, vagy néhány évvel később egy röpke számvetés, hogy mit ért el az életében, mennyire jött be az a taktika, praktika, amivel éli az életét.

Hoztam öt kérdést, amit feltettem a napokban magamnak és arra bíztatlak, hogy válaszold meg ezeket te is egy kis tisztánlátás érdekében.

1.

A munkámmal kapcsolatban arra voltam kíváncsi, hogy vajon azt csinálom-e, amit szeretek és meg tudok-e élni belőle azon a színvonalon, amin szeretnék élni, vagy legalábbis, amivel elégedett vagyok.

2.

A párkapcsolatot illetően azt vizsgáltam meg, hogy vajon több vagyok-e a házasságom által, vagy csak gyengít engem, vagy esetleg gyengítjük egymást.

hirdetés
3.

A barátságot illetően arra kerestem választ, hogy megvan-e az a kapcsolati hálóm, ami meg tud tartani, ha elesnék.

4.

Az élet-halál témakörében azon gondolkoztam, hogy ha ma jönne el az utolsó órám, akkor mit bánnék, hogy kihagytam, tudom-e azt pótolni esetleg, míg élek. Az is foglalkoztatott, hogy vajon kimaxoltam-e azt a tehetséget, adottságot, amivel megszülettem, vagy amit az éveim alatt megtanultam a tapasztalataimból.

5.

Az egészségemmel, a testemmel és a lelkemmel törődöm-e annyit, mint amennyi szükséges lenne. Ha nem, akkor miként tudnék másként hozzáállni, és mit tudnék másként tenni, mint eddig.

A kérdésekre leírtam a válaszaimat, mert úgy tapasztalom, hogy sokkal jobban látjuk magunkat, ha nem szállnak el a szavak a térben. Amikor papírra vetem a fontos kérdéseimet és válaszaimat, akkor kevésbé kozmetikázom a feleletemet. (Ha mégis megtenném, akkor azonnal nyakon tudom csípni magam, és visszaolvasva képes vagyok belátni, hogy egy kicsit gyáva voltam a válaszadáskor.)

Szóval, ülj le egy meleg, téli ízvilágú teával, vegyél elő egy füzetet, írd le az 5 kérdést, majd jegyzeteld fel a válaszaidat.

A 40 múltam ...és élvezem blogon olyan interjúkat olvashatsz, amikből kiderül, hogy 40 év fölött sem áll meg az élet. SŐT! Akkor kezdődik igazán. Ha pedig szeretnéd te is megosztani a 40 feletti tapasztalataidat, kattints ide és jelentkezz!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Hetente hányszor és mennyi ideig eddzünk, hogy elérjük a kitűzött céljainkat?
Egy személyi edző adott tippeket és irányelveket, amelyek segítségével összeállíthatjuk a megfelelő edzéstervet.

Link másolása

hirdetés

Az egészség megőrzéséhez kiemelten fontos a rendszeres, aktív testmozgás. Nehéz azonban belőni, hogy mennyi időt és milyen rendszerességgel érdemes edzeni. Ennek járt utána az Independent, amely Tom Mans személyi edzőt kérdezte a témában.

"Az, hogy milyen típusú edzést végzel, végső soron a képességeidtől, a céljaidtól, a preferenciáidtól, a rendelkezésre álló felszereléstől, az esetleges sérülésektől és attól függ, hogy mennyi időd van rá"

- magyarázta a szakember.

Bár nem létezik egy mindenre érvényes megközelítés, vannak olyan tippek és irányelvek, amelyek segítségével kiegyensúlyozott, hatékony, biztonságos és élvezetes edzéstervet tudsz összeállítani magadnak.

Hány napot eddz hetente?

Hacsak nem vagy fitneszőrült, valószínűleg a lehető legkevesebb időt szeretnéd az edzőteremben tölteni ahhoz, hogy elérd a kitűzött céljaidat. Mans szerint azonban a heti egyszeri vagy kétszeri edzés csak minimális fittséget tud biztosítani. Hetente legalább háromszor érdemes edzeni ahhoz, hogy ésszerű időn belül elérjük a kitűzött céljainkat, hangsúlyozta.

hirdetés
A heti négy- vagy ötszöri edzés az ideális, de a legtöbb embernek erre nem lesz ideje, ezért a legjobb, ha három alkalomra törekszünk.

Mennyi ideig tartson az edzés?

Vannak, akik szerint fél óra alatt is hatékony és eredményes edzést lehet végezni. Mans azonban úgy véli,

ha valódi fejlődést akarsz elérni, akkor 45-60 percet érdemes edzeni.

10 percet töltsünk bemelegítéssel, 30-40 percet súlyemeléssel, és 5-10 percet nyújtással és a levezetéssel - javasolta.

Lehet két vagy három egymást követő napon is edzeni?

Két edzés között érdemes tartani egy pihenőnapot.

"Két napot még edzhetsz egymás után, de mindenképpen próbáld meg elkerülni a három napot"

- magyarázta. Ha nem adsz időt az izmaidnak a regenerálódásra, túlterheled őket, ami fájdalmakkal is járhat, figyelmeztetett. Az azonban rendben van, ha egymást követő napokon más testrészeket edzel.

Mennyire fontos az alvás?

Röviden: nagyon fontos. A személyi edző szerint:

"Mindenki, de különösen a rendszeresen edző emberek számára kiemelten fontos, hogy éjszakánként meglegyen az átlagosan hét-nyolc órányi alvás."

"Miután napközben edzettél, a szervezet aztán alvás közben erősödik, zsírt éget és újjáépíti a sérült izomszövetet" - tette hozzá.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
8 tipp arra, hogyan spórolj hatékonyan az új évben
Ha az újévi fogadalmad az, hogy több pénzt akarsz megtakarítani, segítünk néhány szakértői tanáccsal.

Link másolása

hirdetés

Ismét eltelt egy év, ami azt jelenti, hogy jön az új, ilyenkor pedig szeretünk mindenfélét megfogadni, amit aztán vagy betartunk, vagy nem. Azt valószínűleg sokan tűzik ki célul, hogy többet spóroljanak az új évben, főleg ha a sok kiadással járt, magunk mögött hagyott decemberi hónapra gondolnak. Ha te is szeretnéd, hogy jövőre több pénz maradjon minden hónapban a pénztárcádban, vagy a bankszámládon, ezeket a pénzügyi szakértők által adott tanácsokat érdemes megfogadni.

1. Fizesd ki először a kötelezőket!

Ne várj hónap végéig, hogy kiderüljön, mennyi pénzed maradt. A fizetést villámgyorsan el lehet költeni, és a végén már nem biztos, hogy marad annyi, amennyit a megtakarításhoz lehet tenni. Ha biztosra akarsz menni, válasz a csoportos beszedési megbízást, amely arra jó, hogy a szolgáltató minden hónapban automatikusan levonja a bankszámládról a fizetendő összeget. Meg fogsz lepődni, mennyivel másképp fogsz gazdálkodni a pénzzel.

2. Legyen az a célod, hogy a fizetésed egyharmadát (vagy valahányad részét) félreteszed!

Már a fizetés egytizedének félrerakása is óriási lélektani lökést jelent majd a további spóroláshoz. Nem baj, ha nem mindig sikerül, de törekedj arra, hogy legalább a minimum összeget hozzá tudd tenni a megtakarításodhoz.

3. Spórolj szórakoztató dolgokra is!

Ahhoz, hogy ne érezzük magunkat pénzügyi csődtömegnek, kell, hogy olyan dolgokra is költsünk, amelyek élvezetet okoznak. Ahelyett, hogy egy vészhelyzetre tennéd félre a pénzt, valamilyen szórakozásra, kikapcsolódása vagy akár egy ünnepnapra is spórolhatsz. A lényeg, hogy konkrét célok is lebegjenek a szemed előtt, ne csak "mi lesz, ha" helyzetekre koncentrálj.

4. Nézd át az előfizetéseidet!

Úgy megy le pénz a bankszámládról, hogy észre sem veszed? Fizetsz olyan dolgokért, amelyek valójában nem is kellenek neked?

hirdetés

Az év eleje jó alkalom arra, hogy átgondold, mi mindenre érdemes előfizetned, és melyek azok a meglévők közül, amelyekre már nem akarsz többet költeni.

5. Vess véget a gondolkodás nélküli költekezésnek!

Az érintésmentes fizetés sokkal jobban elősegíti az impulzív vásárlást és a túlköltekezést, és ez igaz az internetes rendelésre is, pláne ha az oldal már megjegyezte az adataidat és nem kell többször beírni.

Az új évben igyekezz gátat szabni az ilyesfajta költekezésnek, és add meg a lehetőséget magadnak az átgondolásra. Apróságnak tűnhet, de pl. ha nem engeded a rendszernek megjegyezni az adataidat a webshopoknál, máris tovább tart a rendelés folyamata, ez idő alatt pedig akár meg is gondolhatod magad.

6. Készíts listát arról, mire költöttél a hónapban!

Néha jó, ha látod a kemény valóságot, vagyis hogy mi mindenre költesz. Ha látod magad előtt a kiadásaidat, észreveheted azt is, hogy vannak dolgok, amikre teljesen fölöslegesen szórtál el pénzt, és azt is megfigyelheted, hol, min tudsz többet spórolni.

7. Nézd át a háztartási számlákat is!

Túl sokat fizetsz az alapszolgáltatásokért? Ha kell, válts szolgáltatót, ahol kevesebb az ár. Vannak olyan weboldalak, amelyek segítenek abban, hogy hol mennyit kellene fizetned, és érdemes-e váltanod.

8. Tanulj ingyen a pénzügyekről!

Használd ki az internet adta lehetőségeket, és tájékozódj a pénzügyekről online. Csatlakozz Facebook-csoportokhoz, kövess pénzügyi szakértőket, iratkozz fel hírlevelekre, ha többet akarsz megtudni bizonyos dolgokról, vagy átfogóan a személyes pénzügyekről.

Forrás: Metro


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: