hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Kezdhetnek aggódni a lehetetlenül tökéletes testű modellek

A divatvilág ugyanis óriási lépésekkel halad a hétköznapi és tökéletlen testalkatok előtérbe helyezése felé.
Forrás: upworthy - szmo.hu
2017. április 02.

hirdetés

Az új trend

A divatvilág új trend felé közelít: egyre divatosabb hétköznapi nőkkel, nem pedig agyonphotosoppolt szupermodellekkel igyekszik reklámozni különböző kollekcióikat. Egy fürdőruhamárka most teljesen retusálatlan, átlagos női testekkel hirdeti nyári darabjait, hogy hangsúlyozzák: igenis, mindenki lehet szép.

A hazánkban kevésbé ismert, Target nevű ruhavállalat kitalálta, hogy az 2017. nyári katalógusukban megjelenő képeiket nem módosítják digitálisan, valamint minél több testalkatot mutatnak meg benne – többek között duci, terhességi csíkokkal tarkított bőrű hölgyeket is.

„Imádtunk együtt dolgozni velük, mert a magabiztosság megtestesítői, és arra ösztönöznek más nőket, hogy fogadják el magukat és legyenek büszkék arra, akik ők valójában, függetlenül a méreteiktől vagy az alakjuktól” – idézi a cég közleményét az Upworthy.

aerie (@aerie) által megosztott bejegyzés,

hirdetés

Azért is fontos ez az egyébként nem egyedülálló jelenség, mert jól megmutatja, hogy a kereskedelemben nem csak a divatipar által „hibátlannak” vélt formájú nőknek van helyük. Sőt! A jelek egyértelműen azt mutatják, hogy a hasonló kampánnyal promotált termékeket viszik, mint a cukrot. A vásárlók szeretik – és ami nekik kedvező, az egy jól működő piacgazdaságban az eladóknak is.

Az amerikai fehérneműmárka, az Aerie 2014-ben már kipróbálta a Target taktikáját. „Nincs szükség arra, hogy a szépséget retusálják” – mondta akkor a cég vezérigazgatója, Jennifer Foyle. Az akkor még ritkaságszámba menő promóciójuk következtében az utolsó negyedévi eladásuk mintegy 14 százalékkal kúszott fel az előző évi adatokhoz képest.

Azóta a Magyarországon is népszerű H&M is megpróbált nagyobb vevőkört becsalogatni üzleteibe azzal, hogy duci, vagyis plus-size modellekkel hirdette a termékeit.

Azonban erős kritikák sorozata érte őket, mivel egyrészt hiába, hogy teltebb hölgyek jelentek meg a plakátjaikon, valójában nekik is erősen homokóraszerű alakjuk van. Másrészt pedig – ami talán ennél is problémásabb –, hogy a kampány üzenete ellenére 42-es méretnél továbbra sem gyártanak nagyobb ruhákat a nyugati országok vásárlóinak.

Ellenpélda is akad azonban: a Lane Bryant nevű, fitneszöltözékeket tervező cég nemrég kimondottan túlsúlyos hölgyeket szerepeltetett a reklámanyagaikon, azért, hogy széles vevőkörük minden csoportját megszólítsák – így a sportolni kívánó moletteket is. És mindeközben az is kiemelkedő, hogy ezzel nem nevetség tárgyát szeretnének csinálni ezekből a hölgyekből, mint az azelőtt szokványos volt a médiában.

Mégis, honnan ered az új divat?

Az Upworthy szerint a közösségi médiának van ebben kiemelkedő szerepe. A Facebookon, a Twitteren vagy éppen az Instagramon nők milliói posztolnak tartalmakat arról, hogy a gyártóktól szélesebb ruhaválasztékot követelnek a méretek szempontjából is, valamint azért is, mert sokkal több testalkat létezik, mint azt hagyományosan a reklámok sugallják. Mivel a kereslet nyilvánvaló, egyre több cég felismeri ebben a lehetőséget.

„Szemtanúi vagyunk a különböző méretű lányok nagyfokú elfogadásának, ami nagyon izgalmas. Ilyen nem történt a Fordnál, amikor ott dolgoztunk” – mesélte az AdWeek marketing szakmai honlapnak tavaly Gary Dakin, a Ford modellügynökség korábbi igazgatója, reagálván a jelenségre.

Ez nagyszerű dolog, mert végre a divatipar is el- és felismeri, hogy minden test mutogatni való, nem kell szégyellni egyiket sem.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk