/eletstilus/hoseg-tippek-tanacsok-atveszel-meleg-kanikula/
hirdetés

A Rovatból
hirdetés

6+1 tipp, amivel könnyebben átvészelheted a pusztító hőséget

Mit tehetsz, ha a hideg víz és a legyező már semmit nem ér?
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2018. augusztus 01.

hirdetés
Az OMSZ szerint a hőség elsősorban az időseket, a szív- és érrendszeri betegségben szenvedőket, a kisgyermekeket, továbbá azokat veszélyezteti, akik valamilyen súlyos, krónikus alapbetegségben szenvednek.

Azt ajánlják: aki teheti, a nagyobb megterhelést jelentő tennivalókat a kora reggeli vagy a késő délutáni időszakra időzítse. Továbbá a hőség elleni védekezésben fontos a megfelelő folyadékpótlás, ám nem cukros üdítőitalt, hanem ásványvizet vagy teát érdemes fogyasztani.

A hőség idején könnyű, szellős ruházat ajánlott, de az is fontos, hogy az ember fejét ne érje tartós, közvetlen napsütés az erős UV-sugárzás, illetve a napszúrás veszélye miatt.

Ájulásos rosszullét esetén legjobb, ha hűvös, árnyékos helyen lefektetjük a segítségre szorulót, hiszen így az átmeneti vérkeringési zavar hamar rendeződhet - tanácsolja a mentőszolgálat, amely arra is figyelmeztet: a nagy melegben romlik az autóvezetők koncentrációképessége, meghosszabbodik a reakcióidő, így fokozott a balesetveszély.

És mégis mit tehetsz, ha már a hideg víz és a szellős ruházat sem segít? Mutatunk néhány tippet, amit te is bevethetsz a hőség ellen:

1. A legfontosabb rutin: hagyd nyitva az ablakokat éjszakára és zárd ki azokat, amik feleslegesen melegítik a lakást

hirdetés

Ez a legalapvetőbb dolog egy forró napon. Éjjel nyiss ablakot és egészen reggelig úgy is hagyhatod. Ha teheted, csinálj huzatot ilyenkor a lakásban, így friss levegő is kerül a szobákba. Ekkor érdemes főzni is, hiszen attól is baromi meleg lehet. Viszont, amikor már kezd emelkedni a hőmérséklet és kint melegebb lesz, mint bent, akkor csukj be mindent, sötétíts be és, ha lehet ki se tedd a lábad otthonról estig. Ja, és húzd ki a felesleges kütyüket az áramból: telefon, laptop..stb. Ezek is csak növelik a szoba hőmérsékletét.

2. Vizes borogatás - bárhol, bármikor jól jön

Nem, nem kell egész nap a zuhany alatt állni ahhoz, hogy felfrissülj egy kicsit. Elég, ha fogsz egy kisméretű törölközőt, vagy egy kendőt és benedvesíted. Teheted a nyakadra, homlokodra is, de nagyszerű választás a csukló, boka és a combok belső fele is. Ezt a trükköt könnyen bevetheted a munkában is, csak arra figyelj, hogy azért ne egész nap vizes borogatással ücsörögj, nehogy megfázz. Plusz tipp, hogy nem kell mindig a csaphoz rohanni, ha felmelegedett a vizes ruha, elég, ha erőteljesen megrázod párszor és már ismét hűvösebb lesz.

3. Jégkocka - a munkás emberek megmentője

Ha olyan helyen dolgozol, ahol van fagyasztótok is, akkor érdemes magaddal vinni a meleg napokon egy jégkockatartót. Mielőtt előző nap hazaindulsz, töltsd tele vízzel, tedd a fagyóba és másnap már hűtheted is vele magad. Akár az italodba is teheted, de az előző pontban említett testrészeiden is hagyhatsz felolvadni egyet, ha már nagyon nem bírod.

4. Legyen nálad házi "párakapu"

A "mindenes" boltokban (tudod, ahol tényleg minden van, csak gagyi műanyagból) száz forintért lehet kis műanyag spriccelős fejjel ellátott üvegcséket venni, de akár egy kifogyott és kitisztított kozmetikai üveg is megteszi. Ezt este töltsd meg vízzel, tedd a hűtőbe és reggel, amikor elindulsz otthonról dobd be a táskádba. Amikor úgy érzed, hogy hatalmába kerít a forróság kapd elő és fújd le magad. Ha beérsz a melóba, akkor akár ott egész nap ismét a hűtőben tárolhatod.

5. Fagyos ásványvíz hálótársként

Az egyik legrosszabb, amikor az ember nem tudja kipihenni magát, mert annyira melege van. Ha te is gyakran jársz így, akkor napközben dobj be a fagyóba egy kis ásványvizes üveget. Este tekerd egy törölközőbe, vagy egy rongyba és vidd el aludni magaddal. Ezt akár meg is ölelheted éjjel, vagy olyan pontokra teheted, ahol a legjobban meleged van.

6. Ágyneműt a hűtőbe

Fogj egy tiszta lepedőt és egy paplanhuzatot, tedd egy szemeteszsákba és rakd be a hűtőbe egész napra. Este, mielőtt lefeküdnél aludni vedd ki, a lepedőt terítsd magad alá, a huzatot pedig magadra. Igaz, nem sokáig marad hideg, de annyi ideig biztosan, hogy kényelmesen el tudj aludni.

+1 A hőmérő helyett téli tájban gyönyörködj!

Mint minden más, a hőségérzet is agyban dől el. Szóval hidd el, hogy csak még melegebbnek fogod érezni a hőmérsékletet, ha folyamatosan azt csekkolod a telefonon, hogy hány fok van kint. Vagy a szobahőmérőt lesed, hogy vajon bent mennyi az annyi. Helyette inkább tegyél ki egy havas tájat háttérképnek, garantáltan nem a sivatag és a forróság fog eszedbe jutni róla.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk