hirdetés

KARÁCSONY

Átlagosan 60 ezer forintot tervezünk költeni idén karácsonyi ajándékokra egy felmérés szerint

A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek elsősorban kiket szeretnének megajándékozni, és mik a legnépszerűbb ajándékok idén.
MTI, címkép: Unsplash - szmo.hu
2021. november 03.


Link másolása

hirdetés

Az idén a karácsonyi ajándékokra szánt keret átlagosan 60 411 forint, ami 15,5 százalékos növekedés a tavalyi 52 300 forinthoz képest; a karácsonyi ajándékokra szánt kiadás az egy háztartásra vetített átlagos, nettó, havi jövedelem akár 17 százalékát is jelentheti - közölte az Árukereső.hu és a GKI Digital kedden az MTI-vel.

Az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital októberben készített online, reprezentatív felmérést 1575 ember bevonásával. A kutatás immár hetedik éve vizsgálja a felnőtt lakosság karácsonyi ajándékvásárlási terveit, szokásait.

A válaszadók az idén egy ajándékra átlagosan 9017 forintot szánnak, ez mintegy 600 forinttal elmarad a tavalyi hasonló adattól.

Ez ugyanakkor nem meglepő, hiszen a megkérdezettek idén karácsonykor több embert terveznek megajándékozni: míg 2019-hez képest 2020-ra átlagosan 8-ról 5-re csökkent a megajándékozottak listája, addig 2021-ben átlagosan 7 embernek terveznek karácsonyi ajándékot vásárolni.

A megkérdezettek 62 százaléka elsősorban párjának, férjének, feleségének tervez ajándékot venni, emellett a válaszadók 26 százaléka párja rokonságát, 20 százaléka pedig barátait tervezi megajándékozni. Az átlagosan több mint 60 ezer forintos keret közel 28 százalékát a gyerekek ajándékaira szánják a válaszadók.

A felmérés alapján a koronavírus-járvány a tavalyi karácsonyi szezonban átrajzolta a slágertermékek körét:

egy évvel ezelőtt a három legnépszerűbb ajándék a ruházati cikk, a játék, valamint a szépségápolás és kozmetikum volt. Az idén - a járvány előtti évekhez hasonlóan - ismét a szórakoztató elektronikai termékekre van a legnagyobb az igény, ezt követik a ruházati cikkek és a játékok.

Tavaly a járványügyi korlátozások miatt az ajándékok beszerzése minden korábbi évnél erőteljesebben támaszkodott az online értékesítésre. Az online kiskereskedelem többek között az év végi rekordforgalmaknak köszönhetően tudott Magyarországon 45 százalékkal bővülni.

hirdetés

A közlemény szerint bár elkezdődött a járvány negyedik hulláma, az elmúlt hónapok lazításai és a 60 százalék körüli átoltottság bátrabbá, optimistábbá tette a lakosságot, ismét megteltek a vendéglátóhelyek, bevásárlóközpontok, és az idei ünnepi szezonban az ajándékvásárlásban nagyobb teret kaphat a hagyományos kereskedelem. Míg tavaly az ünnepi szezonban a válaszadók 86 százaléka tervezte az ajándékok beszerzését webáruházból, az idén ez az arány 77 százalékra csökkent, és a tavalyi 49 százalékról 57 százalékra nőtt azok aránya, akik bevásárlóközpontokban, plázákban szeretnének vásárolni.

Megjegyzik, hogy a novemberben kifizetésre kerülő, egységesen 80 ezer forintos nyugdíjprémium - amelynek hatásával a felmérés idején nem számoltak - még tovább emeli mintegy 2,5 millió nyugdíjas szabadon elkölthető jövedelmét, így esetükben az extra juttatás hatása a karácsonyi költségvetésben is felfelé tolhatja az eredeti terveket. Ezen extra költések hatása várhatóan elsősorban a hagyományos kiskereskedelemben csapódik majd le.

A jövő év elején esedékes szja visszatérítés is okozhat már az idén is további előre nem tervezett, és most még nehezen mérhető vásárlási lázat, ám ez elsősorban az áruhitelfelvételi kedvet serkentheti, illetve a megtakarítással rendelkező háztartásoknál eredményezhet bátrabb költekezést - közölték.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KARÁCSONY

Karácsonyi videó: Koltai Róbert osztrák nagypapát alakítva olvasztja meg a szíveket

Bár szövege nincsen a színésznek, az érzelmek így is teljesen áthatják a nézőket.

Link másolása

hirdetés

A legjobb és legérzelmesebb reklámok mindig karácsonykor születnek. Idén a Telekom reklámjában egy ismerős arc is feltűnik.

Koltai Róbert a reklámban egy kedves nagypapát alakít, aki meglepi unokáját karácsonykor. A kisfiú azért örül a hatalmas ajándékdoboznak, mert ráállva pont meg tudja ölelni nagypapáját.

Koltainak ugyan szövege nincsen, de így is nagyon megható az alakítás. Ma délelőtt már az RTL Klub is sugározta magyar verzióját.

A szívmelengető reklám megtekinthető a Youtube-on:

A Magyar Telekom ezt írta a filmről:

hirdetés

"Ez egy Magyarországon forgatott film, amelyet a Magyar Telekom megbízásából a DDB Budapest készített. Idén a Magyar Telekom nyerte el a Deutsche Telekom pályázatának nyerteseként a lehetőséget arra, hogy olyan karácsonyi reklámfilmet készítsen, amelyet a DT csoport leányvállalatai 9 országban (Ausztria, Horvátország, Csehország, Lengyelország, Észak-Macedónia, Montenegró, Szlovákia, Románia és Magyarország) használnak karácsonyi reklámfilmjükként.

A hazánkban kitalált és forgatott, de nemzetközi vizekre evező reklámfilm a Magyar Telekom és a DDB Budapest együttműködésében jött létre. Ez az első alkalom, hogy a Deutsche Telekom csoport közös reklámfilmet készített, ahol határoktól függetlenül mutathatjuk meg a Telekom által fontosnak tartott univerzális értékeket.

A 2020-as karácsonyból hiányzott a szokásos varázslat. Idén vissza akartuk hozni ezt a varázslatot - mert a legnagyobb ajándék az egész családdal való együttlét. Ezért a globális kampányunk közös üzenete: "A legnagyobb ajándék az, hogy újra együtt vagyunk".

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KARÁCSONY

22 gyerek, 7 unoka: 2 millió forintot költ csak karácsonyi ajándékokra a legnagyobb brit család

Három karácsonyfa köré gyűlik össze a két focicsapatnyi gyerek. A Radford házaspár legnagyobb és legkisebb gyereke között 31 év a korkülönbség.

Link másolása

hirdetés

Már feldíszítette idei első karácsonyfáját a legnagyobb brit család, írja a Mirror. Sue és Noel Radfordnak eddig összesen 22 gyereke született, közülük 19 a mai napig velük él. A két focicsapatnyi gyereket számláló családban már 7 unoka is született, így nem csoda, ha úgy számolnak, hogy idén is nagyjából 5000 fontot (2,1 millió forint) költenek csak a karácsonyi ajándékokra.

Az angliai Morecambe-ben, egy korábbi idősek otthonában élő Radfordék tavaly a nappali mellett a konyhában és a verandán is felállítottak egy-egy karácsonyfát csak azért, hogy mindent átjárjon az ünnepi hangulat.

Sue pedig már neki is állt az ajándékok beszerzésének, ami nagyjából gyerekenként 100-250 fontjába (43-108 ezer forint) kerül a családnak.

Nem elég, hogy alaposan meg kell tervezni az ajándékok megvásárlását, nehogy véletlenül kimaradjon valaki, külön gondot jelent a becsomagolás is. A házaspár ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy minden meglepetést saját kezűleg csomagoljanak be. Ezért Radfordék évente nagyjából 70 tekercs csomagolópapírt használnak fel úgy, hogy számításaik szerint negyedóránként átlagosan 20 ajándék becsomagolásával végeznek.

Legalább ennyire komoly feladat az ünnepi ebéd előkészítése is. Egyszer karácsony napján hajnali 1-ig ébren voltak a szülők azért, hogy a másnapi vacsorához a burgonyát és a többi zöldséget előkészítsék. Az egyik évben a 10 kilós pulyka mellé 7 kg krumplit és kelbimbót sütöttek, hogy mindenki jól lakjon.

hirdetés

Sue és Noel Radford még gyerekek voltak, amikor megismerték egymást. A két egyaránt állami gondozott kamasz szinte azonnal egymásba szeretett,

első gyerekük születése idején a nő 14, a férfi pedig 18 éves volt. Három évvel később házasodtak össze. Azóta összesen 11 lányuk és 11 fiuk született. Az idén 32 éves Chris és tavaly áprilisban született legkisebb testvére, Heidi Rose között egy hónap híján 31 év a korkülönbség.

A most 46 éves Sue és nála négy évvel idősebb férje egy saját piteboltból tartja fenn a családot. A Radford's Pie Company, vagy másnéven a Faraday's pékséget még 1999-ben alapították Heyshamben. A gyerekek közül 19 még ma is a szülőkkel él.

A népes Radford család a legtöbb közösségi oldalon megtalálható. A YouTube-ra néhány napja töltöttek fel egy összeállítást a 2018-as, 2019-es és 2020-as karácsonyukról. Aki kíváncsi arra, hogy milyen egy több mint 30 tagú família karácsonya, itt nézheti meg az angol nyelvű videót:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KARÁCSONY
A Rovatból
hirdetés

Mesés lett az idei adventi villamos Miskolcon: kandalló, gyertya és teáskészlet is van rajta

Tizedik alkalommal lehet felszállni a különleges járműre, ahol romantikus hangulat fogadja az utazókat.

Link másolása

hirdetés
Idén is csodás lett a miskolci adventi villamos.

Tizedik alkalmommal lehet felszállni a mesés járműre.

Erről a MVK Zrt.- A megbízható útitárs tett közzé fotókat a közösségi oldalán:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KARÁCSONY
A Rovatból
hirdetés

Orbán Viktor a gyerekeknek válaszolt idei első adventi videójában

Többek között elmondta, hogy neki először a narancs, aztán a bejgli, és végül a mandarin.

Link másolása

hirdetés

Advent első vasárnapján Orbán Viktor videón jelentkezett be. A poszthoz azt írta:

"Idén is többezer levelet kaptam, a legkisebbek is írtak. Néhányat most itt válaszolok meg. Áldott adventet!"

A videóban gyerekek tettek fel neki kérdéseket. Például arról, hogy a miniszterelnök el tudja-e intézni, hogy legyen hó karácsonykor. Erre azt válaszolta, hogy próbálta már, de még nem sikerült.

Aztán azt is megtudhatjuk, hogy az unokákkal még nem tud társasozni, de a gyerekeivel igen. És arra a kérdésre, hogy narancs vagy mandarin, azt válaszolta, hogy előbb a narancs, aztán a bejgli, végül a mandarin.

A videó végén pedig elárulta, hogy hisz a karácsonyi csodában.

VIDEÓ: Orbán Viktor adventi bejelentkezése

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: