/eletstilus/9-gyakorlat-a-boldogabb-eletert-tippek-terapeutaktol/
hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

9 gyakorlat, amivel te is boldogabb lehetsz – íme a terapeuták tuti tippjei

A szakemberek szerint ezek biztosan bejönnek.

Link másolása

hirdetés

A terapeuták is csak emberek. Nekik is vannak rossz napjaik, ugyanúgy küzdenek a szomorú hangulattal, szorongással. A Huffingtonpost több szakembert is megkérdeztek, hogy mit csinálnak, amikor instant boldogságra van szükségük. A következő kilencet mi is bátran beépíthetjük a mindennapjainkba.

#1 A 30-másodperces szabály

Hogyha túlterheltnek érzed magad, nem látsz ki a munkából, csak alkalmazd a 30-másodperces szabályt. Ennek az a lényege, hogy egy olyan feladatot választasz a sok közül, amit el lehet végezni fél perc alatt. Például egy hatalmas papírkupacból kiválogatod azt, amire neked éppen szükséged van. Ezzel elkerülöd a halogatást és egy kis löketet adsz saját magadnak, hiszen mindig jó érzés, amikor kipipálunk egy tételt a tennivalók listájáról.

#2 Végy pár mély lélegzetet

Ez a legrégebbi trükk nem véletlenül. A mély lélegzetvétel aktiválhatja a paraszimpatikus idegrendszert, ami azért felelős, hogy csökkentse a pulzust és a vérnyomást. Nem utolsó sorban segít kitisztítani a fejedet, segít lelassítani, megnyugodni. Csukd be a szemedet, majd szívd be a levegőt, miközben ötig számolsz, majd öt számolásig tartsd bent, végül ötig fújd ki. Ismételd meg annyiszor, ahányszor csak jól esik.

hirdetés

#3 Engedd, hogy rosszul érezd magad

Sokszor szégyenkezünk a negatív érzelmeink miatt és próbáljuk elnyomni őket, pedig ez a legrosszabb, amit tehetünk. Ehelyett inkább álljunk meg egy pillanatra és kérdezzük meg magunktól, hogy mi a baj. Ha felismerjük az érzelmeinket és meghatározzuk azok forrását, könnyebben tudjuk orvosolni őket és újra boldogak lenni.

#4 Állj meg és mondj valami szépet magadról

Meglehetősen egyszerűen hangzik, de egy tanulmány kimutatta, hogy azok, akik rendszeresen végzik ezt a gyakorlatot kevésbé hajlamosak a szorongásra és a depresszióra. A negatív érzelmek miatt sokszor ostorozzuk magunkat, pedig erre semmi okunk nem lenne. Amikor jönnek a negatív, önkínzó gondolatok, csak vágjunk vissza egy ténnyel, pl. a munkában nagyon jó csapatjátékos vagy, minden hónapban önkénteskedsz, stb. Ezzel tudatosíthatjuk magunkban, hogy szerethetőek vagyunk és értékes tagjai a társadalomnak. Azon nyomban jobb kedvünk lesz.




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk