hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

6 tuti tipp immunrendszered megerősítéséhez

Működése szerencsére megismerhető, kiszámítható és így befolyásolható is. Elmondjuk, mit tudsz tenni a védelméért!
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2017. január 19.

hirdetés

Hideg van, az utcák latyakosak, már délután 4-5 körül sötétedik, a napot csak elvétve látni. Sokan érezzük magunkat fáradtnak, kedvtelennek, legszívesebben ki sem mozdulnánk a fűtött nappaliból, vagy a takaró alól. Szervezetünk legyengül, így könnyen válunk kiszolgáltatottá az életünket megkeserítő betegségeknek.

Immunvédelmünk részben velünk születik ugyan, de folyamatos „edzésre” is szüksége van. Ebben meglehetősen önálló, hiszen minden egyes fertőzésből „tanul”, így erősebbé és még erősebbé válik. Kiismeri az aktuális támadót, semlegesíti, megjegyzi a gyenge pontjait, ezáltal a legközelebbi találkozáskor az immunvédekezés gyorsabb és még hatékonyabb. Ám erre a bravúrra csak akkor képes, ha a lehető legjobb állapotban van.15135770_1580645021951948_1065212213732318833_n Fotó: Mervai Márk

A te immunrendszered elég erős? Felmérést készítünk, segíts te is!

Kíváncsiak vagyunk, szerinted erős-e az immunrendszered, illetve mit gondolsz arról, hogy milyen tényezők gyengíthetik.

Segíts nekünk, töltsd ki rövid kérdőívünket, amit ITT találsz!

Védekező rendszerünket is ugyanúgy formába kell hozni, mint azt a sportolót, aki a csúcson akar teljesíteni. A megfelelő immunvédelem alapjait mi magunk tudjuk megteremteni elsősorban az egészséges életvitellel, de mint minden harcost bevetés előtt, immunrendszerünket is támogatni kell különösen ősszel, télen és tavasszal, a járványok közeledtével.

hirdetés

Lássuk, mik azok az életmódbeli tényezők, amelyekkel segíthetjük a védekezést!

1. Megfelelő táplálkozás

Sajnos manapság kevés igazán értékes táplálékot fogyasztunk. Vitamin-, ásványi anyag- és nyomelemkészletünket azonban időről-időre fel kell töltenünk, hiszen ezek a mikro- és makroelemek a „jó katonáink”, azaz védősejtjeink tápanyagai - tegyünk érte, hogy túlerőben legyenek! E tápanyagok a sejtek szintjén támogatják szervezetünk ellenálló-képességét a betegségek megelőzésében és leküzdésében.

A kiegyensúlyozott táplálkozás mellett elsősorban arra kell törekednünk, hogy a C-vitamin bevitelét is növeljük. Hiszen a C-vitamin nem csak a vírusfertőzésekkel szembeni védekezésben segít, hanem akkor is, ha már megbetegedtünk.Cseppenes (2)

2. Rendszeres mozgás

A mozgásra igenis lehet, sőt kell időt szakítanunk! A rendszeres edzés ugyanis többek közt javítja a keringési-, légzési rendszerünk kapacitását, növeli a szervezetünk energiafelhasználását, csökkenti az összkoleszterin-szintet és nem utolsósorban endorfint, azaz „boldogsághormont” termel. Életkori sajátosságainknak megfelelően találjuk meg a számunkra javasolt mozgásformákat. Első lépésként sétáljunk mindennap legalább 20 percet!family-1058268_1280

3. A stressz csökkentése

Manapság ez talán a legnehezebb feladat, de kénytelenek leszünk valamit tenni ezért is. Bár a stresszhatás nem kézzelfogható, olykor rombolóbb lehet, mint bármilyen kórokozó, ugyanis belülről emészt minket: lelkiállapotunkon keresztül a testünket is. Szabaduljunk meg felesleges feszültségtől, fordítsunk időt magunkra és saját belső egyensúlyunk megteremtésére. A tápláló étrend és a rendszeres mozgás mellett tehát mindenképp a stresszcsökkentés a harmadik legfontosabb pillér.

VIDEÓ: Te mit teszel az immunrendszered erősítéséért?

4. Kiegészítő védelem

Élelmiszereink tápanyagtartalma ma már hiányos, ezért tudatosan kell feltöltenünk „raktárainkat”. Amennyiben táplálkozásunk nem kiegyensúlyozott és változatos, törekedjünk arra, hogy a megnövekedett nyomelem-, vitamin- és ásványianyag-szükségletünket olyan megbízható minőségű készítményekkel pótoljuk, amelyek megfelelő mennyiségben és jól felszívódó formában tartalmazzák a szükséges elemeket.

5. Alvásidő növelése

A magyarok többsége órákkal kevesebbet alszik a valós szükségleténél, így bár azt nem tudjuk, hogy te pontosan mennyit alszol, de bátran mondhatjuk, hogy napi 7-8 óra csodákat tehet! Felgyorsult világunkban ezt nem könnyű kivitelezni, de talán a legjobban megtérülő befektetés.alvas2

6. Káros szenvedélyek elkerülése

Az alkohol és a nikotin az immunrendszer védekező képességét tekintve is nagy pusztításra képes – ezek az anyagok a kórokozók oldalán állnak. Ha cigarettázol vagy gyakran iszol alkoholt, mindenképpen próbáld csökkenteni a fogyasztásodat. A saját és környezeted egészsége szempontjából azonban akkor döntesz felelősen, ha teljesen elhagyod ezeket a káros szenvedélyeket!

Ha hasznosnak találtad a cikket, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk