hirdetés

BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Végre sétálhattok majd a Duna-part pesti oldalán

Sokan felháborítónak tartják, hogy a legszebb Duna-menti városban a Korzót kivéve nem lehet sétálni a parton, de autózni annál inkább.
Címkép: Mervai Márk - szmo.hu
2015. június 30.

hirdetés

Sokan vannak, akik abszurdnak tartják, hogy Európa egyik (ha nem "a") legszebb Duna-parti városában, Budapesten a Korzót kivéve szinte nem lehet sétálgatni a folyó partján - bezzeg autózni annál inkább. Az Urbanista cikke szerint 2-3 éven belül ez a helyzet gyökeresen megváltozhat, és, ha minden jól megy, akár 6 és fél kilométer hosszan kiépülhet egy, a gyalogosok - és kerékpárosok - számára is hívogató part menti sétány. De hogyan is fog ez megvalósulni?

Először is, a Szabadság híd és a Kossuth tér között a forgalomcsillapításról már döntött a fővárosi közgyűlés, nemsokára a tervpályázatot is kiírják. Ezen a szakaszon (a térképen lilával, zölddel és pirossal jelölve) - bár megmaradna a kétirányú autóforgalom az alsó rakparton -, sebességkorlátozást vezetnének be, és az autóforgalom csökkenését tervezik. (Az Urbanista szerint egyelőre nem világos, hogyan és miért is csökkenne az autóforgalom ezen a szakaszon).

Eltűnnének a szalagkorlátok, egy szintbe kerülne az úttest a sétánnyal, bővítenék a zöldfelületeket, és kerékpárutat is kialakítanának.

A pontos részletek egyelőre homályosak, ezek csak akkor derülnek ki, ha majd a tervpályázatokat értékelik. Az Urbanista szerint ugyanakkor ezek az elképzelések megvalósíthatók, lehetséges mindennek "helyet csinálni" a rakpart ezen szakaszán.

hirdetés

Térkép: Urbanista / Google

Másodszor, a 2017-es úszó vb miatt a gyalogos- és biciklisbarát parti sétányt a Kossuth tértől egészen a vb helyszínéig, illetve a Dagály fürdőig meghosszabbítják (a térképen naranccsal, sárgával és bordóval jelölve). Ráadásul erre már a pénz is megvan: a kormány által a vb-re szánt 49 milliárdban ez is benne foglaltatik. Így valószínű, hogy ez a szakasz hamarabb készülhet el, mint a fentebb említett. A cikk szerint a Kossuth tér és a Margit híd között (narancs szín) kevés a hely, itt a rakpart szélesítése várható (ami a Parlament Duna felőli oldalán nemrég megtörtént).

A Margit híd és a Dráva utca közötti rész már jóval tágasabb, de érdemes lenne megfontolni az ezen a szakaszon lévő parkoló megszüntetését. A Dráva utca és a Dagály között (bordóval a térképen) csak egy keskeny ösvény kanyarog, így itt van a legkevesebb akadálya egy 6 méter széles gyalogos-kerékpáros sétány megépítésének - ami szerepel is a tervekben.

duna-mervai

Fotó: Mervai Márk; Következő kép: Zsebedits Patrik

duna-zsebeditsp

Egyelőre a folyamat kezdetén tartunk, tehát még semmi sem biztos. Azt az egyet kivéve, hogy egy gyalogos- és kerékpáros központú Duna-partnak vitathatatlanul több értelme lenne Budapesten, mint a jelenlegi, az autókat előnyben részesítő struktúrának. Nem kétséges, hogy a fővárosiak és a turisták is elözönlenék a Duna partját, ha azt a fenti tervek szerint átalakítanák.

Ha te is szívesen sétálnál egy gyalogosbarát Duna-parton, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk