BUDAPEST

Több százan bringáztak a Lánchíd dugói ellen

A Lánchídon bedugult a közlekedés, a Magyar Kerékpárosklub az autóforgalom korlátozásában látja a megoldást.

Link másolása

A rossz idő ellenére több százan vettek részt a Magyar Kerékpárosklub által a Lánchíd átjárhatóságáért rendezett kerékpáros felvonuláson. Az akciót azért rendezték, hogy felhívja a figyelmet a Lánchídon álló folyamatos dugókra, melyek miatt nagyon nehéz átjutni a túloldalra. A Kerékpárosklub azt szeretné, hogy a Lánchíd közelgő felújítása után csökkentsék az átmenő autóforgalmat és sűrűbb busz-, illetve kényelmesebb kerékpáros közlekedéssel tegye a főváros átjárhatóbbá Budapest legrégebbi hídját és egyik leghíresebb nevezetességét.

A Lánchídon ma szinte lehetetlen átmenni az autóforgalom miatt.

Buszra ülni biztos késést jelent, biciklivel a járdára vagy autók között cikázásra kényszerül, aki haladni szeretne – jellemezte a mai helyzetet Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja és az I Bike Budapest szervezője a vasárnapi demonstráción. „A Kerékpárosklub nem költséges és jelentős átalakítást igénylő beruházással oldaná meg a közlekedési nehézségeket, hanem a meglévő eszközökkel tenné hatékonyabbá a közlekedést” – mondta. „A közösségi közlekedés és a kerékpározás előtérbe helyezése jelentheti a megoldást” – fejtette ki.

2

3

4

5

A vasárnapi esemény résztvevői aláírásgyűjtés keretében is kifejezték igényüket a Lánchíd átjárhatóbbá tételére, a Kerékpárosklub petíciójához eddig több mint 3000-en csatlakoztak utcai gyűjtéseken és az interneten.

Ezért lenne megoldás az autósforgalom radikális csökkentése a hídon

Az eseményen hivatkoztak a BKK 2014-es forgalmi adataira, mely szerint naponta 37.900-an mennek át valamilyen járművel a hídon. A járművek 57%-a autó, becslések szerint naponta 21600 fő választotta ezt a közlekedési módot (a budapesti átlagot jellemző autónként 1.2 utassal számolva). Naponta mintegy 14.000-en keltek át a hídon valamelyik BKK buszjáraton - java részük a dugóban állva -, ők a járműhasználók 37%-át teszik ki. Mellettük naponta 2400-an keltek át biciklivel, ez az összes járműhasználat 6%-a. A rossz közlekedési viszonyok miatt az egyre nagyobb számú kerékpárhasználók 2/3-a a járdát használja, ami folyamatos konfliktusokhoz vezet a gyalog közlekedőkkel.

6

7

8

9

10

10a

„Legyen egy két hónapos tesztidőszak a nyári szünetben, amikor csak busszal, biciklivel, taxival és motorral lehet áthajtani a hídon” – javasolta a rendezvényen Kürti Gábor (Kükü) a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja. Kürti szerint egy iskolaszünet alatti próbaüzem megmutathatja, hogy milyen hatással lenne Budapestre és a Lánchíd környezetére a Lánchíd esetleges autómentesítése. „A Lánchíd felújításának jelenlegi tervei nem számolnak a közlekedési módok megváltoztatásának lehetőségével” – hívta fel a figyelmet, hozzátéve, hogy a New York-i Times Square forgalomcsillapítása szintén egy tesztidőszak sikere után vált állandóvá.

"
Nem járművekben, hanem emberekben kell számolni a közlekedést”

– mondta Kürti, aki szerint sűrűbb buszközlekedéssel és kényelmesebb kerékpározási lehetőségekkel a városlakók nagy százaléka váltana közlekedési módot. Ez szerinte életet lehelne a Lánchíd szmogtól és zajtól fuldokló környezetébe, végre fellélegezhetne az Alagút, a Fő utca és a József Attila utca is. „Nem az autóközlekedés ellen szerveztük ezt a felvonulást” – hangsúlyozták az esemény szervezői. Azt szeretnénk, hogy jobban használható legyen Budapest leghíresebb átkelője.

11

11a

13

12

"
Láttak már a Lánchídon mentőt? Ha nem lenne állandó dugó, ők is használhatnák a hidat”

– mondta Halász Áron.

További akciók a Lánchíd átjárhatóságáért

A vasárnapi demonstráción a Magyar Kerékpárosklub képviselői további figyelemfelhívó akciókat és az aláírásgyűjtés folytatását ígérték meg. Céljuk, hogy a főváros ne betonozzon be több évtizedre egy rossz megoldást, és a Lánchíd végre ne a forgalmi dugókról legyen híres, hanem átkelőként funkcionáljon.

Nyomj egy lájkot, ha egyetértesz a Kerékpárosklub kezdeményezésével!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Látványtervek: ilyen lehet az új Nyugati pályaudvar
Egy háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik újjá a Nyugati pályaudvart.

Link másolása

Fürjes Balázs, a Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár posztolta a Facebookra a Nyugati pályaudvar látványterveit. Korábban kiírtak egy pályázatot a Nyugati felújítására, amit a brit Grimshaw Architects építésziroda nyert meg. Terveztek már pályaudvart Londonnak, New Yorknak és Melbourne-nek is, tehát az egész világon elismert cégről van szó.

"Egy 21. századi, háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezzük újjá a Nyugati pályaudvart.

Az új terv tiszteli a múltat, Budapest építészeti örökségét, és jól illeszkedik a környező városrész szövetébe. Az Eiffel-csarnok mögött a felszínen egy új vasúti csarnok, a föld alatt 6 vágányos mélyállomás épül. Így a pályaudvar jóval több vonatot tud fogadni. A belváros bezöldül: a Nyugati környezetében egy zöld, parkosított, átjárható új városrész születik" - írta Fürjes.

Az államtitkár hét pontban szedte össze, milyen lesz a felújított Nyugati pályaudvar

  • Több vonatot tud majd fogadni,
  • a Nyugati mellett megépül az Eiffel-csarnok, ami Budapest építészeti öröksége előtt is tiszteleg,
  • megépül egy minden irányból könnyen megközelíthető pályaudvar és városi tér,
  • bezöldülnek a vasúti üzemi területek: egy új, hosszú, zöld parkot hoznak létre a Nyugatitól a Városligetig,
  • a Westend elől elköltözik a lerobbant parkoló és a buszpályaudvar, helyükön egy barátságos zöld tér születik,
  • elbontják a felüljárót.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
BKV: száz új busz érkezik a fővárosba, az idősebb buszokat végleg kiváltják
A cég vezérigazgatója számolt be a fejlesztésről, amely igencsak szükséges volt már, hiszen 30 éves buszok is használatban vannak még Budapesten.

Link másolása

Száz új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú autóbusz érkezik a BKV Zrt. részére bérleti konstrukcióban - közölte a vállalat az MTI-vel.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója szerdán írta alá azt a szerződést az Omnibus Hungária Kft. és az Inter Tan-Ker City Kft. által alkotott konzorcium képviselőivel, amely keretében az új buszok megérkezhetnek - tudatta a közlekedési cég.

Hozzátették: a várhatóan még idén forgalomba álló buszok több idősebb - akár 30 éves - járművet váltanak ki.

Közölték azt is, várhatóan a negyedik negyedévben további 35 saját tulajdonú új autóbusz is forgalomba állhat majd.

Ezzel egy időben vidéken, a Volánbusz-flotta korszerűsítése is elkezdődik: 7 megyében összesen 32 új, Mercedes-Benz Intouro M típusú autóbuszt adnak majd át.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Látványtervek: így néznek ki az M3-as metró felújított állomásai
Májusban adják át a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokat.

Link másolása

Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán közölt látványterveket az M3-as metró felújításáról. Májusban egy újabb szakaszt vehetnek birtokba az utasok: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák kerülnek átadásra majd.

„Gőzerővel folytatódik Budapest leghosszabb metró szakaszának felújítása, amelynek középső szakaszát az utasok májusban már használhatják is. A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák hamarosan elkészülnek.

A látványterveken pedig most megnézhetitek, hogyan fognak kinézni az új, akadálymentesített állomások. Az M3-as metró felújítása nehéz öröksége volt a városvezetésnek, de büszke vagyok rá, hogy hamarosan újabb állomásokat adhatunk át a városlakóknak” - írta Karácsony Gergely bejegyzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Miyawaki-koncepció szerinti erdőket telepítettek Budapesten
A 240 facsemetét őshonos fajokból válogatták össze. A facsemeték legnagyobb része kocsányos tölgy és mezei juhar, de kisebb mennyiségben vénic szil is megtalálható közöttük.
MTI - szmo.hu
2022. március 30.


Link másolása

Három, Miyawaki-koncepció szerinti erdőt ültetett a Főkert a XI. kerületi Andor utca kihasználatlan, fokozottan szennyezett zöld sávjában - tájékoztatott a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. Főkert Kertészeti Divíziója.

A Miyawaki-koncepció egy olyan erdőtelepítési forma, amelynek alapja a facsemeték természetes versengése. A módszert Miyawaki Akira tavaly elhunyt japán növényökológus fejlesztette ki.

A koncepció lényege, hogy a kis erdőfoltok fajösszetétele megegyezik az adott területen őshonosan megtalálható hazai erdők fajösszetételével. A telepítés különlegessége az, hogy az erdészeti facsemetéket igen sűrűn ültetik egymás mellé, véletlenszerű elrendezésben. Ezek a növények gyorsabban növekednek, mert a fényért és a tápanyagokért való versengés erősebben érvényesül, mint egy magában álló díszfa esetén.

A Főkert Budapesten 2021 júniusában, a Tabánban hozta létre az ország első Miyawaki-koncepció szerinti erdőjét. A szakemberek 2022 tavaszán a XI. kerületi Andor utca kihasználatlan, fokozottan szennyezett zöld sávjában folytatták a "minierdősítést", ahol három foltban 240 facsemetét ültettek el.

A 240 facsemetét őshonos fajokból válogatták össze. A facsemeték legnagyobb része kocsányos tölgy és mezei juhar, de kisebb mennyiségben vénic szil is megtalálható közöttük. Az állományalkotó fafajokon kívül kiegészítő cserjék is kerültek a minierdőbe, főként bibircses kecskerágó és közönséges fagyal.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET: