/budapest/szedito-magassagban-szerelik-a-rakoczi-hidat/
hirdetés

BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Szédítő magasságban szerelik a Rákóczi hidat

Ipari alpinisták dolgoznak a volt Lágymányosi hídon, fotósunk velük tartott a veszélyes munka során.

Link másolása

hirdetés

Az 1-es villamos vonalának meghosszabbításához kapcsolódó munkálatok részeként, a Rákóczi hídon dolgoznak az On Sight Vertical Kft. ipari alpinistái. Feladatuk a híd kocsipályájáról, a csapadékot elvezető csövekre, úgynevezett, olajkiszűrők szerelése. Ezek hivatottak az esetlegesen úttestre kerülő kőolajszármazékokat felfogni, a Duna, mint élővíz védelme érdekében. A híd két oldalán 48 darab ilyen kiszűrő található, az alpintechnikával kivitelezett északi oldalon 24 darab. Egyidejűleg két kiszűrőn folynak a munkák.

A feladat első lépéseként kötélzetüket az úttest védőkorlátaihoz kötik. A járda felőli esővíz elvezető csöveken keresztül a köteleket a Duna szintjéig engedik. A munkavégzők a Dunán, kishajóval közelítik meg a kötélzetet és azon felmászva jutnak a munkahelyükre. Itt leszerelik a szükségtelen csőcsonkokat, majd leeresztik azokat a várakozó kishajóra. Innen húzzák fel a szűrőket és csavarozzák fel azokat a helyükre. Egy-egy szűrő felszerelése egy, másfél órát vesz igénybe!

_DSC8102

_DSC8105

hirdetés

_DSC8121

A feladat első hallásra talán nem tűnik nehezen kivitelezhetőnek, de ha figyelembe vesszük, hogy

a mozgatott tárgyak súlya körülbelül harminc kilogramm, hogy a feladatot kötéltechnika (ipari alpintechnika) alkalmazásával oldják meg, és hogy mindez nemzetközi hajózási útvonal felett zajlik, húsz méter magasan, plusz három fokban,

már nem hangzik könnyű feladatnak.

A híd

A Rákóczi híd Budapest második legújabb Duna-hídja. Közvetlenül az Összekötő vasúti híd mellett található. 1995–2011 között a Lágymányosi híd nevet viselte. 1992-ben kezdték el építeni, és 1995 októberében adták át a forgalomnak. A híd a Dunaferr Lőrinci Hengermű Kft. által gyártott durvalemezek felhasználásával épült. A gyártást és a szerelést a Ganz Acélszerkezeti Vállalat végezte, az építési munkálatokat Győrfi István vezette.

_DSC8132

_DSC8141

Ez volt Budapest dunai közúti hídjai közül az első, amelyik nem egy személyről, hanem földrajzi elhelyezkedéséről kapta elnevezését. A Fővárosi Közgyűlés az 1995-ös átadáskor a Szent László híd elnevezés ellenében választotta a Lágymányosi híd nevet. Később felmerült javaslatként a Latinovits Zoltánról, Kossuthról, Szent Istvánról, Mátyás királyról való elnevezés, illetve a Béke hídja név is. A Fővárosi Közgyűlés 2011. április 27-ei ülésén javasolta a Földrajzinév-bizottságnak, hogy a híd új neve „a jeles magyar történelmi családról” Rákóczi híd legyen.

Forrás: Wikipédia

_DSC8158

_DSC8159

_DSC8122

Van, ahová Szabolcsot sem engedték fel fotózni, onnan az alpinisták készítettek néhány képet:

IMG_7078

IMG_7194

IMG_7210


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk