Ne lepődj meg, ha jön a metró és nem vezeti senki!
Az M4-es metróvonalon a BKV július 18-ától ütemezetten csökkenti a járműkísérői jelenlétet. Az eljárás célja, hogy a járműkísérői beavatkozás fokozatos elhagyásával bizonyítsák, a rendszer megfelelően működik a legmagasabb automatizáltsági fok mellett is, azaz amikor a járművek helyszíni felügyelet, járműkísérő nélkül közlekednek majd.
képek: Kálló Péter
A fenti időponttól kezdődően a járművezetők egyre hosszabb menetrendi időszakokban a jármű menetirány szerinti hátsó vezetőfülkéjében fognak tartózkodni és – az esetleges balesetveszélyes helyzetek elhárításán kívül – már semmilyen beavatkozást nem végeznek.
Az utasoknak a legfontosabb változás, hogy az ajtók zárása és a szerelvények indítása a továbbiakban kizárólag automatikusan, emberi beavatkozás nélkül fog történni. Ezért kiemelten fontos, hogy az ajtók zárását jelző hang- és fényjelzést követően az utasok már ne kíséreljék meg a beszállást a szerelvénybe. A BKV arra kéri utasait, az állomás peronján egyenletesen elhelyezkedve várjanak a szerelvényre, és a beszállás során a vonat valamennyi ajtaját vegyék igénybe.
Fotó: Vanik Zoltán
A hatóság által felügyelt tesztüzem ezen fázisának sikeres lezárását követően, várhatóan 2015 szeptemberétől megkezdődik a tesztüzem utolsó szakasza, amelyben a járműkísérői jelenlét a szerelvényeken fokozatosan és teljesen megszűnik.
Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az Indóház oldalát!