BUDAPEST

Megszűnik a BKK FUTÁR applikáció, helyette jön a BudapestGO, több új funkcióval

Az új alkalmazás már nem csak a fővárosra lesz érvényes, digitális vonaljegyek is elérhetők benne, és követi az aktuális forgalmi változásokat is.

Link másolása

Új korszak kezdődik a közösségi közlekedésben a digitalizációnak köszönhetően. Megszűnik a FUTÁR applikáció, hogy átvegye helyét a BudapestGO – írja a BKK honlapja. Az új alkalmazás már nem csupán utazástervező, az applikációban integráltan, egy helyen lehet a jövőben útvonalat tervezni, jegyet vagy bérletet vásárolni, illetve tájékozódni az aktuális forgalmihelyzetről.

Jegy- és bérletvásárlás az appban, sőt már a digitális vonaljegy is elérhető

Az alkalmazás segítségével néhány kattintással bármikor lehet jegyet vagy bérletet vásárolni. A digitális termékek között megjelenik az egyszeri utazásra alkalmas vonaljegy, márciusban pedig érkeznek a 30 és a 90 perces időalapú jegyek is.

Jegy- és bérletvásárlási lehetőség szinte bárhová Magyarországon

Nemcsak a budapesti járatokra, hanem a távolsági buszokra és csaknem minden nagyobb magyarországi város helyi közösségi közlekedési eszközére is lehet helyi vagy helyközi jegyet, bérletet váltani az alkalmazásban. A BudapestGO-nak köszönhetően nem kell további alkalmazásokat letöltenie vagy jegyautomatákat keresnie annak, aki egy másik településen jár.

Automatikus havibérlet-megújítás

A jövőben a Budapest-bérletekért nem kell sorba állni egy ügyfélközpontban vagy egy automata előtt, sőt még a telefont sem kell minden hónapban nyomkodni. A BudapestGO lehetőséget ad arra, hogy a BKK ügyfelei ismétlődően – kvázi előfizetéses jelleggel – minden hónapban automatikusan megvásárolják havibérletüket. Természetesen ezt bármikor le lehet állítani egyetlen gombnyomással.

Átláthatóbb megjelenés, gyorsabb utazástervezés

Az applikációban egyszerűbben használhatók a menetrendek, áttekinthetőbb az utazástervezés. Egyetlen gombnyomással ki-be kapcsolhatók a járművek a térképen. Ki lehet választani, hogy az alkalmazás kevesebb átszállással vagy kevesebb gyaloglással tervezzen. Már be lehet állítani egyedi, gyors útvonalak tervezését, illetve az elmentett címeket is könnyebben lehet kezelni.

Forgalmi információk megjelenítése

A BudapestGO-ba olvad a sokak által használt BKK Info applikáció. Ennek köszönhetően az alkalmazás az utazástervezés során jelzi az aktuális forgalmi változásokat is.

Főképernyőn a megvásárolt jegyek és bérletek

A jegybemutatás is nagyon egyszerűvé válik. A widget funkció használatával a megvásárolt jegy kirakható a telefon főképernyőjére, azaz egy kattintással elérhető, érvényesíthető vagy bemutatható.

Testre szabható push üzenetek

A BudapestGO semmit sem felejt el, és időben szól mindenről, például a bérlet lejárta előtt 2 nappal emlékeztet a fordulónapra is. A push értesítés igény szerint testre szabható, hogy ne zavarja a felhasználót. A kedvenc járatokra és megállókra vonatkozó értesítésekhez lehet választani konkrét napot, időintervallumot, járatszakaszt, és az is beállítható, hogy kizárólag a késésekről érkezzen push üzenet a képernyőre.

A BudapestGO jövője

Számos – korábban már ismert – kiegészítő funkció megújítása jelenleg is tart, azok csak akkor válnak újra aktívvá, ha fejlesztésük befejeződött. A BKK figyeli a látássérült és mozgássérült felhasználók igényeit, ezért esélyegyenlőséggel foglalkozó szakemberek bevonásával már most is zajlik az applikáció továbbfejlesztése a minél jobb felhasználhatóság érdekében.

Még ebben az évben megvalósulhatnak az alábbi fejlesztések:

  • Tovább bővül a digitális jegyek száma, márciusban jönnek az időalapú jegyek.
  • Kerékpáros-tervezés során az applikáció figyelembe fogja venni a domborzati viszonyokat – tehát a magassági adatokat –, valamint a különböző nyomvonaltípusokat.
  • Megjelennek az alkalmazásban az igényvezérelt járatok, tehát majd az appon keresztül is lehet kérni a Telebusz szolgáltatást.

Hosszú távú tervek:

  • A BKK célja, hogy az app teljeskörűen kiszolgálja a budapesti agglomerációs közlekedést is.
  • Beépülnek az alkalmazásba a navigációt és a parkolást segítő funkciók.
  • Megjelennek az utazástervezésben a hagyományos városi közlekedést kiegészítő eszközök – például a megosztható kerékpár- és rollerszolgáltatások –, valamint a taxik is.
  • A BKK hosszú távú célja a kombinált jegyek bevezetése is, amelyek többek között a családok vagy az otthonról dolgozók utazását segíthetik.
  • Elérhetők lesznek az alkalmazásban fővároshoz kapcsolódó egyéb információk is (pl. kulturális programok, szelektív gyűjtőpontok, stb.).

A BudapestGO applikációt várhatóan napokon belül mindenki elérheti, bevezetése fokozatosan történik. Az új alkalmazás ingyenesen letölthető lesz a Google Play áruházból és az App Store-ból. Azok a felhasználók, akik már okostelefonjukra telepítették a FUTÁR applikációt, elegendő frissíteniük a régi alkalmazást.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Tűzfalra került Szinyei Merse Pál Léghajó című festménye Budapesten
Nemcsak a fővárosban, de országosan is egyedülálló, hogy egy híres festmény hiteles reprodukciója kerüljön fel egy tűzfalra. Az alkotók elárulták, hogyan készítették és honnan jött az ötlet.

Link másolása

Az idén 125. tanévét kezdő Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai mostantól a névadó egyik legismertebb alkotásának hatalmas méretű változatát láthatják majd nap, mint nap.

„A léghajó szimbóluma az emberi gondolatok szárnyalásának és a művészi szabadságnak, mely mégsem távolodik el kozmikus magasságokba, hanem az emberiség élettere, a föld közelében marad”

– olvasható Szinyei Merse Anna, a dédnagyapja életét és munkásságát feldolgozó könyvében a művész „talán legeredetibb, hetyke-tréfás”, 1882-ben készült festményéről.

A középiskola vezetősége régóta fontolgatta a belső udvaron lévő óriási tűzfal felület megfestését, dekorálását, amire a kerek évforduló tökéletes alkalmat adott. A VI. kerületi Önkormányzattal folyatott egyeztetések után pedig zöld utat kapott az elképzelés megvalósítása.

A Neopaint csoport festőművészei egyértelmű ajánlása volt a Léghajó megjelenítése. Ezt megelőzően több ötlet is volt arra vonatkozóan, hogy mi kerüljön fel a falra, de végül az iskola vezetősége teljes egyetértésben döntött a Léghajó mellett.

Óriási kihívás volt a 42x39,3 cm-es festmény megjelenítése egy ekkora felületen, mert az amúgy kisméretű kép számtalan apró részletet tartalmaz, amelyek felnagyítva előkerülnek, illetve Szinyei egyedi ecsetvonásait is ábrázolni kellett úgy, hogy az óriás festmény végül visszaadja a Léghajó valódi hangulatát.

Első ránézésre nem tűnik egy bonyolult alkotásnak, de jobban megvizsgálva láthatjuk, hogy egy igen aprólékos és teljesen egyedi ábrázolású képről van szó.

Az 500 m2-es falfestmény 2 hét alatt készült el a legnagyobb kánikula közepette, 5 festőművész közreműködésével.

A Neopaint Works csoport tagjai bíznak benne, hogy ez egy jó példa lehet arra vonatkozóan, hogy még több hasonló jellegű alkotás készülhessen országszerte, hiszen egy-egy ilyen falfestmény nemcsak turisztikai látványossággá, de egyfajta kultúrmisszióvá is válhatna.

„Ha tehetnénk, mi csak ilyen képeket festenénk, mert ennek célja és értelme van. Számunkra a legnagyobb dicséret az lenne, ha Szinyei láthatná, és azt mondaná rá: Ez igen, szép munka!”

– mondta el a Neopaint vezetője, Jankovits Barnabás.

A Neopaint Works csoport:

A festőcsoport 17 éves fennállása óta több 10.000 m2 falfelületre készített dekoratív falfestményeket, megteremtve ezzel hazánkban a tűzfalfestészet, a legális köztéri falfestészet kultúráját.

Az olyan monumentális alkotások, mint a Rubik-kocka, a 6:3 - Az Évszázad mérkőzése, a Sissy, Róth Miksa emlékfal, a Nemzet Színészei vagy a Klauzál téren lévő „zöldséges” mára Budapest nevezetességeivé és turisztikai célpontjaikká váltak, számuk meghaladja a 60 darabot. A grafikák témaköreinek megválasztásánál fontos szempont, hogy a vizuális élmény mellett a festménynek legyen tartalma is, hiszen így lesz teljes egy városdíszítő faldekoráció. Tevékenységük tehát nem sorolható be sem a graffiti sem a street art kategóriákba, mert nem saját stílusukat akarják megjeleníteni falfestményeinken, hanem figyelembe véve a felület környezetét, elhelyezkedését alakítják ki koncepcióikat majd legálisan, engedélyezések után valósítják meg terveiket.

Számtalan felkéréseik közül a Léghajó volt a legnagyobb megtiszteltetés és egyben a legnagyobb kihívás is, mert egy olyan projektet bíztak rájuk, ami nem mindennapi: egy kivételes festőművész alkotását lemásolni, megjeleníteni nagy kihívás, amihez maximális bizalom szükséges a megrendelők részéről.

A sok száz kisebb-nagyobb munka alatt szerzett tudásnak és gyakorlatnak, valamint az egyedi technikának köszönhetően jóformán bármilyen elképzelést, grafikai tervet meg tudnak valósítani.

A festőcsoport elsődleges célja, hogy minél több minőségi falfestmény készülhessen országszerte köztereken, valamint különböző közintézményekben.

VIDEÓ: A Léghajó készítéséről

Még több információ ITT

Íme egy régebbi alkotásuk:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
A Rovatból
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk