BUDAPEST

Képriport: kipróbáltuk az újratervezett Bubit

Kollégánk a MOL Bubi előnyeiről, hibáiról is leírta véleményét, tapasztalatait.

Link másolása

Tekintve, hogy múlt hét óta nem működik a kerékpárom, és még nem volt módom megjavítani, kellett egy gyors megoldás, így regisztráltam a Mol Bubi szolgáltatására. Nagyon sokat hallottam már a május óta újra forgalomba állított kerékpárokról. Kellemesen csalódtam:

ez a szolgáltatás egy nagyon jó kis közlekedési alternatíva.

Májusi forgalomba állásuk óta 15 ezren regisztráltak már a MOL Bubi szolgáltatásra, ami mindenképpen óriási eredménynek tekinthető, főleg egy olyan városban, ahol a biciklikultúrán még mindig lenne mit felturbózni. Ezt a fönt leírt számot jól érzékelteti az is, hogy nem egyszer kellett már más Bubi állomást keresnem, mert egész egyszerűen az összes kerékpárt felvették. Ahogy a kijárási tilalom alatt a kék, vagy a piros színű biciklifutárok, úgy az almazöld MOL Bubit használók is szépen lassan a főváros diorámájának meghatározó elemei lettek.

Lefedettség tekintetében Budapesten elég jó a MOL Bubi állomások száma, bár a budai oldalon szívesen látnék még Pasaréten, illetve az óbudai részen a Kiscelli utcán túl is állomást. Remélem, erre is gondolnak majd a fejlesztők a közeljövőben.

Nekem egy havidíjas bérletem van a Bubikra, ami bármelyik hónapban lemondható, és a maga 500 forintjával nem is tűnik soknak. Ráadásul a kerékpár felvételét követő első 30 percig ezzel az opcióval ingyenes a szolgáltatás, majd ezen felül minden egyes megkezdett percért 20 forint a "tarifa". Talán ez az opció éri meg a legjobban, tekintve, hogy a sima, percalapú szolgáltatás 20 forintot kóstál percenként, de nincs benne ingyenes időintervallum, így egyből kiadja a matek, melyik térül meg nekünk a leginkább. Bár az 5000 forintos éves díj sem hangzik túl rosszul, sőt.

Az első 30 perces ingyenes tekerés nekem egy teljesen optimális időtartam, tekintve, hogy budapesti teendőimet olyan helyeken végzem, ahova ez a fél óra eljutási idő bőven elég. Egyszer fordult velem elő az, hogy 30 percen túl használtam a zöld színű kétkerekűt. Akkor a rendszer a regisztrációkor megadott kártyaadataim alapján automatikusan levonta a számlámról az összeget aznap.

Ezeket a financiális adatokat, a megtett utakat, a kétkerekűekkel vezetett perceket, helyét, leadását, mind rögzíti nekünk az erre szolgáló applikáció, ahol egyébként magát az egész szolgáltatást is kezeljük, a biciklik felvételétől a leadásig - így nem árt, ha van nálunk egy powerbank, ha híján lennénk az elegendő akkumulátor teljesítménynek a mobiltelefonunkban.

A Bubik vezetése tekintetében a legnagyobb kritikát az ülések illetik, legalábbis a szubjektív megítélésem alapján kicsit olyan, mintha hintón ülnék. Arról nem is beszélve, hogyha a legendás, jó öreg magyar kátyúk valamelyikére tévedünk, a huppanás élménye megsokszorozódik.

Mondhatnám úgy is, hogy nem is kell Budapestnek egy új vidámpark. Az is zavar, hogy több elérhető biciklit felvételkor az állomáson, még ha találtam is, nem tudtam feloldani az applikáció segítségével. Ilyenkor elvileg a hátsó kereket meg kell mozgatni, hogy a lakat kioldódjon, de ez is több alkalommal sikertelen volt, így nézhettem működő Bubik után. No, de lehet ez a technika ördöge, sokan használják, a bicikli is használódik, próbáljuk meg elnézni.

Háromfokozatú váltójával, jó tapadásával, hajtásával - még ha egy kicsit lomha is - viszont A-ból B-be a Bubival eljutni tökéletes kompromisszum, ha útban hazafelé nem akarjuk lekésni a Barátok közt utolsó, záróepizódját.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Látványtervek: ilyen lehet az új Nyugati pályaudvar
Egy háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik újjá a Nyugati pályaudvart.

Link másolása

Fürjes Balázs, a Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár posztolta a Facebookra a Nyugati pályaudvar látványterveit. Korábban kiírtak egy pályázatot a Nyugati felújítására, amit a brit Grimshaw Architects építésziroda nyert meg. Terveztek már pályaudvart Londonnak, New Yorknak és Melbourne-nek is, tehát az egész világon elismert cégről van szó.

"Egy 21. századi, háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezzük újjá a Nyugati pályaudvart.

Az új terv tiszteli a múltat, Budapest építészeti örökségét, és jól illeszkedik a környező városrész szövetébe. Az Eiffel-csarnok mögött a felszínen egy új vasúti csarnok, a föld alatt 6 vágányos mélyállomás épül. Így a pályaudvar jóval több vonatot tud fogadni. A belváros bezöldül: a Nyugati környezetében egy zöld, parkosított, átjárható új városrész születik" - írta Fürjes.

Az államtitkár hét pontban szedte össze, milyen lesz a felújított Nyugati pályaudvar

  • Több vonatot tud majd fogadni,
  • a Nyugati mellett megépül az Eiffel-csarnok, ami Budapest építészeti öröksége előtt is tiszteleg,
  • megépül egy minden irányból könnyen megközelíthető pályaudvar és városi tér,
  • bezöldülnek a vasúti üzemi területek: egy új, hosszú, zöld parkot hoznak létre a Nyugatitól a Városligetig,
  • a Westend elől elköltözik a lerobbant parkoló és a buszpályaudvar, helyükön egy barátságos zöld tér születik,
  • elbontják a felüljárót.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
BKV: száz új busz érkezik a fővárosba, az idősebb buszokat végleg kiváltják
A cég vezérigazgatója számolt be a fejlesztésről, amely igencsak szükséges volt már, hiszen 30 éves buszok is használatban vannak még Budapesten.

Link másolása

Száz új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú autóbusz érkezik a BKV Zrt. részére bérleti konstrukcióban - közölte a vállalat az MTI-vel.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója szerdán írta alá azt a szerződést az Omnibus Hungária Kft. és az Inter Tan-Ker City Kft. által alkotott konzorcium képviselőivel, amely keretében az új buszok megérkezhetnek - tudatta a közlekedési cég.

Hozzátették: a várhatóan még idén forgalomba álló buszok több idősebb - akár 30 éves - járművet váltanak ki.

Közölték azt is, várhatóan a negyedik negyedévben további 35 saját tulajdonú új autóbusz is forgalomba állhat majd.

Ezzel egy időben vidéken, a Volánbusz-flotta korszerűsítése is elkezdődik: 7 megyében összesen 32 új, Mercedes-Benz Intouro M típusú autóbuszt adnak majd át.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Látványtervek: így néznek ki az M3-as metró felújított állomásai
Májusban adják át a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokat.

Link másolása

Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán közölt látványterveket az M3-as metró felújításáról. Májusban egy újabb szakaszt vehetnek birtokba az utasok: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák kerülnek átadásra majd.

„Gőzerővel folytatódik Budapest leghosszabb metró szakaszának felújítása, amelynek középső szakaszát az utasok májusban már használhatják is. A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák hamarosan elkészülnek.

A látványterveken pedig most megnézhetitek, hogyan fognak kinézni az új, akadálymentesített állomások. Az M3-as metró felújítása nehéz öröksége volt a városvezetésnek, de büszke vagyok rá, hogy hamarosan újabb állomásokat adhatunk át a városlakóknak” - írta Karácsony Gergely bejegyzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Miyawaki-koncepció szerinti erdőket telepítettek Budapesten
A 240 facsemetét őshonos fajokból válogatták össze. A facsemeték legnagyobb része kocsányos tölgy és mezei juhar, de kisebb mennyiségben vénic szil is megtalálható közöttük.
MTI - szmo.hu
2022. március 30.


Link másolása

Három, Miyawaki-koncepció szerinti erdőt ültetett a Főkert a XI. kerületi Andor utca kihasználatlan, fokozottan szennyezett zöld sávjában - tájékoztatott a BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. Főkert Kertészeti Divíziója.

A Miyawaki-koncepció egy olyan erdőtelepítési forma, amelynek alapja a facsemeték természetes versengése. A módszert Miyawaki Akira tavaly elhunyt japán növényökológus fejlesztette ki.

A koncepció lényege, hogy a kis erdőfoltok fajösszetétele megegyezik az adott területen őshonosan megtalálható hazai erdők fajösszetételével. A telepítés különlegessége az, hogy az erdészeti facsemetéket igen sűrűn ültetik egymás mellé, véletlenszerű elrendezésben. Ezek a növények gyorsabban növekednek, mert a fényért és a tápanyagokért való versengés erősebben érvényesül, mint egy magában álló díszfa esetén.

A Főkert Budapesten 2021 júniusában, a Tabánban hozta létre az ország első Miyawaki-koncepció szerinti erdőjét. A szakemberek 2022 tavaszán a XI. kerületi Andor utca kihasználatlan, fokozottan szennyezett zöld sávjában folytatták a "minierdősítést", ahol három foltban 240 facsemetét ültettek el.

A 240 facsemetét őshonos fajokból válogatták össze. A facsemeték legnagyobb része kocsányos tölgy és mezei juhar, de kisebb mennyiségben vénic szil is megtalálható közöttük. Az állományalkotó fafajokon kívül kiegészítő cserjék is kerültek a minierdőbe, főként bibircses kecskerágó és közönséges fagyal.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET: