BUDAPEST

Így újult meg 2014-ben Budapest

Felsorolni is nehéz, mi minden szépült meg idén a fővárosban - mi azért megpróbáltuk.

Link másolása

Gyönyörű lett a Várkert Bazár IMG_9470-2k

Fotó: Kardos Ildikó - nagyobb méretért katt a képekre!

Április 2-án, Ybl Miklós születésének 200. évfordulóján adták át a Várkert Bazár fejlesztésének első ütemét. A terveknek megfelelően most elkészült az új épületrészek, a liftek és a mozgólépcsők mellett a királyi kertek rekonstrukciója, a mélygarázs és rendezvényterem is.10

Fotó: Huszár Boglárka

IMG_6684k

Fotó: Mervai Márk

cimkepvarkert

Fotó: Mervai Márk

Elindult a 4-es metró 103

Kálló Péter fotói

Káprázatosan szép állomások épültek a 7,5 kilométer hosszú 4-es metró vonalán. A kelenföldi vasútállomás és a Keleti Pályaudvar között nyolc megálló helyezkedik el.108109117124129

Megújult a Kossuth tér IMG_2181k

Mervai Márk fotói

Március 15-re fejezték be a Parlament előtti tér felújítását. A parkolók a felszín alá kerültek, sokkal több lett a zöldfelület, összességében barátságosabb lett a tér arculata. Kifejezetten sétára hívogató, "padra ülős" térré változott a Kossuth tér.IMG_2197_8_9kIMG_2145IMG_2435_6_7k

Bezöldült az új 1-es villamos útvonala

v4

Fotók: BKK

Jövőre a meghosszabbított útvonalon közlekedő 1-es villamos az 1995-ben átadott Rákóczi hídon keresztül elér Újbudára. Az új, Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út szakasz megépítésével Újbuda is új, átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolatokkal gazdagodik.

Az új pálya nemcsak gyors, de a fűborításnak köszönhetően szép és csendes is lesz. Az új szakaszon az Infóparknál, a Budafoki útnál, a Prielle Kornélia utcánál, a Szerémi út és a Hengermalom út sarkánál, valamint a Fehérvári út/Etele út végállomáson épülnek megállók. A 3,2 km hosszú új szakaszba több mint 13 km új sínszálat építenek be, ez mintegy 1550 tonna acél felhasználását jelenti.

v1

v3

v2

Felújították a Gombát

8

Huszár Boglárka fotói

A budai körtéren álló pavilon már több mint 70 éves, de most szebb, mint valaha. A budapesti Móricz Zsigmond körtéren már több mint 70 éve áll ez a jellegzetes épület. Az 1942-es Gombát Schall József tervei szerint építették fel, Szomor László pedig az épület közepén felállított kút díszítéseit tervezte. A 4-es metró építésekor, 2009-ben pályázatot írtak ki a Gomba felújítására is, ami akkor már igencsak elhanyagolt állapotban állt a téren. Májusban adták át a felújított épületet.

11

10

4

1

Újjávarázsolták az Erzsébet teret

IMG_7389k

Kardos Ildikó fotói

Az Erzsébet téri Kulturális Központ és Park néven tovább futó Gödör és a környéke alaposan megváltozott. A Deák tértől a Szent István Bazilika felé vezető sétányt kiszélesítették. A parkot teljesen megújították, a füves részre szökőkutakat építettek, a szélére pedig egy BUBI pont került.

IMG_7385k

IMG_7388k

Elkészült a Fradi-stadion 1

Fotók: Market / Facebook

Május végén adták át ezt az ultramodern, több mint 20 ezer fő befogadására képes arénát. Ráadásul a tervezett időpont előtt, mindössze 14 hónap alatt építették fel.524

Megszépült a Madách tér IMG_1243k

Fotók: Kardos Ildikó

A nyáron vehették birtokba a budapestiek és a turisták a felújított Madách teret. A tér közepén lévő parkoló eltűnt. A multifunkcionális közösségi teret díszburkolat fedi , és néhány pad, pár kisebb zöldfelület, facsoportok, biciklitárolók tarkítják.IMG_1232kIMG_1240-3k2IMG_1294kIMG_1219-2k

Gyalogos- és biciklisbarát módon alakították át a Ferenciek terét

9

Fotó: Huszár Boglárka

A Ferenciek terén hatalmas átalakításokat végeztek el. Az új burkolat mellett padokat, szemetesedényeket, új megállókat is telepítettek, építettek. A járda és az útburkolat egy szinten van, ezért a babakocsival vagy kerekesszékkel akadálymentesen közlekedhetnek a gyalogosok. Megszűnt a aluljáró is. Gondoltak a biciklisekre is, ők külön sávokat kaptak. Január végén lettek kész. A téren egy futurisztikus küllemű aluljáró is helyet kapott.

3

Fotó: Huszár Boglárka

4

Fotó: Huszár Boglárka

5

Fotó: Huszár Boglárka

_DSC0855

Fotó: Nagy Szabolcs

_DSC0840

Fotó: Nagy Szabolcs

_DSC0847

Fotó: Nagy Szabolcs

Újjávarázsolták a zenélő szökőkutat a Margitszigeten

cm

Fotó: Kardos Ildikó

A Margitsziget egyik fő látványosságának számító zenélő szökőkutat egy 400 milliós beruházás keretében gyakorlatilag teljesen átépítették. A felújítás során a látványt új fény- és vízjátékokkal bővítették. A változások egyébként nemcsak magát a kutat, de a környezetét is érintik, hiszen a sokáig elhanyagolt, esős időben sártengerré változott talajt most parkosították, egyes részeire burkolat is került.

IMG_9612-2k

Fotó: Kardos Ildikó

IMG_9594-2k

Fotó: Kardos Ildikó

szokokut (13)

Fotó: Mervai Márk

szokokut (5)

Fotó: Mervai Márk

szokokut (2)

Fotó: Mervai Márk

Átadták a Kerepesi úti Százlábút _DSC8173

Nagy Szabolcs fotói

A Kerepesi út forgalmát a Keleti pályaudvar bejárati vágányai fölött átvezető híd északi felét december 10-én adták át. 83 méter hosszú, 2800 négyzetméter pályafelületű új hídszerkezet épül. A teljesen új acélszerkezet tömege 1140 tonna lesz. Az új hídon 2x3 sávon közlekedhetnek az autósok, a déli oldalon kétirányú kerékpárút és gyalogosjárda, az északin pedig egyesített gyalogjárda és kerékpárút készül.

Jelenleg a híd déli részén dolgoznak, a teljesen új Kerepesi úti vasúti felüljáró a tervek szerint 2015 őszére készül el._DSC8174_DSC8177_DSC8184_DSC8189

Új világítást kapott a Rákóczi híd IMG_0679

Fotó: Mervai Márk

Novemberben elindult a Rákóczi híd teljesen új közvilágításának 72 órás próbaüzeme. Ezután fogják eltávolítani az ideiglenes világítást, és annak helyére felkerül a pilonokat felfelé megvilágító díszvilágítás. Ezzel fejeződik be a korábbi látványképhez hasonló, de a legkorszerűbb technológiát alkalmazó rekonstrukció, amellyel teljesen megújul a híd világítása az év végére. A LED-es technológiának köszönhetően a világítás beépített teljesítménye felére csökken. Ez évente több mint 2,2 millió forint megtakarítást jelent: az éves áramdíj a korábbi 4 millió helyett 1,8 millió forint lesz.IMG_0613

Fotó: Mervai MárkIMG_0598

Fotó: Mervai Márk

_DSC8132

Ipari alpinisták olajkiszűrőket szereltek fel a hídra - Fotó: Nagy Szabolcs

_DSC8141

Fotó: Nagy Szabolcs


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Tűzfalra került Szinyei Merse Pál Léghajó című festménye Budapesten
Nemcsak a fővárosban, de országosan is egyedülálló, hogy egy híres festmény hiteles reprodukciója kerüljön fel egy tűzfalra. Az alkotók elárulták, hogyan készítették és honnan jött az ötlet.

Link másolása

Az idén 125. tanévét kezdő Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai mostantól a névadó egyik legismertebb alkotásának hatalmas méretű változatát láthatják majd nap, mint nap.

„A léghajó szimbóluma az emberi gondolatok szárnyalásának és a művészi szabadságnak, mely mégsem távolodik el kozmikus magasságokba, hanem az emberiség élettere, a föld közelében marad”

– olvasható Szinyei Merse Anna, a dédnagyapja életét és munkásságát feldolgozó könyvében a művész „talán legeredetibb, hetyke-tréfás”, 1882-ben készült festményéről.

A középiskola vezetősége régóta fontolgatta a belső udvaron lévő óriási tűzfal felület megfestését, dekorálását, amire a kerek évforduló tökéletes alkalmat adott. A VI. kerületi Önkormányzattal folyatott egyeztetések után pedig zöld utat kapott az elképzelés megvalósítása.

A Neopaint csoport festőművészei egyértelmű ajánlása volt a Léghajó megjelenítése. Ezt megelőzően több ötlet is volt arra vonatkozóan, hogy mi kerüljön fel a falra, de végül az iskola vezetősége teljes egyetértésben döntött a Léghajó mellett.

Óriási kihívás volt a 42x39,3 cm-es festmény megjelenítése egy ekkora felületen, mert az amúgy kisméretű kép számtalan apró részletet tartalmaz, amelyek felnagyítva előkerülnek, illetve Szinyei egyedi ecsetvonásait is ábrázolni kellett úgy, hogy az óriás festmény végül visszaadja a Léghajó valódi hangulatát.

Első ránézésre nem tűnik egy bonyolult alkotásnak, de jobban megvizsgálva láthatjuk, hogy egy igen aprólékos és teljesen egyedi ábrázolású képről van szó.

Az 500 m2-es falfestmény 2 hét alatt készült el a legnagyobb kánikula közepette, 5 festőművész közreműködésével.

A Neopaint Works csoport tagjai bíznak benne, hogy ez egy jó példa lehet arra vonatkozóan, hogy még több hasonló jellegű alkotás készülhessen országszerte, hiszen egy-egy ilyen falfestmény nemcsak turisztikai látványossággá, de egyfajta kultúrmisszióvá is válhatna.

„Ha tehetnénk, mi csak ilyen képeket festenénk, mert ennek célja és értelme van. Számunkra a legnagyobb dicséret az lenne, ha Szinyei láthatná, és azt mondaná rá: Ez igen, szép munka!”

– mondta el a Neopaint vezetője, Jankovits Barnabás.

A Neopaint Works csoport:

A festőcsoport 17 éves fennállása óta több 10.000 m2 falfelületre készített dekoratív falfestményeket, megteremtve ezzel hazánkban a tűzfalfestészet, a legális köztéri falfestészet kultúráját.

Az olyan monumentális alkotások, mint a Rubik-kocka, a 6:3 - Az Évszázad mérkőzése, a Sissy, Róth Miksa emlékfal, a Nemzet Színészei vagy a Klauzál téren lévő „zöldséges” mára Budapest nevezetességeivé és turisztikai célpontjaikká váltak, számuk meghaladja a 60 darabot. A grafikák témaköreinek megválasztásánál fontos szempont, hogy a vizuális élmény mellett a festménynek legyen tartalma is, hiszen így lesz teljes egy városdíszítő faldekoráció. Tevékenységük tehát nem sorolható be sem a graffiti sem a street art kategóriákba, mert nem saját stílusukat akarják megjeleníteni falfestményeinken, hanem figyelembe véve a felület környezetét, elhelyezkedését alakítják ki koncepcióikat majd legálisan, engedélyezések után valósítják meg terveiket.

Számtalan felkéréseik közül a Léghajó volt a legnagyobb megtiszteltetés és egyben a legnagyobb kihívás is, mert egy olyan projektet bíztak rájuk, ami nem mindennapi: egy kivételes festőművész alkotását lemásolni, megjeleníteni nagy kihívás, amihez maximális bizalom szükséges a megrendelők részéről.

A sok száz kisebb-nagyobb munka alatt szerzett tudásnak és gyakorlatnak, valamint az egyedi technikának köszönhetően jóformán bármilyen elképzelést, grafikai tervet meg tudnak valósítani.

A festőcsoport elsődleges célja, hogy minél több minőségi falfestmény készülhessen országszerte köztereken, valamint különböző közintézményekben.

VIDEÓ: A Léghajó készítéséről

Még több információ ITT

Íme egy régebbi alkotásuk:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
A Rovatból
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk